Skocz do zawartości
Gerwazy

domeny w Nazwa.pl i własny VPS

Polecane posty

Witam,

jestem początkujący w sprawach zarządzania serwerami i stąd może trochę głupie pytanie:

mam domeny w nazwa.pl, w panelu tej firmy muszę podać dwa zewnętrzne serwery dns. Na swoim VPS nie chcę tworzyć własnego serwera nazw, bo boje się że zrobię to nieprofesjonalnie, będzie to wolne i niebezpieczne.

Jak mam postąpić? Od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz utworzyć sobie konto na freedns.sgh.waw.pl, tam dodać swoją domenę, odpowiednio ustawić rekordy DNS, a w nazwie.pl wpisać jako nameservery dwa podane ci przez SGH adresy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz utworzyć sobie konto na freedns.sgh.waw.pl, tam dodać swoją domenę, odpowiednio ustawić rekordy DNS, a w nazwie.pl wpisać jako nameservery dwa podane ci przez SGH adresy ;)

 

Dzieki Fiercio. A czy będę mógł tworzyć na tym freedns.sgh.waw.pl subdomeny dla swoich domen? Czy mają jakieś API?

 

Aha już przeczytałem trochę o tym freends.shg.. Raczej nie skorzystam... boje się... wyobraź sobie że los wszystkich moich stron i klientów będzie w rękach jakiegoś studenta Piotra Kucharskiego s sgh... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Publicznego API to raczej nie mają, jedynie dostęp via WWW.

Ale na upartego, to zawsze cURL można użyć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnij domenę pod adres IP twojego VPS-a ;)

 

No jest takie coś :) Podpiąłem pod IP vps'a jedną z domen, zobaczymy co z tego wyjdzie :) . Tylko co z domenami do których będę chciał tworzyć subdomeny? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jest takie coś :) Podpiąłem pod IP vps'a jedną z domen, zobaczymy co z tego wyjdzie :) . Tylko co z domenami do których będę chciał tworzyć subdomeny? :)