Skocz do zawartości
SPAP

Różne marki jednej firmy... Dobra praktyka czy wstęp do krętactwa?

Polecane posty

Argument na Tak.

Wiele marek jednej firmy to całkowicie dopuszczalny chwyt reklamowy jakiejś firmy, dzięki któremu może ona dotrzeć do wielu potencjalnych grup klientów profilując swoją ofertę.

 

Argument na Nie.

Różne oferty hostingowe można równie dobrze zrobić pod jedną marką, natomiast tworzenie wielu marek jest wstępem do krętactwa i oszustw na szkodę klienta (zwijamy jedną markę z powodu fatalnej jakości, tworzymy nową).

 

Czytając opinie o różnych hostingach na tym forum przychylam się do drugiego argumentu. Poważne firmy (duże, działające minimum kilka lat w głównych miastach, mające poważnych klientów) raczej oferują swoje usługi pod jedną marką a nie pod dziesięcioma... Natomiast firmy typu "Edzio sp. j." z Pcimia Górnego tworzą tysiące marek. Utrudnia to ich rzetelną oceną, ponieważ zanim pojawią się komentarze na tym forum, marka zostaje zwinięta. Nie chcę podawać przykładów, bo widzę, że sporo osób mających tytuł "Przyjaciel WHT" praktykuje takie zabawy (częśc z nich nawet testowałem i na szczęście wyniosłem się przed końcem okresu testowego do poważnej firmy), ale chyba każdy kto ma jakiekolwiek doświadczenie z polskim hostingiem wie o czym mówię. Może warto poruszyć ten temat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, ale do czego zmierzasz, bo za bardzo tego nie widzę... .

 

Jeśli firma z 10 markami wywiązuje się należycie z umowy jaka została zawarta klient-firma, to w czym problem?

 

 

 

Ogólnie zgodzę się, że dwie oferty mogły by zostać przedstawione na jednej stronie. I faktycznie nie do końca rozumiem dlaczego taki hitme.net.pl wydzilił sobie osobną markę budgetvps.pl ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ale to chyba na marketingu mówiono o tym.

Ogólnie rzecz biorąc:

Jest to jeden ze sposobów radzenia sobie z konkurencją jest tworzenie nowych marek.

Chodzi o to, że część klientów i tak odchodzi bez większego powodu, lub nie chce przyjść do jakiejś marki bo coś kiedyś usłyszało co nie koniecznie jest prawdziwe.

I wtedy klient odchodzący zamiast do konkurencji może trafić do naszej 2 marki.

Nie wiem jak to się odnosi do hostingu, tu firm jest dużo i nie wiem jaki to ma sens ale na studiach podawano to na przykładach marek piwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Argument na Nie.

Różne oferty hostingowe można równie dobrze zrobić pod jedną marką, natomiast tworzenie wielu marek jest wstępem do krętactwa i oszustw na szkodę klienta (zwijamy jedną markę z powodu fatalnej jakości, tworzymy nową).

 

są firmy które ciągną wiele marek równocześnie i nie zwijają jednej by zastąpić nową -_-

po prostu funkcjonuje na rynku kilka równocześnie, uważasz że to też krętactwo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BlueMan odpowiem Ci w ten sposób: jak uważasz, statystycznie rzecz biorąc, czy częściej firmy hostingowe mające wiele marek wywiązują się z umów z klientami czy częściej jednak kombinują? Bo z mojego doświadczenia wynika, że jednak kombinują... Na pewno są solidne firmy / solidni ludzie, którzy mają kilkanaście marek i zawsze są (starają się być) rzetelni, uczciwi i pomocni wobec klientów, wywiązują się z umów, ale wówczas po co im wiele marek...? Jak ktoś jest solidny to chce, żeby ta opinia pracowała na niego - a w przypadku wielu marek to się rozmywa. To z kolei ja pamiętam z kursów marketingu i psychologii biznesu.

 

Ctrls masz rację, ale co innego piwo (artykuły spożywcze) a co innego usługi internetowe. Ta zasada ma różne odniesienia do różnych typów (grup) produktów.

 

Edart może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Nie miałem na myśli kretactwa w sensie prawnym (chociaż to również), czyli złamania prawa, ale właśnie solidność - czyli dotrzymywanie słowa, np. wobec tego co się pisało w reklamie czy ofercie. Czym jest solidność w przypadku hostingów? Wysokim uptime'em, rzadkimi padami, szybką i fachową pomocą administratora, dobrym kontaktem, trzymaniem się ustalonych parametrów hostingu, zgodnym z prawdą informowaniu klientów o sprawach ich dotyczących itp. To jedynie przykłady.

 

Ja rozumiem, że stereotypy funkcjonują w każdej branży. Jednak wydaje mi się, że niektóre z tych stereotypów są słuszne. A za taki właśnie uważam właśnie proste "równanie liniowe":

 

(wiele marek firmy hostingowej) + (niskie ceny) = (podwyższone ryzyko dla klientów tej firmy)

 

-_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlueMan odpowiem Ci w ten sposób: jak uważasz, statystycznie rzecz biorąc, czy częściej firmy hostingowe mające wiele marek wywiązują się z umów z klientami czy częściej jednak kombinują? Bo z mojego doświadczenia wynika, że jednak kombinują... Na pewno są solidne firmy / solidni ludzie, którzy mają kilkanaście marek i zawsze są (starają się być) rzetelni, uczciwi i pomocni wobec klientów, wywiązują się z umów, ale wówczas po co im wiele marek...? Jak ktoś jest solidny to chce, żeby ta opinia pracowała na niego - a w przypadku wielu marek to się rozmywa. To z kolei ja pamiętam z kursów marketingu i psychologii biznesu.
Prawda jest taka, że nie dziwie się także takim firmom, co się przeobrażają w inne.

 

W sieci jest mnóstwo negatywnych opinii o każdej niskobudżetowej firmie, ale niestety większość z nich jest tworzona przez "dzieci neo", którzy kupując hosting za 9,99zł/rok oczekują, aby miał 123% dostępność. A jak nie daj Boże 2 min nie działa ich strona to od razu piszą negatywną opinie w internecie - tracą miliardy złotych przecież.

Dlatego firma chcąc się oczyścić z tych błędnych opinie zakłada inną markę.

 

Wszystko zależy od firmy i jej historii. Ja mimo, że niektóre firmy miały trochę szarą historię, to jednak kupuję u nich usługi, ponieważ wiem, że tamte opinie były "nieuczciwe". Są także firmy u których nie kupię hostingu, ponieważ z góry na dół widać, że to krzaq.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiocha i zaspokajanie własnych kompleksów. Takie rzeczy tworzą ludzie, którzy nie potrafią się określić, nie umieją zrobić jednej rzeczy raz a dobrze... no ale to moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiocha i zaspokajanie własnych kompleksów. Takie rzeczy tworzą ludzie, którzy nie potrafią się określić, nie umieją zrobić jednej rzeczy raz a dobrze... no ale to moje zdanie.

Trochę przesadziłeś: ja uważam np za zasadne stworzenie odrębnych marek dla klienta biznesowego (serwery w dobrym dc) i dla "klienta masowego" (tj dla młodych osób stawiających proste stronki hobbystyczne i oczekujących niskich cen - często padają tutaj pytania w stylu: hosting max 25 zł /rok)

Po prostu wiąże się to z dostosowaniem jakości do wymagań i portfela klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. To jest moje zdanie i mam do niego takie samo prawo, jak osoba która tworzy XXX ofert hostingowych -_-

2. Oczywiście stworzenie 2, 3 czy nawet 5 marek to nic złego. Ale pod warunkiem, że faktycznie będzie to np. wyglądało tak:

 

- tani hosting

- hosting dla biznesu

- vps / dedyki

- hosting dla radia

itp.

 

A nie, że się tworzy milion firm sprzedających hosting dzielony, obsługiwany przez tę samą osobę, z tym samym priorytetem pomocy i co gorsza na tym samym serwerze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
- tani hosting

- hosting dla biznesu

- vps / dedyki

- hosting dla radia

itp.

 

 

No bo to tak przeważnie jest :P

Inne DC, inne SLA.

 

Jeżeli Pada serwer np w DE to negatywne opinie lecą na np: xxx1.pl

Jeżeli Pada serwer np w PL to negatywne opinie lecą na np: xxx2.pl

 

i tyle -_-

Tak samo jak tutaj kolega rozłożył na inny dziedziny :D

Zresztą walić np: 4 hostingi na różnych serwerach w różnych częściach świata to wg. mnie nie ma sensu bo zwykły 'Klient Świeżak' może zagubić się w gąszczu informacji na stronie www... Takie moje jest zdanie :P))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Active-Hosting

Witam.

Ja zrobiłem oddzielną stronę z serwerami gier aby nie robić bałaganu na stronie Active-Hosting.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie bardzo dobre podejście z punktu widzenia marketingowego. W razie jakiejś większej awarii w jednej marce inne są czyste. Wystarczy spojrzeć co się dzieje na tym forum w razie małego przestoju jakiegoś hostingu. Niezależnie od ceny usługi od razu posty pełne jęków i żali. Dany hosting od razu ma do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiocha i zaspokajanie własnych kompleksów. Takie rzeczy tworzą ludzie, którzy nie potrafią się określić, nie umieją zrobić jednej rzeczy raz a dobrze... no ale to moje zdanie.

 

nie chodzi o określenie się, ale:

- skoro została przejęta jakaś marka, a nie była "zła" to dlaczego ją likwidować skoro w jakimś stopniu jest znana i klientom odpowiada ?

- więcej marek = klient łatwiej trafi do celu :P

- w wyszukiwarkach jest tylko 10 miejsc na pierwszej stronie.

- łączenie na jedenej domenie usług hostingu www, shoutcast czy gier jest chyba nie najlepszym pomysłem

 

Boss, 20 jeszcze nie mam, ale kilka dni temu zakupiłem nową:

streamcast.pl - i co ? zostawić czy zlikwidować ? -_-

 

volkswagen nadal trzyma markę: skoda czy seat, i w każdej z nich są auta o podobnej klasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jednak dobre firmy bronią się same na tym forum. Niezależnie od awarii, które mogą zdarzyć się zawsze i każdemu, niezależnie od rozmaitych problemów i narzekań nierozgarniętych userów, na podstawie poważnych opinii z forum można sobie wyrobić zdanie o firmie. Niektóre firmy mają swoje wątki na 6-7 stron, trzeba je uważnie przeczytać i można wywnioskować co i jak.

 

is_wm dobrze napisał: co innego konkretne wyprofilowanie pod kątem różnych konkretnych grup klientów a co innego tworzenie marki "super-szybki-i-niezawodny-serwer.pl" za 60 zł na rok i reklamowanie tego jako dobre zarówno dla dzieci neo, jak i dla biznesu.

 

(PS. Zainteresowanie tematem świadczy, że coś jest na rzeczy...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różne marki... tak, ale gdy odnoszą się do różnych rzeczy.

Jest to wtedy lepsze i dla administracji, i dla potencjalnych klientów.

 

Dzięki temu nikt nie musi się zastanawiać (czy to w BOK, czy to na jakimś forum) o co chodzi w takiego rodzaju wiadomości:

 

Witam, kupiłem serwer w firmie Kszak S.A. i od wczoraj nie działa

Serwer czyli... shared? vps? dedyk? A może serwer gier albo streamingu?

Bo wszystko to firma Kszak oferuje klientom.

Strasznie duży zamęt, co widać i po tym forum, bo na nim jest kilka firm z tak szerokimi usługami.

 

 

Ale tworzenie kilku marek robiących to samo i tak samo jest raczej niezbyt logiczne. Bo przecież zwiększa się zamęt w BOKu. Więc siłą rzeczy czymś niecnym jest to spowodowane  -_-

 

Może być kwestia tego, co inni napisali - że w razie wtopy nie traci główna firma a tylko ta marka. Kwestia przełamania co niektórych użytkowników zrażonych do poprzedniej marki. Kwestia zaspamienia wyszukiwarki. No i jeszcze kwestia podpiania się na szaro do czyjejś działalności, co też ma miejsce... Kwestia oszustw raczej ma marginalne tu znaczenie, bo wytrwali znajdą pozostałe marki danej firmy i po prostu będą się do nich dobijać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firmy tworzone na kilka wizerunków, niekoniecznie muszą być złe. Przecież zawsze to ta sama firma i w zasadzie będzie dbała o wizerunek, czy to jest firma xa czy tez xb.

 

Zreszta porządna firma zawsze dodaje informację, że jest np. częścią firmy X.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przecież zawsze to ta sama firma i w zasadzie będzie dbała o wizerunek, czy to jest firma xa czy tez xb. Zreszta porządna firma zawsze dodaje informację, że jest np. częścią firmy X.

Wszystko prawda. Ale niekoniecznie dla Google na pierwszy rzut oka.

Bo jeśli się pojawią negatywy nt. całej firmy, to jest źle, bo wszyscy cierpią.

Ale jeśli tylko dla danej marki, to odstraszy to usera, ale nie od całej firmy, a tylko od tej jednej części. No i taką "spaloną" markę zawsze łatwiej zakopać, niż całą firmę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą, jednak chodzi mi o dzielenie produktów przez firmę. Jeśli firma tworzy kilkanaście produktów w różnych kategoriach cenowych, trudno byłoby je zmieścić w jednym serwisie. Tak więc podział np. na Serwery Gier, VPS itd. ma jakiś sens, jeśli są firmowane ta samą firmą oczywiście.

 

Gorzej, jeśli firma próbuje wykreować kilka różnych osobnych firm (ukrywając przy tym swoją główną firmę), wtedy jest to nic innego jak "łapanie" klienta. Strony pewnie i tak "lądują" na tym samym serwerze. Nie będą to przecież strony o tych samych serwerach (teoretycznie) i cenach.

 

Tak więc jeśli są to te same serwery dla wszystkich stron danej firmy np. serwery wirtualne, wtedy mówimy o tym łapaniu klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm
tworzenie wielu marek jest wstępem do krętactwa i oszustw na szkodę klienta (zwijamy jedną markę z powodu fatalnej jakości, tworzymy nową).

nie pal już tyle tego świństwa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak więc jeśli są to te same serwery dla wszystkich stron danej firmy np. serwery wirtualne, wtedy mówimy o tym łapaniu klienta.

 

zwykle na jednej stronie aby była czytelna wstawia się 3-6 ofert hostingowych,

a skoro chcę ich klientowi przedstawić 60 , to lepiej to zrobić na 10 domenach (markach) ;)

a przy okazji potencjalny klient ma łatwiej trafić do celu - to nie jest jakieś oszustwo czy łapanie klienta

ale sposób na dotarcie do niego.

Czym się różni wstawienie 10 domen od np. wstawienia reklam google adsense ,

czy boksów reklamowych w wyszukiwarkach ? tylko tym kto bierze kase za to że link jest na pierwszej stronie wyszukiwarki.

 

Każdy kto kupuje hosting chyba wie od kogo kupuje, choć nie brakuje ludzi którzy twierdzą że mają domenę zarejestrowaną w nazwa.pl zamiast w Netart, ale to już jest niewiedza klienta a nie celowe jakieś wprowadzanie w błąd czy ukrywanie swoich danych przez firmę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam i się dziwię ...

najdmen.pl

ionic.pl

vipower.pl

w trakcie

de50.pl

 

Na pierwszy rzut oka widać diametralne różnice w każdej z marek, i rodzi się pytanie czy np. na forum ktos widział jakieś negatwne opinie o którejś z nich ? ;)

Z tym wstępem do krętactwa to troche przegięcie, czy IQ coś mataczy posiadając proste.pl iq.pl oraz provps.pl??

Moim zdaniem bezwartościowe stwierdzenia nie poparte żadnymi faktami :)

 

Wiocha i zaspokajanie własnych kompleksów. Takie rzeczy tworzą ludzie, którzy nie potrafią się określić, nie umieją zrobić jednej rzeczy raz a dobrze... no ale to moje zdanie.

 

Patrz wyżej:

proste.pl iq.pl oraz provps.pl

 

Myślę, że nie przemyślałeś swojej wypowiedzi, ale jak napisałeś to Twoje zdanie :)

Sprawa jest prosta, jak każda marka zarabia to ejst sens ją utrzymywać i tyle ... Marek nie tworzy/utrzymuje się dla tego aby były a dla zarobków nieprawdaż ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie heyah to też krętactwo?

 

Nie widzę sensu tutaj. Jeśli zakładasz firmę i na początku robisz np strony www. Potem z czasem chcesz zająć się hostingiem gier - będziesz go promować swoją starą marką od www, która np. nazywa się "TanieStrony"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
są firmy które ciągną wiele marek równocześnie i nie zwijają jednej by zastąpić nową ;)

po prostu funkcjonuje na rynku kilka równocześnie, uważasz że to też krętactwo ?

Taki system ma również zaletę, bo stawiając 10 stron pod różnymi domenami z jednej firmy zawsze jest szansa że więcej stron z tej firmy znajdzie się w TOP10. A więc łapanie klienta a nie krętactwo. Po prostu według mnie jest to zabieg marketingowy nie czyniący nic złego, bo skoro firma wywiązuje się z umowy i nie tworzy jednej firmy, żeby zastąpić drugą, to takie zagranie ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

×