Skocz do zawartości

Daniel Dryzek

Użytkownicy
  • Zawartość

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnio

  • Wygrane dni

    2

Posty napisane przez Daniel Dryzek


  1. Zapraszam do zapoznania się z przygotowanym przeze mnie raportem dotyczącym rynku domen .pl w 2014 roku. Kto znalazł się na podium a kto stracił udziały w rynku. Gdzie najczęściej rejestrujemy nowe polskie domeny. Jak wyglądała dynamika przyrostu całej strefy .pl na przestrzeni lat. Jakimi wynikami mogą pochwalić się firmy, które nie upubliczniają swoich statystyk: OVH i 1&1. To wszystko i więcej w raporcie. Zapraszam do czytania i komentowania!

     

    http://danieldryzek.pl/2015/03/30/rynek-domen-pl-w-2014-roku-podsumowanie/

     

     

    W ubiegłym roku zarejestrowano w sumie 1 028 548 nowych domen z rozszerzeniem .pl (o trzy tysiące więcej niż w roku poprzednim). Na koniec 2014 r. utrzymywanych było w sumie 2 524 538 nazw .pl na rzecz 947 tysięcy abonentów (o 34 tys. więcej niż w 2013 roku). Ze względu na niski wskaźnik odnowień polskich domen na poziomie 60,78% (IV kwartał 2014 r.) mimo dużej liczby nowych rejestracji, domen .pl przybyło tylko 63 039 w całym 2014 roku.

     

    DD


  2. Odpowiedź nie jest prosta, jeśli nie wiemy o jakiej konkretnie nazwie piszesz. Jeśli ta nazwa / serwis jakoś związana jest z edukacją lub szeroko pojętą nauką, to .edu.pl może być dobrym pomysłem. Ale z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że tak jednak nie jest.

     

    Obecnie zarejestrowanych jest 1 821 027 domen .pl i 15 975 domen .edu.pl - myślę, że nie bez powodu.

     

    Moim zdaniem powinieneś poszukać jednak nazwy w .pl. Być może warto poszukać na jednej z giełd i wydać trochę środków na dobrą nazwę?

     

    DD


  3. Dla wszystkich domen .pl dane osób indywidualnych są domyślnie ukrywane. Jednak Ty rejestrując domenę musisz podać swoje prawdziwe dane i zostaną one umieszczone w bazie WHOIS pod Twoją domeną. Jednak publicznie nie będą widoczne. Chodzi natomiast o to, że jeśli uprawniony organ (np. policja) lub sąd zgłosi się do rejestru domen o dane użytkownika danej domeny, to żeby takie dane rejestr mógł udostępnić.

     

    Dla domen zagraniczny, np. .com jest trochę inaczej. Trzeba skorzystać z opcji ukrywania danych, która to opcja zwykle jest dodatkowo płatna, ale nie u wszystkich. Podobnie jednak dane musisz podać swojemu rejestratorowi, a jeśli do niego zgłosi się uprawniony organ, to te dane i tak musi wydać.

     

    Domyślnie dane osób indywidualnych ukrywane są też dla domen .eu.

     

    DD


  4. Przypominam, że jest taka usługa, która zwie się opcja na domenę. Jej koszt to około 30-40 PLN netto za 3 lata. Jeśli w trakcie trwania tego okresu abonent domeny jej nie przedłuży, to właściciel opcji może w pierwszej kolejności zarejestrować taką domenę (opłata za rejestrację w takim wypadku to dodatkowo kilkanaście złotych).

     

    Opcję można założyć tylko na domenę, która opcji jeszcze nie ma. Opcji nie można też zakładać na domeny, które już są w kwarantannie (w 15-dniowym okresie po wygaśnięcia terminu ważności domeny).

     

    DD


  5. Nowy raport NASK za czwarty kwartał 2014:



    Najważniejsze informacje z raportu:



    Liczba domen .pl (włączając funkcjonalne np. com.pl czy reginalne np. waw.pl): 2 524 538 (+7 248)


    Blisko 1 tys. posiadaczy .pl, tj. 0,10%, było abonentem więcej niż stu nazw.


    Najwięksi rejestratorzy (procentowy udział w utrzymywanych domenach .pl oraz zmiana od poprzedniego kwartału [w punktach procentowych]):


    1. home.pl (24,23%) -0,15%

    2. nazwa.pl (18,69%) +1,13%

    3. rejestracjadomen.pl + hrd.pl (9,86%) +0,09%

    4. aftermarket.pl (9,20%) -0,10%

    5. az.pl (7,10%) -0,48%

    6. premium.pl (3,45%) -0,07%

    7. domena.pl + domainmaker.pl (2,94%) -0,16%

    8. dinfo.pl (2,52%) -0,02%

    9. domeny.pl (1,28%) -0,04%

    10. active24.pl (1,21%) -0,03%


    W rankingu nie zostały uwzględnione między innym OVH oraz 1and1. Firmy te nie wyraziły zgody na publikację statystyk. Estymuje się, że w ovh.pl utrzymywanych jest ok. 6-8% domen .pl, natomiast w 1and1.pl ok. 2% polskich nazw.


    DD

    • Upvote 2

  6. Rick Schwartz, jeden z najbardziej znanych inwestorów domenowych na świecie, sprzedał domenę porno.com za 8 888 888 USD, co odpowiada około 33 mln złotych.

     

    Nabywcą domeny jest czeska firma WGCZ s.r.o., która specjalizuje się w serwisach erotycznych.

     

    Sprzedaż porno.com jest największą ujawnioną transakcją na rynku wtórnym domen od czasu sprzedaży sex.com za 13 mln dolarów w 2010 roku. porno.com trafiła na piąte miejsce największych jawnych transakcji domenowych. W pierwszej piątce aż trzy nazwy to domeny erotyczne.
    1. sex.com 13 000 000 USD (2010)
    2. hotels.com 11 000 000 USD (2001)
    3. fund.com 9 999 950 USD (2008)
    4. porn.com 9 500 000 USD (2007)
    5. porno.com 8 888 888 USD (2015)

     

    Więcej we wpisie na blogu:

    http://danieldryzek.pl/2015/02/03/domena-porno-com-sprzedana-za-33-mln-zlotych/

     

    DD


  7. Nie trzeba być partnerem NASK by sprzedawać i utrzymywać domeny.

    Firmy korzystają z różnych rozwiązań, o szczegółach to już nie będę pisał bo to nieistotne w tym temacie, ale spokojnie możesz zakupić domenę w firmie, która nie jest na liście NASK.

     

     

    Myślę, że jednak zdecydowanie lepiej utrzymywać domeny .pl u jednego z partnerów NASK. Jest 200 rejestratorów bezpośrednio współpracujących z rejestrem polskich domen - jest z czego wybierać:

    http://www.dns.pl/porozumienie/partner.html

     

    DD


  8. Nowy raport NASK za trzeci kwartał 2014:

    http://www.dns.pl/NASK_Q3_2014_RAPORT.pdf

     

    Najważniejsze informacje z raportu:

    http://danieldryzek.pl/2014/11/20/raport-kwartalny-nask-za-q3-2014/

     

    Liczba domen .pl (włączając funkcjonalne np. com.pl czy reginalne np. waw.pl): 2 517 290

     

    Z ciekawostek: 1079 abonentów .pl (tj. 0,11% spośród wszystkich abonentów domen .pl) było posiadaczami ponad 100 domen .pl, z czego 61 abonentów było posiadaczami ponad tysiąca domen z rozszerzeniem .pl.

     

    Najwięksi rejestratorzy (procentowy udział w utrzymywanych domenach .pl):

     

    1. home.pl (24,38%) +0,43%

    2. nazwa.pl (17,56%) +0,19%

    3. rejestracjadomen.pl + hrd.pl (9,77%) +0,18%

    4. Aftermarket.pl (9,30%) +0,14%

    5. az.pl (7,58%) -0,18%

    6. premium.pl (3,52%) -0,20%

    7. Domena.pl (3,10%) -0,09%

     

    DD


  9. Opłacasz za rok z góry i nie płacisz za instalacje.

    No tak, ale nie jest to zbyt elastyczne rozwiązanie ;) Jeszcze nie wiem czy będę korzystał przez rok.

     

    Z tego co się jednak dowiedziałem, to można rozłożyć opłatę instalacyjną na 6 x 40 PLN netto. Wychodzi 40 PLN drożej, ale teoretycznie można zrezygnować z serwera po miesiącu czy dwóch i nie płacić za 6 miesięcy. Ale jeszcze to potwierdzam z ich supportem.

     

    DD


  10. Ja się zgłaszam. Teraz to do mnie dotarło, że to w Sopocie jest, a ja z Gdyni : )

    ;)

     

    Proponuję Ci na razie zapisać się w ramach jeszcze oferty Early Bird, a potem spróbować zebrać jeszcze czterech chętnych. Jak się nie uda, to zawsze będziesz mógł skorzystać (jak będziesz chciał) z tańszego biletu. Powiedzmy, że masz dwa tygodnie na decyzję i ewentualną wpłatę. Deal? ;)

     

    DD


  11. Ale ja nie mówię, że to źle, że takie coś jest - choć puszenie się swoją drogą (choć ta branża jako jedna z niewielu w tym kraju jako tako daje radę).

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i ja to doskonale rozumiem - na razie jestem pionkiem i 200-300-400 to jest dla mnie spoko entrance fee...

    To prawda, nasze spotkanie / konferencja jest tak naprawdę jedną z droższych w tej branży, gdzie często spotkania są za darmo albo właśnie za 200-300 zł. Z tym, że my przyjęliśmy trochę inne założenia. Tak naprawdę największe koszty dla naszych Gości to: czas, nocleg, transport i cena biletu. Pierwsze trzy składniki stanowią ponad 50% ogólnych kosztów. Jak już ktoś przyjeżdża na 3 dni na nasze spotkanie to musimy mu dać jak najwięcej, żeby zainwestowany czas się zwrócił. Wiadomo, że aby ściągnąć ciekawych prelegentów i stworzyć możliwości dla networkingu potrzebne są pieniądze. Dlatego wolimy zaoferować droższe bilety, ale przynajmniej nie musimy potem oszczędzać na ważnych składnikach udanej konfy ;) Żeby nie było takich sytuacji, że przyjechali, obejrzeli prezentacje, zjedli lunch i pojechali do domu ;)

     

    Naszym zdaniem networking jest tak naprawdę główną wartością konferencji (a przynajmniej w 50-60%), dlatego mocno na to stawiamy.

     

    P.S Ale żeby wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom mam propozycję dla Użytkowników WHT - jeśli zbierze się pięć osób chętnych na uczestnictwo w MeetDomainers - zaoferuję bardzo promocyjną ofertę na te pięć biletów. Oferta w duchu modnych ostatnio zakupów grupowych :P

     

     

    DD


  12. Ja osobiście wolałbym porządne spotkanie WHT za np. 200zł niż jakieś puszenie się garniturków za 1200...

    A skąd taki pewny jesteś, że będzie puszenie się garniturków? ;) Na ostatnim spotkaniu w Warszawie może z 10% osób miało garnitury.. Chociaż ja jakoś nie widzę w nich nic złego. Jak ktoś lubi je nosić :) Ja np. nie lubię, ale innym nie bronię.

     

    Do końca dzisiejszego dnia rejestracja 600 PLN + VAT :P Koszt organizacji na uczestnika jest większy niż ta kwota, ale pomagają sponsorzy.

     

     

    Przy organizacji spotkania na około 100 osób trzeba zachować pewne standardy, bo nie da się zorganizować 2-3 dniowego spotkania dla takiej grupy w cenie 200 zł od osoby. Poza tym większość czasu spotkania poświęcone jest szeroko pojętemu networkingowi - wspólne lunche, kolacje, wieczory w klubie, a w Sopocie też wspólne mecze piłki plażowej.

     

    Spotkania przy piwku też mamy, ale są to właśnie spotkania na parę, paręnaście osób, a raz do roku trzeba się spotkać w hotelu i jakiś konkretny biznes zrobić ;)

     

    I ostatnia sprawa - na każde spotkanie przyjeżdża też trochę obcokrajowców. Żeby przyjechali trzeba im zapewnić pewne udogodnienia jak np. lokalizację w sąsiedztwie jakiegoś lotniska, a to już też w pewny sposób ogranicza możliwość wyboru co do miejsca.

     

    Każdemu kto przybędzie na Spotkanie obiecuję, że będzie w 100% zadowolony! Ale żeby się o tym przekonać trzeba byłoby choć raz spróbować :P

     

    DD


  13. Dobra to ja mam propozycję zrobienia spotkania WHT i WH po zakończeniu tej konferencji 250 metrów od Grand Hotelu w przyjemnej i spokojnej knajpce :) Kto by był chętny na ten MeetDomainers i na późniejsze spotkanie na Plaży Piratów ? (Z piratami ma tyle to wspólnego co nic ;) )

     

    Może następnym razem zrobimy łączone spotkanie MD + WHT + WH... :)

     

    Gdzie w Polsce mieszka największa społeczność WHT?

     

     

    DD


  14. Przez ostatnie dwa tygodnie ciężko pracowaliśmy, żeby potwierdzić dla Was udział Prelegentów, którzy zapewnią, że poświęcony czas i pieniądze na przyjazd do Sopotu na MeetDomainers zwrócą się z nawiązką. Mam szczerą nadzieję, że udało nam się to zadanie.. ale sami oceńcie! ;)

     

    Wśród Gości wystąpi między innymi jeden z szefów o2.pl - Michał Brański - laureat Webstara "Człowiek Roku Polskiego Internetu" [2006] oraz nagrody Przedsiębiorca Roku (2004) – w konkursie Ernst & Young przyznanej w kategorii Nowy Biznes.

     

    W tej samej sesji weźmie również udział Marcin Balawejder - jeden z właścicieli sklepu Ulubiony.pl, o którym było głośno w połowie 2008 roku, kiedy to zbankrutował ku zdziwieniu klientów, którzy czekali na swój zamówiony i opłacony sprzęt komputerowy. Marcin opowie o tym jak doszło do upadku sklepu i podpowie jaki ma pomysł, żeby drugi raz podobna sytuacja się nie powtórzyła.

     

    Kolejna sesja, której absolutnie nie można opuścić to dwie godziny poświęcone tematyce rajów podatkowych - gdzie zakładać e-biznes, żeby płacić jak najniższe podatki i gdzie jest najmniej formalności z tym związanych. Tamat przedstawią i wytłumaczą krok po kroku Andrzej Paczuski i Tomasz Jankowski z Kancelarii Paczuski & Taudul. Pan Andrzej W III edycji Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego 2009 dziennika "Rzeczpospolita" otrzymał wyróżnienie dla najlepszego doradcy podatkowego obsługującego klientów z sektora usług finansowych. Możecie być pewni, że rozwiązania, które Wam przedstawi będą unikalne i sprawdzone.

     

    Nie zabraknie też domainerów krwi i kości :) W sesji Domainers Meet Domainers między innymi Johannes Eriksson ze Szwecji oraz Dietmar Stefitz z Hiszpanii opowiedzą o rynkach domen w Skandynawii i Hiszpanii.

     

    Nie zabraknie też wystąpień przedstawicieli Sponsorów. Ich lista cały czas się wydłuża, dlatego o nich napiszę w ciągu najbliższych kilku dni.

     

    Po więcej informacji zapraszam na stronę agendy spotkania.

     

    Przy okazji chciałbym Was prosić o zgłaszanie swoich propozycji pytań do Michała Brańskiego z o2.pl. Najciekawsze zostaną zadane w Sopocie.

     

    Przypominam, że jutro jest ostatni dzień rejestracji na spotkanie w cenie Early Bird (600 PLN netto).

    Dostępny jest też już formularz rezerwacji w Hotelu Sofitel Grand Sopot.

     

    DD

×