Skocz do zawartości

rekkon

Użytkownicy
  • Zawartość

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Normalna

1 obserwujący

O rekkon

  • Ranga
    Nowy użytkownik
  1. [opinie] home.pl

    A zoptymalizowałeś zapytania do bazy MySQL?
  2. [opinie] home.pl

    Po co mam polecać konkretny hosting? Powiem może tylko kilka zasad, którymi warto się kierować - otóż gdy już znana jest nazwa potencjalnego odbiorcy naszej ciężko zarobionej gotówki a nic nie wiemy o hostingu, warto sprawdzić: 1. Rzeczy banalne - czy strona nie jest totalnie biedna, czy w dziale kontakt jest adres, który nie sugeruje mieszkania i czy są podane numery telefonów stacjonarnych - po prostu czy firma nie jest totalnym krzakiem. 2. Wejść na forum webhelp oraz webhostingtalk i znaleźć informację o hostingu - zobaczyć nie tyle opinie innych użytkowników (mogą być fałszywe albo oparte o jednostkowe wrażenia związane albo z wygórowanymi oczekiwaniami albo zbyt małymi umiejętnościami) co przede wszystkim datę pierwszej opinii; gdy hosting nadal się trzyma od 2005 roku, to znaczy, że jest sens zainteresować się bardziej daną firmą. 3. Spojrzeć na zakres cenowy - hosting zbyt drogi (a nie będący "home") może wypaść z rynku z powodu braku klientów, hosting zbyt tani - z powodu nieopłacalności; dobrze wyglądają moim zdaniem ceny zaczynające się od 60 czy nawet 100 zł rocznie. 4. Na koniec warto jednak przeczytać opinie - ale brać je pod uwagę tylko wtedy gdy zdecydowana większość potwierdza dany problem lub gdy negatywne uwagi dotyczą rzeczy dla nas najistotniejszych; warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że niektóre firmy wyciągają po pewnym czasie wnioski i poprawiają się - nie tyle z powodu niesamowitej inteligencji i umiejętności przeprowadzenia samokrytyki, co z powodu odpływu klientów - nie ma nic lepszego niż trafić na moment gdy firmie hostingowej zależy na klientach, bo etap "jesteśmy najlepsi, więc wszystkich mamy w dupie" mają za sobą. 5. Dodatkowym atutem może być... przeładowanie powiązań. Jeżeli traficie na firmę hostingową, która jest powiązana z inną, która jest z kolei częścią większej całości, która z kolei jest działem IT firmy zajmującej się jeszcze kilkoma innymi branżami - jest nieco większe prawdopodobieństwo, że hosting nie upadnie, bo w gorszym okresie firma będzie w stanie nawet dopłacić do interesu a w najgorszym razie zaproponuje automatyczne przejście na swoją inną platformę lub po prostu utrzyma dotychczasowych klientów bez kontynuowania sprzedaży usług nowym klientom, traktując starych jak dodatkowe źródło dochodu. A poza tym już sam fakt tworzenia niezależnych tzw. "tanich marek" lub specjalnych ofert jest godny uwagi - pomysłowość idzie często w parze z długowiecznością biznesu. Jako przykład podam może serwer, którego wprawdzie nie polecam, ale który po latach nadal funkcjonuje - fr.pl. Oczywiście jako fr.pl nie istnieje, jednak starzy użytkownicy nadal korzystają z dawnych usług płacąc nowemu właścicielowi (którego też nie polecam - ale nie zmienia to faktu, że pod tym względem jest bardzo w porządku). Więcej dobrych rad z pewnością można znaleźć na wielu forach. Ja podałem tylko te, które nie są takie oczywiste.
  3. [opinie] home.pl

    Specjalnie się zarejestrowałem na tym forum (do tej pory jedynie czytałem wypowiedzi innych użytkowników), żeby podzielić się kilkoma uwagami na temat home.pl. 1. Ktoś tu wspomniał o dobrym kontakcie z administratorami - to oczywiście żart, z administratorami nikt nie jest w stanie się skontaktować już od dawna, obecnie wszystko załatwiane jest przez pośredników - taka jest przyjazna polityka firmy. 2. Prędkość kont jest słaba lub tragiczna (zależy od "towarzystwa" na współdzielonym komputerze). Niestety, udowodnienie winy home graniczy z cudem. Mi zajęło to kiedyś ok. miesiąca, podczas którego tworzyłem logi z czasami generowania skryptów itd. itp. 3. Konsultanci często kłamią odnośnie szybkości działania serwisu (dawniej byli bardziej szczerzy ale to się skończyło); jest na to jednak pewien sposób - stworzyłem swego czasu w serwisie loga, który na bieżąco dla danego IP podawał mi czas generowania i wywołania skryptu (przejścia z jednego parametru do drugiego). Podczas, gdy konsultant radośnie zapewniał o błyskawicznym działaniu serwisu, ja w logach widziałem kilku i kilkunastosekundowe czasy oczekiwania. Żenada do kwadratu. 4. W home nie płacicie za poziom usług tylko za fanaberie działu marketingu - a to Pudziana zatrudnią do reklamy, a to serwery za darmo porozdawają (super sposób na zapchanie łączy; trzeba być nie lada inteligentem, żeby dawać promocję serwerów za darmo, nawet jeżeli tylko przez 3 miesiące, współdzielonych na łączach razem z użytkownikami, którzy płacą po 600 zł i więcej za hosting), a to porobią sobie sesje zdjęciowe, a to domeny za 10 groszy porozdają... 5. Naprawdę, już mi się nawet pisać nie chce o takich drobnostkach jak awarie, których nie było, lub które co najwyżej "przez krótką chwilę" powodowały ponad 30-sekundowe otwieranie się strony html z napisem "Ala ma kota...". Oczywiście "nie było" i "przez krótką chwilę" to opinia administratorów. 6. Konsultanci w home nawet nie istnieją - to są roboty. Z równym zacięciem możecie sobie pogadać z pralką albo skanerem. Sugeruję jednak wysyłać pytania na własną skrzynkę i samemu na nie odpowiadać - większa frajda, odpowiedzi będą miały związek z pytaniami a szybkość odpowiedzi będzie satysfakcjonująca. 7. Administratorzy każą optymalizować zapytania do baz danych zawsze - nawet gdy się z bazy danych nie korzysta. 8. Czat to jest żart - można tam co najwyżej zapytać o linka do strony głównej home. Ostatecznie - polecam dowolny inny hosting gdzie administratorom jeszcze woda sodowa do głowy nie uderzyła. Ja mam swoich faworytów ale nie chcę tu ich wymieniać, bo wyjdzie na to, że powyższe napisała konkurencja. A tak nie jest.
×