Skocz do zawartości

belwarg

Użytkownicy
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Normalna

O belwarg

  • Ranga
    Nowy użytkownik
  1. Zwrotki (550) przekazywanych maili

    Nie, dzisiaj dorzuciłem, mam nadzieję że to rozwiąże problem. Na serwerze1 nie ma skonfigurowanego SRS, nie zauważyłem tego wcześniej.
  2. Zwrotki (550) przekazywanych maili

    Takie rozwiązanie niestety odpada - skrzynek w domenie1 jest kilkaset, tylko kilkadziesiąt z nich jest przekierowanych na domenę2, reszta musi zostać na swoim miejscu.
  3. Witam, Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Dwa serwery, dwie domeny. domena1.pl, serwer na Debianie z DirectAdminem (exim, dovecot, roundcube) domena2.pl, serwer na Debianie z VestaCP (exim, dovecot, roundcube) Firma zmienia nazwę i przy okazji maile - ze starych w formacie adres@domena1.pl na adres@domena2.pl Na drugim serwerze zostały utworzone bliźniacze skrzynki, wszystkie wiadomości zostały przeniesione z pierwszego serwera. Druga domena ma ustawione MX, SPF, DKIM. Maile wysyłane testowo (zarówno przez roundcube jak i przez klienta poczty typu Thunderbird czy Outlook) dostają 10/10 w MailTesterze. Na pierwszym serwerze, w panelu DirectAdmin (CMD_EMAIL_FORWARDER )zostały ustawione przekierowania 1:1 np. adres@domena1.pl -> adres@domena2.pl I te przekierowania generalnie działają gdy wysyłam maila np. z jakiejś losowej skrzynki na WP, Gmailu czy zewnętrznej domenie. Gdy wysyłam maile między skrzynkami w @domena2.pl dochodzą bez problemu np. z test@domena2.pl na adres@domena2.pl Problem pojawia się gdy wyślę maila z adresu w @domena2.pl na adres w @domena1.pl (który jest przekierowany na swój odpowiednik w @domena2.pl) - wtedy dostaję zwrotkę. Mail wychodzi ze skrzynki test@domena2.pl, trafia na skrzynkę adres@domena1.pl ale nie zostaje przekierowany na adres@domena2.pl - zamiast tego przychodzi zwrotka z błędem 550. This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: adres@domena2.pl (ultimately generated from adres@domena1.pl) host mail.domena2.pl [2.222.22.222] SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<adres@domena2.pl>: 550 smtp auth requried Reporting-MTA: dns; node1.domena1.pl Action: failed Final-Recipient: rfc822;adres@domena2.pl Status: 5.0.0 Remote-MTA: dns; mail.domena2.pl Diagnostic-Code: smtp; 550 smtp auth requried W której konfiguracji szukać błędu? Na pierwszym czy na drugim serwerze?
  4. vestaCP - podpinanie domeny

    Pozwolę podpiąć się pod temat, chodzi o konfigurację serwera na Debianie z zainstalowaną Vestą oraz domeną podpiętą pod Cloudflare. Wybrałem ten sposób ponieważ serwer VPS ma tylko jeden dostępny adres IP i nie chciałem konfigurować dwóch nameserverów na jednym IP. Dane do przykładu - domena.pl, IP 8.8.8.8 Kupiłem domenę, podpiąłem ją pod Cloudflare (zmieniłem jej DNSy na podane przez Cloudflare). Następnie w panelu Cloudflare dodałem następujące rekordy: A * 8.8.8.8 A domena.pl 8.8.8.8 A www.domena.pl 8.8.8.8 Panel Vesty jest dostępny pod adresem 8.8.8.8:8083 Strona pod adresem www.domena.pl działa prawidłowo (póki co jest to czysty php, bez podpiętej jeszcze bazy danych), w panelu Vesty mogę tworzyć subdomeny które działają od razu jak np. test.domena.pl W głównym katalogu dla domena.pl ustawiłem w .htaccessie przekierowanie na www.domena.pl - dzięki temu wildcard nie jest problemem i nie zaindeksuje mi się jakiś losowy adres w stylu pupa.domena.pl Do konfiguracji została mi jeszcze poczta - MX, SPF, DKIM i DMARC (w panelu cloudflare, a później ustawienia na serwerze). Na domenie głównej będzie mała strona firmowa, na subdomenach projekty testowe - jako podgląd dla klientów. Pytanie - czy taka konfiguracja (cloudflare + VPS z Vestą) ma rację bytu? Jakieś ewentualne problemy które mogą się pojawić w trakcie wynikające z tego że nie mam własnych NSów?
×