Skocz do zawartości
tomasz.b

Rozmyslenia Nad Ogolnym Problemem.

Polecane posty

@Patryk - 5 minut dobry czas, wczesniej byles szybszy, troche jestem zawiedziony :)

 

@ Adam - prowadzisz biznes to wiesz gdzie jest prawda

 

e-konkursy.com (uzytkownik na tym forum, nasz klient) od razu stwierdzisz, ze to teoretycznie kandydat do wypowiedzenia umowy, ale nie u nas. Jakos radzimy sobie, a czy to nam sie oplaca? Jak chcesz zasponsoruje konto u was na ten serwis, w home.pl klient nie chcial :)

 

@ Bartosz - przeciez nie bede pral tutaj brudow ;) oferujemy VPSy, serwery dedykowane i czasami dowiemy sie od klientow wiecej nie potrzeba.

 

Z pozdrowieniami

tomasz benert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jakaś firma ma lepiej skonfigurowany serwer, to skrypty nie powinny na nim (raczej) działać gorzej.

No wlasnie tu sie mylisz.

Dobrze "skonfigurowane" srodowisko www na serwerze, to przelaczanie sie serwera na uida klienta, jakies liczniki limitow itd. To wszystko dodatkowo obciaza maszyne. Duza profesjonalna firma ma to zrobione (np. Home,Netart,Progreso,IQ, itd.), smieszne male firemki jada na defaultowej konfiguracji Apache'a.

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz

:)-->

QUOTE(tomasz.b @ 15.11.2006, 00:11) 44066[/snapback]

e-konkursy.com (uzytkownik na tym forum, nasz klient) od razu stwierdzisz, ze to teoretycznie kandydat do wypowiedzenia umowy, ale nie u nas.

 

Moment moment, a gdzie tam phpBB by przemo albo jakis ciezki CMS ? ;)

Nie widze zwiazku z tematem!

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moment moment, a gdzie tam phpBB by przemo albo jakis ciezki CMS ? ;)

Nie widze zwiazku z tematem!

pozdr.

 

@Adam, oczywiscie nie ma to nic wspolnego z tematem dyskusji, prowadzonej przez wielu, ale ma duzo wspolnego z tematem i problemem, ktorym rozpoczolem dyskusje. Jesli dyskusja przeszla na inne tory to juz nie moja wina.

 

Adam, porozmawiam dzisiaj z klientem, a ze nie jest zadowolony w pelni z naszych uslug, poniewaz nie oferujemy supportu na poziomie twojej firmy, posiadamy limity itd, nie bedzie trudno przekonac go do przejscia do was i to za darmo, oplacimy usluge u was. To co uzywa miesci sie w waszym najwiekszym pakiecie ( kilkaset MB pojemnosci, baza mysql prawie 100 MB, transfer okolo 1-3 GB dziennie).

Bedziesz mogl udowodnic ze jestem totalnym polglowkiem, przez co patrykowie dostana orgazmu a ja strace moja ostatnia czastke szacunku i oczywiscie opinia firmy bedzie na dnie. Czy to nie dobry interes? :)

 

A jesli moje zdanie, ktore wyrazilem w tej dyskusji bedzie potwierdzone, to bede cieszyl sie, ze naruszylem "swietosc" twojej firmy i ja dostane orgazmu, bedzie dlugi :) :)

 

Prawdopodobnie klient nie zgodzi sie na to, przeciez on nie jest "dumm"

 

Z pozdrowieniami

Tomasz Benert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam ma ciężki serwis w tmbnet i jakoś sobie radzi. Niedługo wprowadzę zaawansowane buforowanie i na pewno ulży to maszynie. Tymczasem Wątpię żeby któraś z polskich firm chciała mnie trzymać na serwerach za <100zł rocznie.

 

Ale kije mają zawsze dwa końce. Pamiętasz Tomaszu tego upierdliwego klienta www.programs.pl (tak około 200-300 osób online) Już nie jest waszym klientem jak widzę po IPkach. Od każdego odchodzą klienci bo to naturalna sprawa jest.

 

Parę spraw usługodawcy mogą załatwić od ręki.

1. limit na wielkość jednej BD 50 MB

2. rozliczanie transferu miesięcznie

3. nie robienie z kont hostingowych resellerów.

4. zakończenie chorych promocji za zeta.

i inne podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sam ma ciężki serwis w tmbnet i jakoś sobie radzi. Niedługo wprowadzę zaawansowane buforowanie i na pewno ulży to maszynie. Tymczasem Wątpię żeby któraś z polskich firm chciała mnie trzymać na serwerach za

 

Ale kije mają zawsze dwa końce. Pamiętasz Tomaszu tego upierdliwego klienta www.programs.pl (tak około 200-300 osób online) Już nie jest waszym klientem jak widzę po IPkach. Od każdego odchodzą klienci bo to naturalna sprawa jest.

 

Parę spraw usługodawcy mogą załatwić od ręki.

1. limit na wielkość jednej BD 50 MB

2. rozliczanie transferu miesięcznie

3. nie robienie z kont hostingowych resellerów.

4. zakończenie chorych promocji za zeta.

i inne podobne

punkt 4 i 5 to najwazniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz

:)-->

QUOTE(tomasz.b @ 15.11.2006, 07:37) 44082[/snapback]

@Adam, oczywiscie nie ma to nic wspolnego z tematem dyskusji, prowadzonej przez wielu, ale ma duzo wspolnego z tematem i problemem, ktorym rozpoczolem dyskusje. Jesli dyskusja przeszla na inne tory to juz nie moja wina.

 

Ale problem naprawde tyczy sie tylko i wylacznie wykorzystania zasobow serwera, nie lacz - lacza sa w tej chwili na tyle tanie (a jezeli ktos uzywa dedykow za nasza zachodnia granica to juz wogole smiesznie tanie) ze to nie o to chodzi.

 

:)-->

QUOTE(tomasz.b @ 15.11.2006, 07:37) 44082[/snapback]

Adam, porozmawiam dzisiaj z klientem, a ze nie jest zadowolony w pelni z naszych uslug, poniewaz nie oferujemy supportu na poziomie twojej firmy, posiadamy limity itd, nie bedzie trudno przekonac go do przejscia do was i to za darmo, oplacimy usluge u was. To co uzywa miesci sie w waszym najwiekszym pakiecie ( kilkaset MB pojemnosci, baza mysql prawie 100 MB, transfer okolo 1-3 GB dziennie).

 

Obawiam sie ze robi za duzy transfer w stosunku do serwera Biznes Plus (srednia 2GB = 720GB / rok). Pewnie dostalby raz dwa oferte na dedyka.

 

:)-->

QUOTE(tomasz.b @ 15.11.2006, 07:37) 44082[/snapback]

Bedziesz mogl udowodnic ze jestem totalnym polglowkiem, przez co patrykowie dostana orgazmu a ja strace moja ostatnia czastke szacunku i oczywiscie opinia firmy bedzie na dnie. Czy to nie dobry interes? :)

 

Nie wiem skad w Tobie tyle agresji! Wyluzuj troche, nikt tu Cie nie atakuje, a Ty wszystkich pokolei :)

 

:)-->

QUOTE(tomasz.b @ 15.11.2006, 07:37) 44082[/snapback]

A jesli moje zdanie, ktore wyrazilem w tej dyskusji bedzie potwierdzone, to bede cieszyl sie, ze naruszylem "swietosc" twojej firmy i ja dostane orgazmu, bedzie dlugi :);)

 

Ale wytlumacz dlaczego uwazasz ze profesjonalna firma hostingowa nie moze profesjonalnie podziekowac (ze zwrotem naleznosci oczywiscie) za wspolprace i profesjonalnie rozstac sie z kims, jezeli przekracza on zalozone parametry i czesto lamie punkty regulaminowe ? Czym wogole dla Ciebie jest profesjonalizm ? Trzymaniem wszystkich i wszystkiego za wszelka cene? Bo dla mnie to sztuka wyboru miedzy dobrem firmy, a dobrem reszty klientow.

 

Mamy taki punkt w regulaminie ktory mowi o tym ze uzytkownik musi sprawowac kontrole nad obciazeniem skryptow ktorych uzywa. Wiesz ze *regulaminowo* moglismy wywalic (bez zwrotu abonamentu!) 50% serwerow uzywajacych phpBB bo przez dziury w nich odpalane byly roznego rodzaju skrypty DoSujace, wysylajace spam i tak dalej, powodujac znaczne zwiekszenie obciazenia maszyny.

 

I odstosunkuj sie od Progreso - trzymamy WIELE duzych for, WIELE duzych stron (wiekszych niz Twoje e-konkursy.com) i nie mamy zamiaru im dziekowac za wspolprace - oni coprawda nam sie nie oplacaja, nawet trzeba do nich sporo doplacac ale jeden, drugi i trzeci polecony przez nich klient juz przynosi dochody.

 

Co nie zmienia faktu ze nie pozwolimy zeby jeden user wykorzystywal polowe maszyny skromnie mowiac nieoptymalnie napisanymi skryptami - i jestem pewien ze takie stanowisko ma wiekszosc firm hostingowych (no procz Twojej, bo Ty tych biedaczkow wszystkich chetnie przygarniasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie, cala dyskusja schodzi z tematu.

Jeżeli jej tematem ma być narzekanie, to schodzi. Ale nie sądzisz, że oprócz narzekania wypadałoby pomyśleć nad rozwiązaniami problemu?

 

W tym co piszesz, jest trochę racji. Promocje za złotówkę, bezmyślny overselling i regulaminy usług pisane przez marketoidów psują rynek i dają w tyłek nie tylko mniejszym firmom z branży, ale i klientom. Takiego robienia biznesu nie popieram, ale nie popieram też Twojej diagnozy.

 

Wynika z niej, że należy powrócić do drogich ofert, bo tańsze oferty (na kieszeń małolata) są złe. Sęk w tym, że tańsze oferty są motorem rozwoju rynku internetowego w Polsce. Kilka lat temu wiele małych firm nie miało swoich serwisów WWW, bo wydanie ładnych kilkuset (bodaj 900 w Home?) złotych na sam hosting + koszt budowy serwisu przekraczał ich możliwości finansowe, że o opłacalności nie wspomnę. Konto za 100-200 złotych rocznie to już coś, na co wiele firm może sobie pozwolić.

Zgadzam się z Adamem, który pisał o tym, że serwis mający kilkadziesiąt tysięcy UU miesięcznie i transfer rzędu 30GB powinien zadbać o samofinansowanie i powinien być przeniesiony na dedyka - również ze względu na sprawność działania samego serwisu. Jednak serwisy zaczynają od kilku czy kilkunastu UU miesięcznie i ludzie jakoś muszą te rzeczy rozkręcić. Jeśli dostaną najtańszą ofertę od 500 złotych rocznie, to nie zrobią serwisu.

Rozwiązaniem problemu (obok zakończenia wyniszczającego wyścigu na promocje) jest edukacja klientów. Muszą wiedzieć jasno, że serwer X będzie ich obsługiwał do określonego poziomu obciążenia serwera (ilość zapytań, % czasu pracy CPU etc.), a potem trzeba przejść na wyższą ofertę lub zakupić dedyka.

 

 

Automagicznie zniknąłeś rozwój oprogramowania i zwiększanie wymagań skryptów - niezależnie od ich jakości. Kilka lat temu większość stron firmowych budowano na statycznym HTML i aktualizowano je raz na kilka miesięcy. Serwis postawiony na PHP-Nuke (czy innym kombajnie PHP+MySQL) był rzadkością (bo i postawienie było skomplikowane) i aspirował do miana poważnego serwisu tematycznego.

Dziś łatwych do samodzielnej instalacji skryptów CMS jest coraz więcej i coraz więcej będzie. Klient już nie chce zatrudniać firmy do aktualizowania / dopisywania statycznych stron na serwerze, ale chce wklepywać dane sam, bez znajomości HTML. Nie chce aktualizować serwisu raz na pół roku, ale chce wrzucać informacje o każdej dostawie. Nie wysyła newslettera raz w miesiącu, ale udostępnia RSS. Te wszystkie opcje chcą zasobów serwera niezależnie od tego, czy konto jest drogie, czy tanie.

To wszystko trzeba brać pod uwagę, debatując o sytuacji na rynku. Nierealne jest utrzymanie poziomu cen i poziomu obciążenia serwerów sprzed kilku lat przy obecnej liczbie klientów. Wiem, że to marzenie wielu firm, ale czasy się zmieniają...

 

 

Z Twojej wypowiedzi wynika też poparcie postawy roszczeniowej klientów pod tytułem "kupiłem se konto i mogę se tam stawiać, co mi się podoba", którą również oddzieliłeś od rozwoju oprogramowania. Małolaty robią zrzutkę na tani hosting, bo chcą postawić forum klasowe? OK, ale dlaczego mają to robić na phpBB by Przemo, skoro mogą sobie zainstalować jakiś inny skrypt, mający kilka razy mniejsze wymagania? Kilku takich klientów może obciążyć serwer niczym i oni faktycznie nie będą się opłacać.

Rozwiązaniem może być lista benchmarków oprogramowania i edukacja użytkowników. Jeśli ktoś będzie chciał postawić forum, to niech stawia je na skrypcie o identycznych możliwościach, ale kilka razy mniejszych wymaganiach wobec serwera. Klient będzie miał dobre forum, a serwer nie zostanie zarżnięty przez niedopracowany kod.

 

 

No wlasnie tu sie mylisz.

A to przepraszam i dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu - administracja serwerem to nie moja bajka ;)

Z drugiej strony czy jest jakaś teoretyczna wspólna dobra konfiguracja dla większości firm? Mam na myśli taką, która pozwoliłaby na uśrednienie wyników testów, a przynajmniej ich przeliczenie na konfigurację serwerów danej firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adamszendzielorz
Z drugiej strony czy jest jakaś teoretyczna wspólna dobra konfiguracja dla większości firm? Mam na myśli taką, która pozwoliłaby na uśrednienie wyników testów, a przynajmniej ich przeliczenie na konfigurację serwerów danej firmy.

 

Nie ma. Pozatym mimo wszystko wydajnosc maszyn w 80% zalezy od uzywanego sprzetu, 20% to konfiguracja i "tuning". Tak naprawde liczy sie czysta moc tych maszyn - jak w miejskich wyscigach :) Mozesz miec golfa 1,4 75KM z rajdowa kierownica, kubelkowymi fotelami i spojlerem, moze nawet z chip'em ale zawsze bedziesz ostatni. A majac w 100% oryginalnego vipera z "defaultowa" konfiguracja skasujesz wszystkich.

 

Sprzet uzywany w hostingu jest *bardzo* rozny i niezle zmiksowany. Niektore konfiguracje oprogramowania radza sobie lepiej z jednym sprzetem, inne gorzej. Nie ma zlotego srodka, kazda firma probuje go znalezc i kazda ma na to inny pomysl ;) Ale to nie ma zadnego znaczenia moim zdaniem przy wykonywaniu benchmarkow. Benchmark ma dac odpowiedz - forum A 4,5 razy bardziej obciaza serwer niz forum B przy takiej samej liczbie postow/userow/konfiguracji serwera i przy tym jest 2 razy wydajniejsze. Forum C przy 5 razy wiekszej liczbie uzytkownikow staje sie 2 x wolniejsze (skalowalnosc), a forum D przy 5 razy wiekszej liczbie uzytkownikow jest tylko 1,5 x wolniejsze. ITP :) Kazda firma spojrzy na tabelke, spojrzy na aktualne wykorzystanie zasobow przez jakies przykladowe forum dla jej konfiguracji sprzetowej i ustali sobie swoje kryteria cen za obsluge tych skryptow.

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomasz.b: masz ciekawy sposób osiągania satysfakcji seksualnej, ale wyjaśniałoby to dlaczego tak zawzięcie walczysz "o swoje" w Internecie :).

 

Zaś nawiązując do tematu - Home.pl dwa dni temu rozpoczęło rozsyłanie maili do użytkowników obciążających serwery. Mogą poprawiać skrypty, albo spadać. Na podstawie regulaminu nie przysługuje im zwrot pieniędzy. I szczerze mówiąc nie widzę w tym nic złego - wchodząc na lotnisku do checkinu z za dużym bagażem płacimy dodatkowo, więc dlaczego ktoś, kto ponadnormatywnie obciąża serwer (choć to płynne pojęcie) i utrudnia prace innym użytkownikom nie powinnien? Zwłaszcza, że kiedy badziewnie napisany skrypt ora po kilkuset megabajtowej bazie to na nic zdadzą się suexecki i jeszcze inne cuda, mysql nie potrafi tego limitować, a dyski się nie wyrabiają - nieszczęście gotowe - i ten problem mimo bardzo dobrego wydzielonego środowiska odczuło nawet home.pl.

 

Setki razy na różnych forach pojawiały się argumenty, że hosterzy chcieliby utrzymywać tylko firmowe "wizytówki" i strony prywatne - przykro mi, ale dla mnie to jest właśnie główne przeznaczenie hostingu shared, a nie strony z 15,000 UU dziennie i gigową bazą danych. I szczerze mówiąc wprowadzenie jakiś sztywnych ograniczeń typu baza do 50 MB + tych skryptów nie przyjmujemy na niewiele się zda jeśli jakimś badziewnym modem do skryptu można obniżyć drastycznie jego wydajność.. Ostatnio czytałem radosną dyskusję na forum PHPBB by Przemo. Kilka osób dyskutowało o liście "polecanych" przez Przema firm i tym jakie hosty z niej zdjąć "za karę". Szkoda, że nie pomyśleli, że pewnie niektórzy z tych hosterów tak właściwie marzą o tym, żeby przeciętny małolat ściagający Przemo i aktywujący wszystkie choinki nie trafił właśnie do nich ;).

 

To samo co Home zrobiła Nazwa.pl tylko ze znacznie mniejszą klasą (od razu blokada etc). I myślę, że także mniejsi hosterzy, typu i365, którzy dotychczas rozpieszczali użytkowników, a teraz zbierają za to "cięgi" zdecydują się na tego typu akcje. Przecież skoro można w nazwie czy home..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaś nawiązując do tematu - Home.pl dwa dni temu rozpoczęło rozsyłanie maili do użytkowników obciążających serwery. Mogą poprawiać skrypty, albo spadać. Na podstawie regulaminu nie przysługuje im zwrot pieniędzy. I szczerze mówiąc nie widzę w tym nic złego - wchodząc na lotnisku do checkinu z za

 

Mimo ze nie chce brac udzialu w samej dyskusji (bo i tak nikt tu nikogo do niczego nie przekona :) kilka slow wyjasnienia albo komentarza - co do samej akcji...

 

- akcja ma na celu zwrocic uwage Klientow na temat optymalizacji zapytan SQL w jego najprostrzym a zarazem zarazem najbardziej obciazajacym i dajacym najwieksze efekty ujeciu - brak uzycia indeksow..

 

Wdl. statystyk MySQL'a (show status, zmienne Com_select w stosunku do Select_scan i pozostalych Select_*) cos kolo kolo 60% zapytan SELECT nie uzywa wogole indeksow.. Nie mowie tu o sytuacjach pol uzywania (ze tylko fragment zapytania idzie z indeksu, albo ze warunek idzie z indeksu albo potem to trzeba recznie posortowac lub pogrupowac - bo to sa tematy z wyzszej polki i tu juz problemem sa tez mozliwosci samego silnika MySQL).

 

Przez 2 tygodnie mielismy wlaczone bardzo dokladne logowanie do tzw. slow-log'a mysql'a, potem to ladnie obrobilismy (pogrupowalismy zapytania o identycznej budowie ale roznych parametrach), dodalismy statystyke i przerobilismy to najczytelniejszej formy jaka udalo nam sie wymyslec..

 

Efekt jest bardzo fajny - Klienci masowo nam odpowiadaja ze juz cos robia (zalozyli indeksy, przebudowali selecty, wlaczyli buforowanie, zaktualizowali soft do nowej wersji czy nawet po prostu popedzili informatykow). Masowo mamy prosby o regeneracje tych statystyk (co tez juz zaczelismy robic - jutro/pojutrze znowu takie cos podeslemy z ostatnich 48h)... Zaczynamy widziec tez efekty patrzac na obciazenie maszynek jak i statystyke czasow wykonywania sie dynamicznych requestow...

 

Patrzac na odpowiedzi jakies 80% Klientow przyjelo ta wiadomosc w sposob jaki chcielismy aby przyjeli - jest problem, problem powoduje wolne dzialanie serwisu, problem jest w tym i w tym miejscu, moga Panstwo probowac go poprawic uzywajac tego i tamtego... Wymaga to troche pracy ale sie oplaci - i dla Klienta (mam kilka listow gdzie Klienci ciesza sie jak male dzieci, ze po jakiejs tam zmianie nagle strona zaczela mu sie ladowac w 0.1 sekundy zamiast 0.8 i to jest efekt ich pracy ;) i dla nas...

 

- kwestia "moga poprawic skrypty, albo spadac"...

Nie jest naszym celem masowo wyrzucac Klientow z naszego hostingu... Podjelismy sie czegos i o tym pamietamy.. Samym dowodem na to jest chociaz to ze przez 9 lat ogolnie bardzo rzadko rozstawalismy sie z Klientami mimo ze problem nie jest nowy i wystepuje od lat...

 

Mamy jednak swiadomosc ze zostanie jakas grupa kont, generujacych bardzo duze obciazenie o skali wymagajacej conajmniej pol dedyka.. I przy ktorych nie da sie juz nic zrobic w temacie optymalizacji (z roznych powodow).. Niestety przy takim obciazeniu ciezko dokladac kilkadziesiat razy tyle ile sam ten Klient placi (koszt jego utrzymania) - stad propozycja rozwiazan dedykowanych (i to w 2 wariantach) oraz informacja o alternatywie polegajaca na wzajemnym pozegnaniu sie...

 

Napewno czesc z tych kont/Klientow - wybierze wariant drugi. Bedzie nam przykro - ale z mozliwych wariantow (wciskac go na maszynki z kilkoma innymi kontami tego typu, gdzie calosc sie zagotuje we wlasnym sosie) jest to najlepsze i najbardziej profesjonalne podejscie... Oczywiscie w tym przypadku bedziemy zwracac nie wykorzystana czesc abonamentu (wbrew temu co daje nam nasz regulamin) oraz pomagac w wyexportowaniu serwisu (spakowanie baz, serwisu www i kont pocztowych) do sciagalnego archiwum... Nie bedzie to tez w stylu nazwy - konto zostanie wylaczone dzisiaj - a jedynie damy kolejny tydzien, aby Klient mogl spokojnie znalezc nowego dostawce i przeniesc swoj serwis...

 

To tyle z mojej strony, mam nadzieje ze nie powstanie z tego kolejne 50 postow z goraca dyskusja, ktora czesto wynika z blednego odczytania zamierzen, jakimi sie kierujemy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(wciskac go na maszynki z kilkoma innymi kontami tego typu, gdzie calosc sie zagotuje we wlasnym sosie) jest to najlepsze i najbardziej profesjonalne podejscie...

 

wlasnie mysle nad nazwa takiego serwera ? karcer ;) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×