Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

Nowy regulamin - pytanie do nowego właściciela

Nowy regulamin - pytanie do nowego właściciela

  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
36 odpowiedzi na ten temat

Nowy regulamin - pytanie do nowego właściciela

#1 regdos

regdos

    regdos.com

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2459 postów
  • Skąd:Poznań
  • Firma:PayU
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Regdos

Napisany 06 wrzesień 2017 - 14:11

Dlaczego w nowym regulaminie nie ma daty od kiedy on obowiązuje?
 
Zakładam, że posty napisane przed datą obowiązywania nowego regulaminu podlegają pod regulamin, który wtedy obowiązywał?
Pytam w kontekście punktu "VIII. Prawa własności intelektualnej." nowego regulaminu.
 
 

11. Zakazane jest, pod rygorem zablokowania lub usunięcia Konta, zachęcanie do korzystania z usług konkretnego usługodawcy, prezentowanie Oferty  konkretnego usługodawcy, rekomendowanie usług konkretnego usługodawcy, w tym także w sposób pośredni, zamieszczanie tzw. kryptoreklam, stosowanie  tzw. marketingu szeptanego, bezpodstawne krytykowanie konkretnego usługodawcy, rozpowszechnianie kodów rabatowych

 

 

Kto i na podstawie jakich kryteriów będzie oceniał czy krytyka jest bezpodstawna?

 



#2 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 06 wrzesień 2017 - 14:17

Mnie bardziej ciekawi czemu nie zostaliśmy poinformowani jako userzy o tym że sprzedano nasze dane innemu podmiotowi oraz że regulamin się zmienił w dość istotny sposób.



#3 regdos

regdos

    regdos.com

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2459 postów
  • Skąd:Poznań
  • Firma:PayU
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Regdos

Napisany 06 wrzesień 2017 - 14:21

O tym, że regulamin się zmienił nie musieli w sumie informować zgodnie z poprzednim regulaminem:

 

Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania na stronie Serwisu. Brak akceptacji nowego brzmienia Regulaminu oznacza brak możliwości korzystania z Serwisu oraz jego Usług.
W przypadku braku akceptacji nowego brzmienia Regulaminu Użytkownik powinien przesłać na adres Usługodawcy oświadczenie o braku akceptacji nowego brzmienia Regulaminu w terminie 14 dni od dnia opublikowania informacji o zmianach. Brak akceptacji nowego brzmienia Regulaminu oznacza likwidację Konta Użytkownika. W przypadku korzystania z płatnych Usług Użytkownikowi zostanie zwrócona kwota wniesionych opłat za Usługi równa kwocie za niewykorzystane dni do końca ważności danej opłaty za Usługę.

 

 

Dlatego też pytałem o tę datę bo jak go zmienili wczoraj to dopiero będzie obowiązywał za 13 dni. Czyli mamy te 13 dni żeby podjąć decyzję.



#4 Gość_mariaczi_*

Gość_mariaczi_*
  • Goście

Napisany 06 wrzesień 2017 - 14:26

Ja nigdzie nie widziałem informacji, że regulamin uległ/ulegnie zmianie.



#5 ptal

ptal

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 17 postów
  • Skąd:Łódź

Napisany 06 wrzesień 2017 - 15:10

Zapis poprzedniego regulaminu zapisem. Ale poważne firmy gdy zmieniają regulamin lub firma zmienia właściciela zawsze informują o tym swoich klientów. Mówię tu przede wszystkim o sklepach internetowych. Często dostaje takie maile. Po pierwsze wygląda to profesjonalnie a po drugie zapobiega ewentualnym negatywnym konsekwencją prawnym.

Teraz patrząc na regulamin właścicielem forum jest ciągle webhostingtalk.pl sp. z o.o.

Tak więc chyba na razie nie zmienił się administrator naszych danych osobowych.

Ale miło i dobrze by to wyglądało dostać emalia o zmianach.


Edytowany przez ptal, 06 wrzesień 2017 - 15:20.


#6 www.mzone.uk

www.mzone.uk

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6192 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:MZone Group

Napisany 06 wrzesień 2017 - 16:43

Zakazane jest, pod rygorem zablokowania lub usunięcia Konta, zachęcanie do korzystania z usług konkretnego usługodawcy, prezentowanie Oferty  konkretnego usługodawcy, rekomendowanie usług konkretnego usługodawcy, w tym także w sposób pośredni, zamieszczanie tzw. kryptoreklam, stosowanie  tzw. marketingu szeptanego, bezpodstawne krytykowanie konkretnego usługodawcy, rozpowszechnianie kodów rabatowych

 

 

Może ktoś z nowej administracji forum, rozwinąć ten wątek łopatologicznie?


Druga sprawa, dlaczego nie powiadomił nas nikt o przekazaniu naszych danych drugiemu podmiotowi?


Edytowany przez www.mzone.uk, 06 wrzesień 2017 - 16:44.


#7 Kszysiu

Kszysiu

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1423 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Firma:Tiktalik.com
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Wojciechowski

Napisany 06 wrzesień 2017 - 20:00

W jaki sposob moge poinformowac administracje ze nie zgadzam sie z postanowieniami regulaminu i chcialbym, aby wszystkie moje posty jak i konto zostaly usuniete?
Na jaki adres email moge to napisac?

#8 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 06 wrzesień 2017 - 20:01

W jaki sposob moge poinformowac administracje ze nie zgadzam sie z postanowieniami regulaminu i chcialbym, aby wszystkie moje posty jak i konto zostaly usuniete?
Na jaki adres email moge to napisac?

 

Postów nie usuną.



#9 Daull18

Daull18

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 10 postów

Napisany 06 wrzesień 2017 - 20:52

Mnie bardziej ciekawi czemu nie zostaliśmy poinformowani jako userzy o tym że sprzedano nasze dane innemu podmiotowi.

Wyraziłeś zgodę, jak się rejestrowałeś :P

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez webhostingtalk.pl sp. z o.o. w organizacji danych osobowych podanych w formularzu. Podanie danych jest dobrowolne. Administratorem podanych przez Pana/Panią danych osobowych jest webhostingtalk.pl sp. z o.o. w organizacji z siedzibą w Krakowie, ul. Mieczysława Medweckiego 17, 31-870 Kraków. Pana/Pani dane będą przetwarzane w celach związanych ze świadczeniem usług przez administratora danych. Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

 


 

W jaki sposob moge poinformowac administracje ze nie zgadzam sie z postanowieniami regulaminu i chcialbym, aby wszystkie moje posty jak i konto zostaly usuniete?
Na jaki adres email moge to napisac?

 

 

 

7. Użytkownik może w każdym momencie rozwiązać Umowę poprzez przesłanie właściwego oświadczenia woli na adres e-mail Usługodawcy opublikowany  na stronach Serwisu. Z chwilą rozwiązania Umowy Konto Użytkownika zostaje usunięte z Serwisu. Od tego momentu Użytkownik nie jest uprawniony do  korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę w ramach Umowy.


#10 theONE

theONE

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:Dataspace.pl

Napisany 06 wrzesień 2017 - 21:03

Ale o zmianach regulaminu trzeba poinformować. Nie wyobrażam sobie sytuacji że regulamin jest zmieniany, nie ma odnotowanej zgody na jego zapisy, podejmowane są jakieś kroki... Tego w sądzie nie da się obronić. 



#11 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 06 wrzesień 2017 - 21:08

Ja akceptowałem ten prymitywny regulamin: http://web.archive.o...lk.pl/rules.php

Później nie było ponownej akceptacji zmian, więc tak naprawdę obecny mnie nie dotyczy ;)

 

 



#12 dext

dext

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 62 postów
  • Imię:Krzysiek

Napisany 06 wrzesień 2017 - 21:13

Ogólnie jest tak:

https://pl.wikipedia...Prawo_autorskie

Autorskie prawa osobiste są prawami „ojcostwa utworu” i obejmują przede wszystkim prawo autora do wiązania z dziełem jego nazwiska. Prawo to nigdy nie wygasa i jest, z natury rzeczy, niezbywalne, nie można się go zrzec ani przenieść na inną osobę.

Więc jeżeli ktoś nie wyraża zgody jego posty muszą zostać usunięte.

Podst. prawna:

Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

 


Edytowany przez dext, 06 wrzesień 2017 - 21:16.


#13 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 06 wrzesień 2017 - 21:24

Wyraziłeś zgodę, jak się rejestrowałeś :P

 

 

 

Nieprawda, wtedy firma FOBI była właścicielem, a nie ten twór.



#14 Daull18

Daull18

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 10 postów

Napisany 06 wrzesień 2017 - 22:21

O zmianach powinna być informacja i wtedy każdy ma 2 tygodnie bodajże na wypowiedzenie umowy, jeżeli coś mu nie pasuje :)
I posty napisane przed wprowadzeniem nowego regulaminu nie powinny być usuwane "bo jest już nowy regulamin".



#15 Gość_Rafiki_*

Gość_Rafiki_*
  • Goście

Napisany 07 wrzesień 2017 - 10:14

Nasze wpisy to nasza własność intelektualna - żaden regulamin nie ma tutaj nic do rzeczy - chociaż nie regulują tego żadne konkretne przepisy to podlega to zasadom prawa autorskiego.

 

Bez problemu można wykazać ,że posty użytkownika stanowią dzieło/utwór w rozumienia prawa autorskiego - tym samym sposób jego rozpowszechniania można zmienić w każdej chwili wg. ustaleń autora (czyli nas samych).

 

Ja zauważyłem już ,że jeden temat pewnego użytkownika został usunięty - a zawierał on prośbę o usunięcie jego postów... ja się pytam o co kaman? Komunizm wrócił ?

 

Gratuluje praktyk firmie nazwa.pl - jestem ciekaw czy informacje dla pewnego użytkownika tego forum ,że może mieć założona sprawę sądową - były groźbą czy ostrzeżeniem ? - w pierwszym przypadku jest to chyba karalne ?...tak samo jak zabranianie wyrażenia swojej opinii o usłudze. Można się domyśleć ,że jeśli usługa jest dobrze świadczona to negatywnych opinii brak, jeśli jest kiepska to negatywnych opinii jest dużo - ale lepiej zamiast kasować niewygodne informacje należy się postarać aby podnieść jakość usługi - to wybroni się samo - i przede wszystkim nie naciągać na kruczki marketingowe nowych klientów którzy zazwyczaj są nieświadomi w temacie IT.


Edytowany przez Rafiki, 07 wrzesień 2017 - 10:22.


#16 mustacho

mustacho

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisany 07 wrzesień 2017 - 11:54

Dużo się wylewa krytyki na nazwa i słusznie. Styl w jakim komunikuje się z nami jest skandaliczny. Moim zdaniem problem jest również w tym jak zachował się dotychczasowy właściciel. Sprzedał forum bez jakichkolwiek konsultacji z dotychczasowymi moderatorami i społecznością skupioną wokół forum. W zasadzie już w momencie powstania zen powinien oddać forum w niezależne ręce, a to co zrobił teraz to brak elementarnej przyzwoitości. Nazwa i zen stanęły w tym momencie w jednym szeregu i nie zdziwi mnie jeżeli zen za chwilę będzie w rękach nazwa.



#17 Fresh

Fresh

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 11 postów
  • Skąd:/dev/null

Napisany 08 wrzesień 2017 - 07:51

#januszeprawa

 

Wydaje mi się, że taki wpis o karze 1000zł gdzieś umieszczony w regulaminie nie ma żadnej mocy prawnej, poniżej podobne zagadnienie dot. zamieszczania sobie przez administratorów for różnych, dziwnych wpisów w regulaminach (tutaj sprawa dot. "kary" za umieszczanie linków reklamowych w treści posta:

 

screenshot_2458.png



#18 behemoth

behemoth

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1237 postów
  • Skąd:Łódź
  • Firma:swhosting.pl
  • Imię:Jakub

Napisany 10 wrzesień 2017 - 20:16

To forum dyskusyjne, więc z założenia żadna dyskusja tutaj nie jest zbędna, jeśli jest na temat.

#19 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 11 wrzesień 2017 - 11:44

#januszprawa2

 

by wyegzekwować jakieś kary pieniężne osoba zakładająca konto powinna zastać w 100% zweryfikowana ze swojej tożsamości po przez podanie pełnych danych osobowych nie tylko e-maila < podobnie jak na allegro> i odesłać podpisane dokumenty ze skanami dowodu itd...



#20 Roothek

Roothek

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 161 postów
  • Skąd:+48.81
  • Firma:DB MEDIA
  • Imię:Damian

Napisany 11 wrzesień 2017 - 17:00

Przecież to już jest koniec forum.

Moje konto firmowe zostało skasowane za napisanie oferty w dziale WEBHOSTINGTALK.PL > HOSTING > PROŚBY

 

I to konto teraz pewnie też zostanie skaswane :)







0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników