Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

[shared?] Elementarny monitoring

[shared?] Elementarny monitoring

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

[shared?] Elementarny monitoring

#21 Rysiu512

Rysiu512

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 42 postów
  • Imię:Lukasz

Napisany 22 sierpień 2017 - 08:40


@SMS'y będę miał samodzielnie zaimplementowane i wysłane z telefonu po Androidzie.

Ciekawa koncepcja .... Tylko jak będziesz komunikować aplikację www z swoim telefonem ?

 

Prosta opcja. Wystarczy, że telefon będzie komunikował się z serwerem www. Są nawet bezpłatne serwisy co coś takiego udostępniają.


  • 0

#22 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 09:17

Haha ... to jeszcze musisz napisać aplikację na androida, która będzie się komunikować z serwerem.

Bezsensowna "architektura" w kontessie monitoringu  ... ale rób jak uważasz .. . :huh: 


  • 0

#23 TommyA

TommyA

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisany 22 sierpień 2017 - 11:03

 

Koszty :)

A jak byś popracował na supporcie to byś wiedział że tylko nieliczni lubią dostawać info na telefon. Ludzie potrafią ci krzyczeć że dostają spam na SMS że np. przyszła odpowiedź na ticket czy wygenerowało proformę :)

 

Co do kosztów - ja nie twierdzę, że takie coś powinno być w hostingu za 50zł rocznie ;) Zresztą koszty chyba aż tak ogromne nie są, żeby wysłać temu klientowi np. 5 smsów miesięcznie, no chyba że cały system jest tutaj kosztowny i trudny do zaimplementowania.

 

Odnośnie ludzi, to nic nie stoi na przeszkodzie by takiemu klientowi dać wybór :) Podejrzewam też, że klienci zostawiający 300-500-1000zł rocznie są w stanie docenić takie awaryjne smsy dużo bardziej niż klienci zostawiający 50zł.

 

 

OT -Takie usługi już są od dawna dostępne w chmurach i nazywają się autoskalery np:

https://kb.oktawave....ziaa-autoskaler

 

Chmury chmurami, ale takie rzeczy przydałyby się także na "normalnych" hostingach. Wiem, że jest DHosting (oni nawet fajną aplikację zrobili właśnie do monitorowania tego wszystkiego), ale chodzi mi tu o większą popularyzację tego typu praktyk.

 

Zresztą takie powiadamianie klienta ma też inną zaletę. Załóżmy, że dzień w dzień wykorzystujemy 30% mocy serwera, aż tu nagle pewnego dnia o 11:00 zużycie skoczyło do 80%, albo do 140%. Może to być przykładowo wynikiem tego, że gdzieś ktoś opublikował wpis na temat Twojej strony i takie powiadomienie o 11:05 jest o tyle cenne, że możesz zobaczyć szybko źródło wizyt i ewentualnie dołączyć do jakiejś tam dyskusji. Tak więc tego typu powiadomienia mogą mieć uniwersalne zastosowanie i dziwię się, że tak mało hostingów je oferuje.


  • 0

#24 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 22 sierpień 2017 - 12:02

Prostsze i dużo ciekawsze rozwiązanie - www.statuscake.com + pushover

Pushover jednorazowo możesz opłacić żeby mieć powiadomienia na telefonie. Na statuscake możesz utrzymywać serwerów ile chcesz. Sprawdzanie może się w bezpłatnym pakiecie odbywać co 5 minut i możesz sprawdzać różne usługi. Powiadomienie o "padzie" przyjdzie od razu lub np. po sprawdzeniu raz jeszcze minutę później.


Edytowany przez Łukasz, 22 sierpień 2017 - 12:02.

  • 0

#25 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 12:05

@TommyA - wrzucasz do jednego wora monitoring ruchu z powiadomieniem o awarii serwera.
Można bez porblemu napisac aplikację, która:

- będzie monitorować parametry serwera chociażby sam load ( uptinme) ale tutaj potrzeba dostęp do powłoki;
- oraz monitować "ruch" na stronie;

- i inne parametry

I wysyłać dane na wybrany kanał komunikacji e-mail, SMS

 

Wszystko kwestia budżetu. W droższych rozwiązaniach pewnie takie mechanizmy są dostępne...

 

Zauważyłem, że na forum dziwne pytania zadają głównie klienci i niskobudżetowi  ;) 

 

 


  • 0

#26 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 22 sierpień 2017 - 12:39

tutaj potrzeba dostęp do powłoki

 

 

To też jest czasem do przeskoczenia, można wyciągać te dane przez php a skrypt monitorujący może je pobierać.


Edytowany przez Łukasz, 22 sierpień 2017 - 12:39.

  • 0

#27 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 13:03

UP skrypt PHP może odczytać dane z komendy uptinme, ale wymaga to z kolei funkcji exec, shell_exec itd.. które na cienkich hostingach na pewno (IMHO) są wyłączone.


  • 0

#28 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 22 sierpień 2017 - 13:10

UP skrypt PHP może odczytać dane z komendy uptinme, ale wymaga to z kolei funkcji exec, shell_exec itd.. które na cienkich hostingach na pewno (IMHO) są wyłączone.

 

w bashu można napisać skrypt sprawdzający dane informacje i uploadujący dane do mysql, później po stronie php odczyt danych informacji z bazy.


  • 0

#29 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 13:18

A skrypt basha jak uruchomisz nie mając dostępu do powłoki ? Z crona nhhh nie sadzę, ale mniejsze z tym, bo robi się OT...


  • 0

#30 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 22 sierpień 2017 - 14:38

UP skrypt PHP może odczytać dane z komendy uptinme, ale wymaga to z kolei funkcji exec, shell_exec itd.. które na cienkich hostingach na pewno (IMHO) są wyłączone.

Co rozumiesz przez "cienkie hostingi" jeżeli mówimy o exec?


  • 0

#31 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 14:47

Niskobudżetowe.


  • 0

#32 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 22 sierpień 2017 - 15:01

Niskobudżetowe.

Przez chwilę myślałem że jesteś przeciwnikiem używania tej formy bezpieczeństwa.


  • 0

#33 Gość_Pokuć_*

Gość_Pokuć_*
  • Goście

Napisany 22 sierpień 2017 - 15:19

 

Ludzie potrafią ci krzyczeć że dostają spam na SMS że np. przyszła odpowiedź na ticket czy wygenerowało proformę :)

Widocznie nie podchodzą do stron które prowadzą w sposób poważny.


  • 0

#34 TommyA

TommyA

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisany 22 sierpień 2017 - 15:21

@TommyA - wrzucasz do jednego wora monitoring ruchu z powiadomieniem o awarii serwera.
Można bez porblemu napisac aplikację, która:

- będzie monitorować parametry serwera chociażby sam load ( uptinme) ale tutaj potrzeba dostęp do powłoki;
- oraz monitować "ruch" na stronie;

- i inne parametry

I wysyłać dane na wybrany kanał komunikacji e-mail, SMS

 

Wszystko kwestia budżetu. W droższych rozwiązaniach pewnie takie mechanizmy są dostępne...

 

Zauważyłem, że na forum dziwne pytania zadają głównie klienci i niskobudżetowi  ;)

 

 

 

I widzisz, to jest moim zdaniem słabe myślenie :)

1. Wrzucam "do jednego wora" powiadomienia o awarii i monitoring ruchu, bo lubię elastyczne rozwiązania. Jest bardzo dużo zbieżnych punktów między jednym i drugim zagadnieniem (zwłaszcza że często awaria strony wynika ze zbyt dużego natężenia).

 

2. Odnośnie tego co pogrubiłem w cytacie - po co X klientów ma samodzielnie kombinować jak koń pod górkę, wymyślać jakieś systemy, zlecać coś informatykom i jeszcze bać się o zawodność rozwiązania, kiedy prościej by było, gdyby tę robotę dla wszystkich zrobił jeden czy drugi hosting.

 

Oczywiście tutaj zasadnym jest pytanie, ile osób byłoby chętnych na tego typu monitoring. To już nie mnie oceniać, ale patrząc na to jaką popularność w ostatnich miesiącach zyskał DHosting śmiem twierdzić, że wszyscy są zaskoczeni że jest aż tak duże zapotrzebowanie na taką usługę.


  • 0

#35 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 15:34

 

To już nie mnie oceniać, ale patrząc na to jaką popularność w ostatnich miesiącach zyskał DHosting śmiem twierdzić, że wszyscy są zaskoczeni że jest aż tak duże zapotrzebowanie na taką usługę.

 

Z całym szacunkiem dla tego hostingu, ale pierwsze o nim słyszę :huh:
 


  • 0

#36 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 22 sierpień 2017 - 15:40

 

Co do kosztów - ja nie twierdzę, że takie coś powinno być w hostingu za 50zł rocznie ;) Zresztą koszty chyba aż tak ogromne nie są, żeby wysłać temu klientowi np. 5 smsów miesięcznie, no chyba że cały system jest tutaj kosztowny i trudny do zaimplementowania.

 

Odnośnie ludzi, to nic nie stoi na przeszkodzie by takiemu klientowi dać wybór :) Podejrzewam też, że klienci zostawiający 300-500-1000zł rocznie są w stanie docenić takie awaryjne smsy dużo bardziej niż klienci zostawiający 50zł.

 

 

Chmury chmurami, ale takie rzeczy przydałyby się także na "normalnych" hostingach. Wiem, że jest DHosting (oni nawet fajną aplikację zrobili właśnie do monitorowania tego wszystkiego), ale chodzi mi tu o większą popularyzację tego typu praktyk.

 

Zresztą takie powiadamianie klienta ma też inną zaletę. Załóżmy, że dzień w dzień wykorzystujemy 30% mocy serwera, aż tu nagle pewnego dnia o 11:00 zużycie skoczyło do 80%, albo do 140%. Może to być przykładowo wynikiem tego, że gdzieś ktoś opublikował wpis na temat Twojej strony i takie powiadomienie o 11:05 jest o tyle cenne, że możesz zobaczyć szybko źródło wizyt i ewentualnie dołączyć do jakiejś tam dyskusji. Tak więc tego typu powiadomienia mogą mieć uniwersalne zastosowanie i dziwię się, że tak mało hostingów je oferuje.

 

Temat związany z wysyłaniem powiadomień w formie SMS myśle bardziej dotyczy usług biznesowych na platformach dedykowanych gdzie na bazie ustawionych wytycznych klient otrzymuje konkretne powiadomienia. Są do tego odpowiednie narzędzia które potrafią wykonać takie funkcje i nie jest to nowość.

 

 

I widzisz, to jest moim zdaniem słabe myślenie :)

1. Wrzucam "do jednego wora" powiadomienia o awarii i monitoring ruchu, bo lubię elastyczne rozwiązania. Jest bardzo dużo zbieżnych punktów między jednym i drugim zagadnieniem (zwłaszcza że często awaria strony wynika ze zbyt dużego natężenia).

 

2. Odnośnie tego co pogrubiłem w cytacie - po co X klientów ma samodzielnie kombinować jak koń pod górkę, wymyślać jakieś systemy, zlecać coś informatykom i jeszcze bać się o zawodność rozwiązania, kiedy prościej by było, gdyby tę robotę dla wszystkich zrobił jeden czy drugi hosting.

 

Oczywiście tutaj zasadnym jest pytanie, ile osób byłoby chętnych na tego typu monitoring. To już nie mnie oceniać, ale patrząc na to jaką popularność w ostatnich miesiącach zyskał DHosting śmiem twierdzić, że wszyscy są zaskoczeni że jest aż tak duże zapotrzebowanie na taką usługę.

 

To znaczy jaką usługę? Powiadomienia czy skalowanie zasobów? Po to jest skalowana usługa by tego typu skoki obciążenia odebrać. Teraz dochodzi polityka usługodawcy względem klienta czy ma on płacić dodatkowo za taki skok zasobów czy nie. Od 2014 roku mamy skalowane usługi i klient nie płaci za taki skok więc nie jest wymagane powiadomienie go o tym fakcie. Oczywiście może sam sprawdzić statystyki bo posiada takowe w panelu. 


  • 0

#37 Gość_Pokuć_*

Gość_Pokuć_*
  • Goście

Napisany 22 sierpień 2017 - 16:22

Z całym szacunkiem dla tego hostingu, ale pierwsze o nim słyszę :huh:

Jedna z większych firm w Polsce, pierwsza która wprowadziła skalowany hosting z gwarantowanymi zasobami pod nazwą Elastyczny Web Hosting. Nie bardzo rozumiem jak można o nich pierwszy raz słyszeć...


  • 0

#38 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 22 sierpień 2017 - 16:24

Jedna z większych firm w Polsce, pierwsza która wprowadziła skalowany hosting z gwarantowanymi zasobami pod nazwą Elastyczny Web Hosting. Nie bardzo rozumiem jak można o nich pierwszy raz słyszeć...

Niestety nie pierwsza, tu jesteś w błędzie.


  • 0

#39 Gość_Pokuć_*

Gość_Pokuć_*
  • Goście

Napisany 22 sierpień 2017 - 16:32

To kto był w takim razie pierwszy ? :)


  • 0

#40 systemy.internetowe

systemy.internetowe

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 140 postów
  • Firma:HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Janicki

Napisany 22 sierpień 2017 - 16:37

Autor tematu chce zrobić monitoring serwerów z budżetem na dwa snickersy, a Wy mu tutaj piszecie o skalowanych chmurach :lol:


  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników