Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

Nowa wersja strony i śmietnik w wynikach wyszukiwania

Nowa wersja strony i śmietnik w wynikach wyszukiwania Google

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

Nowa wersja strony i śmietnik w wynikach wyszukiwania

#1 q3d

q3d

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 5 postów

Napisany 22 czerwiec 2017 - 09:36

Sklep oparty o PrestaShop 1.6.14

Początkowo funkcjonował z wczytaną bazą produktów i tak został zindeksowany przez Google:

 

Nazwa produktu 1

http://link-do-produkty-1.html

Opis produktu 1

 

 

 

Nazwa produktu 2

http://link-do-produkty-2.html

Opis produktu 2

 

 

Po pewnym czasie baza danych o produktach została usunięta i zostały zaimportowane ponownie produkty.

Po imporcie produkty mają swoje nowe id i adres.

 

Problem polega na tym, że z tego co widzę w wynikach wyszukiwania jest teraz śmietnik i dużo pozycji:

 

Nazwa produktu 1

http://link-do-produktu-2

Opis produktu 1

 

(nie zgadza się treść link-a z nazwą i opisem).

 

Dodatkowo już dla nowej wersji został wdrożony protokół https dla całości serwisu. Każde wywołanie po http przekierowane jest na https. Obecnie dla site:http://nazwa-serwisu.pl i https://nazwa-serwisu.pl zwracana jest ta sama liczba około 43 600 wyników (gdy produktów jest 8000).

 

Jakieś sugestie zabrać się za posprzątanie tego?

 


  • 0

#2 majkelfirst

majkelfirst

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Skąd:Kraków
  • Firma:Pierwszywgoogle.pl

Napisany 22 czerwiec 2017 - 17:16

Dodaj witrynę do narzędzia Google - Search Console i zobacz raport pokazujący błędy 404, z listy trzeba zrobić przekierowania typu 301 stary-adres -> nowy-adres. Najlepiej w PHP, opcjonalnie w pliku .htaccess. 

 

Generalnie zrobi się to samo po dłuższym czasie, ale można to przyspieszyć.

 

Trochę roboty, ale warto - szczególnie jeżeli stare adresy miały pozycje w Google i generowały ruch.

Czas wykonania takiej operacji jest zależny od Twojej sprawności oraz tego jak szybko Google uwzględni zmiany (licz w tygodniach raczej niż w dniach).

 


  • 0

#3 q3d

q3d

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 5 postów

Napisany 23 czerwiec 2017 - 10:12

Dziękuje za odpowiedź.

Witryna dodana do Google - Search Console. Z tego co wyczytałem i zrozumiałem (mam nadzieję, że dobrze), nalezy tam dodać 4 wersje adresów:

hxxp://nazwa-domeny.pl

hxxp://www.nazwa-domeny.pl

hxxpS://nazwa-domeny.pl

hxxpS://www.nazwadoemny.pl


Dla hxxpS://www.nazwadoemny.pl ustawiłem preferowaną nazwę na bez WWW.


Zgłosiłem mapę witryny dla hxxpS://nazwa-domeny.pl


W Błedach indeksowania mam 38 pozycji i są to głównie adresy, które kończą się ID, które już nie występuje (w pierwotnej wersji było więcej produktów).


Próbuje dokonać przekierowania przez .htacces:

Redirect 301 hxxps://nazwa-strony.pl/link-produktu-10725.html hxxps://nazwa-strony.pl/link-produktu-4830.html

gdzie wartośc liczbowa na końcu to ID (stare/nowe) produktu.


ale po wybraniu hxxps://nazwa-strony.pl/link-produktu-10725.html nadal ładuje się strona z informacją o braku produktu.


Dodatkowo (nie wiem czy dobrze) dla stron produktów dodałem rel="canonical"


Pozdrawiam,

N



 


Edytowany przez q3d, 23 czerwiec 2017 - 10:49.

  • 0

#4 legya

legya

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 33 postów
  • Skąd:Kraków

Napisany 26 czerwiec 2017 - 00:01

Mam takie pytanie z ciekaowiści, do search console trzeba dodać wszystkie warianty strony, czyli z www, bez, z https i http? Czy tylko tą główną.

Pozdrawiam :)


  • 0

#5 q3d

q3d

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 5 postów

Napisany 26 czerwiec 2017 - 06:37

Ja sugerowałem się tym znalezionym w sieci wpisem:

http://mobiletry.com...z-http-na-https


  • 0

#6 Gość_Rafiki_*

Gość_Rafiki_*
  • Goście

Napisany 26 czerwiec 2017 - 11:46

Mam takie pytanie z ciekaowiści, do search console trzeba dodać wszystkie warianty strony, czyli z www, bez, z https i http? Czy tylko tą główną.

Pozdrawiam :)

 

Dodajesz taką domenę jak została zaindeksowana w google i jaka jest pozycjonowana ( www.a.pl a samo a.pl - to dwie różne domeny dla google).

Jesli bez www to bez, jeśli z to z, jesli https to https - ale nigdy dwa czy kilka adresów - zawsze jeden.

W google wpisz: site:TWOJADOMNA.pl

a dowiesz się jak zaindeksowana jest twoja strona (czy z ww, czy https czy bez tego i tego ) :)

Po za tym w narzędziach webmastera google zawsze można to zmienić / ustawić.


Edytowany przez Rafiki, 26 czerwiec 2017 - 11:46.

  • 0

#7 q3d

q3d

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 5 postów

Napisany 26 czerwiec 2017 - 12:54

W takim razie mam pytanie jak ustawisz preferowaną domenę np. bez www jeżeli w narzędziach dla webmastera nie wstawisz wersji z www?

W chwili obecnej site://nazwa-domeny.pl zwraca mi wyniki wyszukiwania dla

site:nazwa-domeny.pl

site:http://nazwa-domeny.pl

site:https://nazwa-domeny.pl

 

Nie zwraca wyników wyszukiwania dla: site:www.nazwa-domeny.pl

 

 


Edytowany przez q3d, 26 czerwiec 2017 - 12:57.

  • 0

#8 Gość_Rafiki_*

Gość_Rafiki_*
  • Goście

Napisany 26 czerwiec 2017 - 13:03

Bo nie jest taka domena zaindeksowana w google (z przedrostkiem www.)

Powtórzę ,że subdomena www.nazwa-domeny.pl to zupełnie inny adres niż nazwa-domeny.pl .

Pozycjonowanie www.nazwa-domeny.pl a http://nazwa-domeny.pl - to pozycjonowanie dwóch różnych stron.

 

Jeśli masz https i nie korzystasz z subdomeny www to wtedy: https://twoja-domena.pl powinna byc zaindeksowana w google a wszystkie URL z www i z samym http powinny mieć stałe przekierowanie na https://twoja-domena.pl

 

Dla użytkownika i tak nie ma to znaczenia bo nie ważne co wpisze i tak znajdzie sie na twoja-domena.pl z https - i najlepiej wtedy tylko tą domene pozycjonować (z https i bez www)


Edytowany przez Rafiki, 26 czerwiec 2017 - 13:10.

  • 0

#9 nnd_newbie

nnd_newbie

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisany 26 czerwiec 2017 - 14:28

Tylko że sam Google w swojej wiadomości powitalnej o tytule "Poprawianie pozycji witryny https://www.xxx.pl/ w wynikach wyszukiwania" podaje: 

1. Dodaj wszystkie wersje swojej witryny

Upewnij się, że dodałeś wersję swojej witryny z przedrostkiem www, jak i bez przedrostka www. Dodaj również wersje z protokołem HTTPS, jeśli go używasz.

 

 

Wiadomo, że jeden URL jest kanoniczny. Ja np. zawsze wybieram https://www.xxx.pl. Pozostałe maja przekierowania 301 na kanoniczny. Do google dodaję wszystkie 4 wersje: https/http i www/bez www. A jako mapę strony podaję jeden i ten sam sitemap (z urlami https://www...), bo innego nie mam.

 

To ma sens, nie ma sensu? Szkodliwe czy nie szkodliwe?


Edytowany przez nnd_newbie, 26 czerwiec 2017 - 14:32.

  • 0

#10 q3d

q3d

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 5 postów

Napisany 26 czerwiec 2017 - 14:39

No właśnie ja też to tak zrozumiałem, że należy dodać wszystkie wersje.

Moim zdaniem ma to sens. Bardzo długo miałem dodaną jedną wersję domeny (bez www) i dostawałem maile z informacją, że powinienem ustawić preferowaną domenę. Nie moglem jej jednak ustawić do czasu gdy nie dodałem drugiej wersji domeny: z www. W tym momencie mogłem dopiero ustawić preferowaną wersję domeny.

 

Co do http i https nie wiem ale w linku którym podałem (lista rzeczy do zrobienia gdy wdraża się https) był to jeden z pierwszych punktów.


  • 0

#11 Gość_Rafiki_*

Gość_Rafiki_*
  • Goście

Napisany 26 czerwiec 2017 - 19:52

Jeśli chodzi o sam search console - ma to chyba taki sens, że możesz później wybrać w jakiej postaci ma się wyświetlać Twoja domena w wynikach wyszukiwania (czy z www czy bez). A co jest lepsze dla Ciebie sam musisz wiedzieć :)

 

Mi bardziej chodziło o rozwiązanie od strony pozycjonowania, wtedy oczywiście "obieramy" jeden adres. Czy z www czy bez teoretycznie nie ma to żadnego znaczenia jeśli domena jest nowa.

Ustawiamy go w metach jako canonical, do niego linkujemy, tworzymy z nim sitemap itp. itd.

 

Ja kilka swoich domen ustawionych mam bez www, bo zresztą sam Google mi je tak poindeksował kilka lat temu (własnie przede wszystkim dlatego :) ). Całe seo było robione bez www więc późniejsza zmiana tego na z www "uwaliła" by całą wcześniejszą pracę. Oczywiście subdomena www przekierowuje na samo http.

 

Odnośnie https to z doświadczenia wiem ,że różnie to bywa... Google w swoich "wytycznych" niby zaleca stosowanie protokołu SSL i można by stwierdzić ,że dodatkowo je punktuje, ale często przy zmianie istniejącej strony z http na https wyniki mocno mogą pospadać w dół. Nieraz zdarzyło mi się też ,że google zaindeksował mi https mimo ,że strona wcale nie obsługiwała SSL'a. Trzeba to pilnować.... no i czekać aby google sobie wszystko spokojnie przeindeksowało, po jaaaakimś czasie może wszystko powróci na swoje miejsca.

Dla nowych domen, SSL najlepiej ustawiać od razu jeśli to możliwe.

 

Osobiście też staram się dawać domyślny adres z www, ale czasem różnie to bywa... 

Jeśli przed wprowadzeniem SSL twoja domena była zaindeksowana bez www to najlepiej teraz też tak to ustawić.


Edytowany przez Rafiki, 26 czerwiec 2017 - 20:08.

  • 0

#12 nnd_newbie

nnd_newbie

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisany 26 czerwiec 2017 - 22:59

Okej, ale to ciągle nie wyczerpuje tematu. Na razie powtarzamy truizmy. Chyba wszyscy, nawet nie zajmujący się pozycjonowaniem, wiedzą, że wybiera się jeden adres kanoniczny, a resztę się przekierowuje. Jak się na początku źle wybrało to lepiej trzymać się tego który zindeksował się w Google, bo oszczędzimy sobie problemów. Temat już przewałkowany wielokrotnie.

 

Ale mimo to Google w swoich wytycznych podaje, żeby dodawać do Search Console wszystkie 4 wersje, chociaż z góry wie, że będzie używać tylko jednego.  

 

Więc może ktoś wyjaśni po co? I co lepiej? Dodawać cztery, dodawać jeden? Dla każdego z czterech dodawać sitemap czy tylko dla kanonicznego? 


  • 0

#13 Gość_Rafiki_*

Gość_Rafiki_*
  • Goście

Napisany 27 czerwiec 2017 - 08:28

Nigdy nie spotkałem się aby tworzyć kilka map stron do jednej domeny, tym bardziej tylko dla różnych protokołów i subdomeny www.
W google search console jest to raczej tylko po to aby mieć nad wszystkimi subdomena/protkołami "kontrolę".

W praktyce jeśli ustawimy stałe przekierowanie to google i tak nie zaindeksuje nam w wynikach domeny z przekierowaniem tylko tą na którą docelowo wskazuje.


  • 0

#14 kasiasia1

kasiasia1

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 1 postów

Napisany 20 lipiec 2017 - 12:35

Dodaj witrynę do narzędzia Google - Search Console i zobacz raport pokazujący błędy 404, z listy trzeba zrobić przekierowania typu 301 stary-adres -> nowy-adres. Zrób to w pliku .htaccess, takie są standardy i takie przekierowania dają największe i najszybsze efekty. Wyindeksowanie 40k wyników trochę potrwa i tak, po przekierowaniach nowa mapa strony i do GSC z nią.


  • 0






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Google

0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników