Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

Dodatkowe opłaty w nazwa.pl

Dodatkowe opłaty w nazwa.pl

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

Dodatkowe opłaty w nazwa.pl

#1 Chuck

Chuck

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisany 01 czerwiec 2017 - 14:31

Witam, wyparowały Ci maile i nie wiesz czy to wskutek awarii czy inny, nie ważne bo nazwa.pl wprowadziła sobie Cennik dodatkowych opłat IT od 08.04.2017 roku i każe sobie słono zapłacić za ryzyko ich nieodzyskania bo co to za kopia max 48h wstecz? Dotarła do kogoś z Was taka informacja w kwietniu o wprowadzeniu opłat? bo do mnie nie! natomiast ich spam cały czas.

Załączone pliki


  • 0

#2 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 01 czerwiec 2017 - 15:00

Witam, wyparowały Ci maile i nie wiesz czy to wskutek awarii czy inny, nie ważne bo nazwa.pl wprowadziła sobie Cennik dodatkowych opłat IT od 08.04.2017 roku i każe sobie słono zapłacić za ryzyko ich nieodzyskania bo co to za kopia max 48h wstecz? Dotarła do kogoś z Was taka informacja w kwietniu o wprowadzeniu opłat? bo do mnie nie! natomiast ich spam cały czas.

 

Przecież to w trosce o klientów ;) 


  • 0

#3 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 01 czerwiec 2017 - 15:48

Dawno już to było, może lekko coś zmienili ale zawsze tak kasowali ;)


  • 0

#4 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 01 czerwiec 2017 - 18:11

home.pl 30zł zaczął brać za instalację certyfikatu SSL, także to chyba raczej coraz popularniejsza praktyka będzie ;)


  • 0

#5 Miłosz

Miłosz

    Weteran WHT

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4022 postów
  • Skąd:Tuchola
  • Firma:Sys-Com / M-Networks Sp. z o.o.
  • Imię:Miłosz
  • Nazwisko:Oller

Napisany 01 czerwiec 2017 - 18:48

A że się tak zapytam... z jakiej racji te usługi miałyby być za darmo?


  • 0

#6 Chuck

Chuck

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisany 01 czerwiec 2017 - 19:10

Ponieważ nie zmienia się zasad w trakcie trwania 'umowy' a jak już to wypadałoby wcześniej poinformować lub co najmniej zaproponować jakieś rozwiązanie typu rabat na pierwszy taki przypadek a dalej już Klient został poinformowany o nowych obecnie obowiązujących kosztach. A nie, że masz problem i zamiast pomocy odbijasz się od 'jakiegoś' dodatkowego cennika. I co teraz będą się bujać 3 dni z odzyskiwaniem backupu poczty licząc po 200 netto/h a na końcu się okaże, że kopie te nie zawierają interesujących mnie danych? coś tu nie gra :/ I pytanie, mam płacić za usługę odzyskania kopii poczty, która została utracona w wyniku awarii serwera?? za same logi sobie cenią! nie wiem czy ktoś to skasował ale podejrzewam awarie, usuniecie tak dużej ilości emaili (kilka lat, kilka GB danych) gdzie zostały 2 ostatnie miesiące nie jest wykonalne nawet poprzez zaznaczenie shift del!


  • 0

#7 Miłosz

Miłosz

    Weteran WHT

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4022 postów
  • Skąd:Tuchola
  • Firma:Sys-Com / M-Networks Sp. z o.o.
  • Imię:Miłosz
  • Nazwisko:Oller

Napisany 01 czerwiec 2017 - 19:14

A niech cenią, dobrze robią. Nic za darmo. Praca adminów kosztuje.

 

 nie wiem czy ktoś to skasował ale podejrzewam awarie, usuniecie tak dużej ilości emaili (kilka lat, kilka GB danych) gdzie zostały 2 ostatnie miesiące nie jest wykonalne nawet poprzez zaznaczenie shift del!

 

To jeszcze mało rzeczy widziałeś.


  • 0

#8 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 01 czerwiec 2017 - 19:25

Regulamin czytał?


  • 0

#9 Chuck

Chuck

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 13 postów

Napisany 01 czerwiec 2017 - 19:43

Miłosz, możliwe że mało choć myślę że już całkiem sporo. Nie mam możliwości sprawdzenia co się stało z tą pocztą a hosting nie pomaga.

 

Kamikadze, tak czytał nawet przed chwilą: https://www.nazwa.pl...arunki_umow.pdf polecam pkt 8 podpunkt 2 oraz https://www.nazwa.pl/fileadmin/nazwa/Regulaminy/Regulamin_uslugi_serwera.pdf gdzie nie ma nigdzie wzmianki o Dodatkowych opłatach IT, które wymyślili i po cichu sobie wdrożyli 8 kwietnia.


Edytowany przez Chuck, 01 czerwiec 2017 - 20:17.

  • 0

#10 Gość_Łukasz_*

Gość_Łukasz_*
  • Goście

Napisany 01 czerwiec 2017 - 19:46

A że się tak zapytam... z jakiej racji te usługi miałyby być za darmo?

 

Akurat sprawa autora tematu to inna rzecz, natomiast jeśli o SSLe chodzi to home.pl i linuxpl to chyba jedyni polscy więksi operatorzy, gdzie takich rzeczy jak certyfikat SSL nie można z samodzielnie zainstalować, no ale linuxpl za to opłaty nie pobiera, a home.... ;-)


  • 0

#11 KulawyMo

KulawyMo

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 17 postów

Napisany 01 czerwiec 2017 - 20:58

 

Akurat sprawa autora tematu to inna rzecz, natomiast jeśli o SSLe chodzi to home.pl i linuxpl to chyba jedyni polscy więksi operatorzy, gdzie takich rzeczy jak certyfikat SSL nie można z samodzielnie zainstalować, no ale linuxpl za to opłaty nie pobiera, a home.... ;-)

 

home również nie pobiera o ile kupisz SSLa u nich - instalacja przez panel to kwestia kilkunastu sekund. Przy zewnętrznym SSLu opłaty są już pobierane.

 

Takie usługi stają się powszechną normą i nic w tym dziwnego - operatorzy chcą po prostu zarobić na "mirkach z IT", którzy pisali lub dzwonili codziennie z prośbą o "najświeższą kopię danych na FTP" lub logi - to na pewno w jakimś stopniu generowały koszty obsługi przez adminów a branża zmierza ku temu, że takie koszty przechodzą na klienta i nie będą wartością dodaną usługi.

 

Tak na upartego - ile razy prosicie o backup np. maili w ciągu roku w takim home lub nazwie? Bo ja raz w ciągu kilku lat.


  • 0

#12 Gość_mariaczi_*

Gość_mariaczi_*
  • Goście

Napisany 01 czerwiec 2017 - 21:02

Jeśli panel nie udostępnia możliwości, by samodzielnie zainstalować certyfikat a wiem jak to zrobić i mógłbym sam jednak Oni mogą "zrobić to za mnie" z uwagi na brak funkcjonalności, to trochę to nie fair. Celowo nie ma funkcjonalności, by dorobić?!


  • 0

#13 Suspect121

Suspect121

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 199 postów
  • Imię:Mateusz

Napisany 01 czerwiec 2017 - 21:18

Według mnie wszystkie opcje zawarte w ich magicznym cenniku mogłyby zostać udostępnione w panelu. Wtedy nie byłoby pracy adminów w cenie 200zł za poświęcenie 5 minut. Brak tych usług w panelu pozwala na stwierdzenie, że celowo ich tam nie ma. A przecież wiadomo, że większość klientów prędzej czy później skorzysta z przynajmniej jednej usługi z tej listy.


  • 0

#14 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 02 czerwiec 2017 - 07:25

Według mnie wszystkie opcje zawarte w ich magicznym cenniku mogłyby zostać udostępnione w panelu. Wtedy nie byłoby pracy adminów w cenie 200zł za poświęcenie 5 minut. Brak tych usług w panelu pozwala na stwierdzenie, że celowo ich tam nie ma. A przecież wiadomo, że większość klientów prędzej czy później skorzysta z przynajmniej jednej usługi z tej listy.

 

Jakie to Polskie ;)

 

Niestety są pewne ograniczenia techniczne w "robotyce" i nie wszystko załatwisz automatami.

A stawki w IT nie są małe i nie zatrudnisz jako administratora studenta zarządzania do przyuczenia.

 

Wiele firm ucieka od tych czynności, bo nie chce się kłócić z klientami o właśnie stawki z podobnej tabeli.

Więc może faktycznie lepiej i szybciej powiedzieć klientowi, że nie przywróci mu się maili czy czegoś tam innego.

 


  • 0

#15 nnd_newbie

nnd_newbie

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 156 postów

Napisany 02 czerwiec 2017 - 11:25

Jakie to Polskie ;)

 

Niestety są pewne ograniczenia techniczne w "robotyce" i nie wszystko załatwisz automatami.

A stawki w IT nie są małe i nie zatrudnisz jako administratora studenta zarządzania do przyuczenia.

 

Wiele firm ucieka od tych czynności, bo nie chce się kłócić z klientami o właśnie stawki z podobnej tabeli.

Więc może faktycznie lepiej i szybciej powiedzieć klientowi, że nie przywróci mu się maili czy czegoś tam innego.

 

 

Lepiej i szybciej dać klientowi możliwość własnego odzyskania backupu. A przynajmniej jakieś narzędzia żeby sam mógł sprawdzić co się stało. Lepiej i szybciej dać możliwość klientowi, żeby większość spraw załatwiał sam. Lepiej i szybciej pracę administratora zachować na poważne przypadki. Wtedy w firmie można:

1) Ograniczyć koszty bez zmniejszania poziomu technicznego.

2) Usprawnić pracę administratorów, którzy będą mogli się zająć poważniejszymi sprawami.

3) Zredukować helpdesk, a mimo to skrócić czas jego reakcji

4) Zwiększyć zadowolenie klienta

5) Za godzinę pracę admina wciąż pobierać opłaty.

 

Większość firm wybiera tę drogę, ale home.pl/nazwa.pl wybrało:

1) Połowę rzeczy się nie da zrobić lub jest skrajnie utrudnione (patrz obsługa CloudFlare i odpowiedzi home.pl w stylu: "Się nie da, ale po co skoro to jest fe i w Polsce nieprzydatne")

2) Do każdej pierdoły trzeba zatrudniać usługę Pro (money, money, money... money, money)

3) Helpdesk jest zawalony pytaniami o pierdoły, przez co czas odpowiedzi to 24 godziny, w sprawach trudniejszych rzadko na temat.

4) Koszty dwa razy wyższe za dwa razy gorszą obsługę niż gdzie indziej.

 

W mojej firmie na szczęście już się pożegnaliśmy z home.pl (Yeey!). Od lipca koniec moich narzekań na tę firmę.


Edytowany przez nnd_newbie, 02 czerwiec 2017 - 11:47.

  • 0

#16 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 02 czerwiec 2017 - 11:59

To klienci nie robią backupu na własną rękę? 2be nic nie nauczyło?


  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników