Skocz do zawartości
thejet

10000 użytkowników online - VPS/Cloud/Dedykowany?

Polecane posty

Witam.


Obecnie korzystam z VPS w OVH, pakiet VPS Cloud 2: 2 vCores, 3,1 GHz, 4 GB RAM.


Interesują mnie dwie sprawy.


Potrzebuję serwera dla hostingu cPanel oraz do komnukacji z aplikacją. Program będzie pobierał 1 - 10 kb danych co minutę, w szczytowym momencie może to być nawet 10 tys. użytkowników online. Jeszcze nie wiem, w jakiej technologii wykonam backend aplikacji. Jestem programistą, więc z tym nie ma problemu, wybiorę co uznam za słuszne.


Interesuje mnie również skrócenie czasu odpowiedzi serwera z 60 do 30ms testowane z Londynu. Widziałem, że to możliwe, dlatego domyślam się, że wina leży w konfiguracji serwera.


W tej chwili cPanel korzysta z 89% RAM i domyślam się, że ewentualne podłączenie 10 tys. użytkowników do drugiej aplikacji może spowodować wielki siad którejś z usług, lub całego serwera. Nie mogę sobie na coś takiego pozwolić — to właśnie w tym szczytowym momencie wszystko ma działać, jak powinno.


Do wyboru:


- Wyższy pakiet VPS

* 4 vCores 3,1 GHz / 8 GB RAM - 150 zł / mc


- Cloud

* HG7: 2 vCores 3,1 GHz / 7 GB Ram - 150 zł / mc


- Dedykowany

* HOST-32L 4/8t 2.2 - 2.6 GHz / 32 GB RAM - 305 zł

* MC-32 4/8t 4.0 / 4.4 GHz / 32 GB RAM + Anty-DDoS - 360 zł


- Zostaję przy obecnym VPS, backend dla aplikacji hostuję na którymś z BaaS

* 0 - 100 zł / mc


Zależy mi na cenie, dlatego nie chciałbym kupić czegoś, czego nie potrzebuję.


Czy mogę prosić o pomoc w doborze rozwiązania?

Edytowano przez thejet (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest powód do wykorzystywania cPanelu, jeśli można wiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach