Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

[Współpraca] - Klienci na Hosting - Reseller lub własna marka

[Współpraca] - Klienci na Hosting - Reseller lub własna marka

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

[Współpraca] - Klienci na Hosting - Reseller lub własna marka

#1 lofweb

lofweb

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 11 postów

Napisany 22 październik 2016 - 08:12

Cześć,

 

Mam ok. 100 klientów rocznie zainteresowanych zakupem hostingu oraz domen. 

 

W związku z tym chciałbym założyć własną markę hostingu, natomiast działać jako reseller (bez obsługi technicznej klientów) i ustalać sobie własne ceny. 

Jaką ofertę polecacie, aby nie obslugiwać techniczne klientów i sprzedawać pod własną marką?


  • 0

#2 tb3.pl

tb3.pl

    Czasami na forum

  • Firma Bronze
  • 45 postów
  • Firma:Agencja Interaktywna CENTIB
  • Imię:Kasjan
  • Nazwisko:Rogal

Napisany 22 październik 2016 - 08:54

Właściwy wydaje się na początek VPS z DA (ewentualnie konto reseller - wszystko zależy od budżetu jaki chcesz przeznaczyć),

tylko weź pod uwagę że to Ty będziesz na fakturze sprzedażowej dla klienta i klient w pierwszej kolejności zawsze będzie zgłaszał się do Ciebie :)
  • 0

#3 Westbam

Westbam

    WHT PRO!

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 972 postów
  • Skąd:Olkusz
  • Firma:Może kiedyś...
  • Imię:Damian

Napisany 22 październik 2016 - 09:01

Nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi...

 

Tak jak napisał wyżej czy chcesz założyć firmę jako reseller i sprzedawać usługi innej firmy pod swoim szyldem?


Edytowany przez Westbam, 22 październik 2016 - 09:03.

  • 0

#4 mcbarlo

mcbarlo

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 516 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Firma:IntegraDesign
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Barczyk

Napisany 22 październik 2016 - 09:06

VPS z administracją wydaje się najsensowniejszy. Konta resellerskie często będą Cię ograniczać w zakresie brandingu.

 

Panel jaki wybierzesz to już jest odrębna kwestia i zależy co to są za klienci, którzy do Ciebie wysyłają zapytania. Jeśli większość to klienci na Wordpressa to może pomyśl o Plesku? Ma fajne narzędzie do hurtowego zarządzania WP, ale na pewno jest droższy od DA.


  • 0

#5 lofweb

lofweb

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 11 postów

Napisany 22 październik 2016 - 10:43

VPS z administracją wydaje się najsensowniejszy. Konta resellerskie często będą Cię ograniczać w zakresie brandingu.

 

Panel jaki wybierzesz to już jest odrębna kwestia i zależy co to są za klienci, którzy do Ciebie wysyłają zapytania. Jeśli większość to klienci na Wordpressa to może pomyśl o Plesku? Ma fajne narzędzie do hurtowego zarządzania WP, ale na pewno jest droższy od DA.

 

OK, jaki jaki jest koszt VPSa z administracją? Do tego muszę dokupić panel DA? Czy coś jeszcze? Mam na ten moment gotowy tylko landing page z możliwością zamawiania hostingów (layout).

 

 

Nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi...

 

Tak jak napisał wyżej czy chcesz założyć firmę jako reseller i sprzedawać usługi innej firmy pod swoim szyldem?

 

Dokładnie, chce jak najmniejszym nakładem czasu oferować swoim klientom hosting, bo prowizje 10-20% w programach partnerskich są słabe.

 

 

Właściwy wydaje się na początek VPS z DA (ewentualnie konto reseller - wszystko zależy od budżetu jaki chcesz przeznaczyć),

tylko weź pod uwagę że to Ty będziesz na fakturze sprzedażowej dla klienta i klient w pierwszej kolejności zawsze będzie zgłaszał się do Ciebie  :)

 

Spoko, mogę być na fakturze. Ważne, aby mógł zrobić przekierowanie problemów, skanów do odpowiedniej osoby.

Nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi...

 

Tak jak napisał wyżej czy chcesz założyć firmę jako reseller i sprzedawać usługi innej firmy pod swoim szyldem?

 


  • 0

#6 Westbam

Westbam

    WHT PRO!

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 972 postów
  • Skąd:Olkusz
  • Firma:Może kiedyś...
  • Imię:Damian

Napisany 22 październik 2016 - 11:10

Czyli szukasz firm które oferują program partnerski a'la reseller.

Kiedyś widziałem ze 2 firmy które oferował taką współpracę ale szczerze mówiąc już nie pamietam...

Po twojej stronie była witryna / reklama / fakturowanie itp. Po ich stronie utrzymanie maszyn i administracja/pomoc w rozwiązywaniu problemów.


Edytowany przez Westbam, 22 październik 2016 - 11:10.

  • 0

#7 CoreVPS.pl

CoreVPS.pl

    Regularny użytkownik

  • Firma Bronze
  • 82 postów
  • Firma:CoreVPS.pl

Napisany 22 październik 2016 - 12:59

Witam, jeśli byłby Pan zainteresowany możemy przygotować indywidualną ofertą na serwer VPS z administracją, zapraszamy do kontaktu.

https://corevps.pl


  • 0

#8 PrecelusMaximus

PrecelusMaximus

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 393 postów

Napisany 22 październik 2016 - 13:23

home.pl chyba takie coś oferował. Nawet poczta polska do znaczków i papieru toaletowego zaczęła domeny i hosting sprzedawać.

 

Tutaj jest kilka opcji do wyboru.

 

1. Pełny resller który dostarcza Ci: webpanel, system bilingowy, system supportu, support, wsparcie adminów. Część zgłoszeń leci do Ciebie część bezpośrednio do adminów/supportu. Twoja rola ogranicza się jedynie do własnej skórki, pewnej modyfikacji pakietów i prowizji, czym mniejsza firma Ci to dostarczy tym bardziej elastyczna będzie. Technicznie wygląda to tak że konta hostingowe są na ich serwerach (oznaczone jako twoje), ty pobierasz prowizję i czasem masz coś do gadania jeśli chodzi o cenę i parametry i możesz sam negocjować indywidualne warunki z klientem. Wszystko z poziomu ich systemu lub na telefon/maila. Coś takiego daje home: https://hbscloud.com/

 

2. Firma dostarcza Ci swoje konta i system bilingowy, sam konfigurujesz pakiety i zapełniasz support, zgłoszenia techniczne przekierowujesz "wyżej".

 

3. Firma dostarcza Ci konta z webpanelem, ewentualnie support, reszta w twoich rękach. Musisz zapewnić sobie sposób rozliczania, support, stronę główną, regulaminy itp.

 

4. Firma dostarcza Ci skonfigurowany serwer VPS/dedykowany, webpanel i ewentualnie support ze strony adminów. Sam zarządzasz zgłoszeniami, rozliczeniami itp. Możliwość tworzenia własnych warunków dla klientów końcowych.

 

5. To samo co 4, ale admini z firmy reagują jedynie na awarie samego serwera.

 

Można by to pewnie lepiej opisać ale ja tylko zarysowałem. Z większością mniejszych firm się dogadasz na opcje 3-5. Na wyższe rozwiązania trzeba mieć specjalne oprogramowanie do tego a to koszta.


  • 0

#9 www.mzone.uk

www.mzone.uk

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6192 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:MZone Group
  • Imię:Ireneusz

Napisany 22 październik 2016 - 14:52

Reseller resellerowi nie równy, oferując swoje usługi korzystając z czyjeś platformy musisz mieć pewność, że serwer nie będzie padał co kilka dni, w przeciwnym wypadku Twoi klienci zjedzą Ciebie, a nie Twojego usługodawcę, tylko Ciebie.

 

Na początek nie warto iść od razu na Hosting Dedykowany, chyba, że masz od razu 100 klientów do wrzucenia tych klientów na serwer.

Zacznij od małego serwera, na start polecam nasz serwer Reseller: http://www.pl.mzone.uk/reseller/basic

Każdy z Twoich klientów tzw. subkonto będzie generował obciążenie na serwer, więc wybierając usługodawcę, upewnij się, że obciążenie jest liczone dla każdego Twojego subkonta osobno, nie zaś na całe konto resellera, przy dużych ilościach kont możesz po prostu przekraczać limity zasobów systemowych.

 

Drugim rozwiązaniem jest tzw Hosting Dedykowany: http://www.pl.mzone..../openvz/managed

Lub tańsza wersja: http://www.pl.mzone..../budget/managed

 

Ważnym aspektem jest panel który będziesz miał na serwerze, najlepszym rozwiązaniem jest serwer z panelem DirectAdmin lub WHM/cPanel, który daje Ci swobodę migracji usługi na inny serwer bez większego zaangażowania Twoich klientów (jest to bardzo ważne).

 

Ostatnim elementem jest niezawodność, wybierz firmę która zaoferuje Ci dobry support, przy jakiekolwiek awarii Ty jesteś na linii Klient i będziesz odbierał ataki, nie zaś firma która oferuje CI reseller. Nie wiem jak to wygląda w innych firmach, większość jednak jest podobnie, u nas wygląda to mniej więcej tak w punktach:

 

  • Całodobowy monitoring z dostępem dla Ciebie oraz Twoich klientów - wtedy masz podstawę do składania np reklamacji, pady rzędu 1 minuty bardzo trudno jest udowodnić, a Twoi klienci z pewnością będą monitorować swoje serwery, u nas korzystamy aż z 4 platform do obsługi monitoringów systemu w tym jednak bezpłatnie dla naszych klientów
  • Support, ważne by szybko odpowiadał, szczególnie w sytuacjach tego wymagających
  • Kopia zapasowa, bez niej ani rusz, Twoi klienci będą Ciebie nękali o przywrócenie kopii ich konta, na resellerze możesz ją wykonać samodzielnie, ale możesz też mieć "full wypas", gdzie firma zrobi to za Ciebie i będziesz miał dostęp do tych kopii, tu musisz się upewnić o to przed zakupem, u nas masz dostęp aż do 3 kopii dla KAŻDEGO konta na serwerze, kopie są wykonywane w 3 różnych okresach (co 24h, 7 dni, co 30 dni), jeśli firma nie oferuje chociażby jednej kopii, zapomnij o niej, nie warto robić sobie problemów, 100 klientów to nie jest aż tak mało i ważna jest tutaj niezawodność

Edytowany przez www.mzone.uk, 22 październik 2016 - 14:58.

  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników