Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

Wymiana dysku w macierzy na innej marki ?

Wymiana dysku w macierzy na innej marki ?

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

Wymiana dysku w macierzy na innej marki ?

#21 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 11 lipiec 2016 - 20:30

RE3/RE4 były generalnie udanymi dyskami, choć niestety wymian tego też było trochę - to też skala.

Najgorzej było/jest z dyskami typowo Desktop narażonymi na spore I/O i tu mało istotne czy to seagate czy wd.

 

HGST od pewnego czasu jest "wkładane" do serwerów OVH, uzbierało się już tych serwerów i nie pamiętam żadnej wymiany tego dysku, ale to może fart ;)

 


  • 0

#22 JakubC

JakubC

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 151 postów
  • Firma:Prywata INC
  • Imię:Jakub
  • Nazwisko:Chmiel

Napisany 11 lipiec 2016 - 22:52

OVH pakuje wszystko z czym aktualna umowę ma :), były WD, HGST i toshiby (ale to chyba też HGST )

 

Już nie ma RE4, są RE

Aktualnie w PL najlepiej wypada WD pod względem chociażby gwarancji. 

 

 

WD zawsze gwarancyjnie wymienia dyski na lepsze więc jak danego modelu już nie produkują to tylko radość (chyba, że sprzęt wymaga 100% jednolitych modeli).

Faktem jest, że wysyłają "recertified" które są mniej trwałe i szybciej padają jednakże jest to % który można kwalifikować jako błąd pomiaru.

 

 

 

HGST ma serwis chyba w norwegii, wymiana jest dość słaba. Starsze partie (Z 2012-2013) są bardzo trwałe, obecne tak samo jak WD, ale tak jak wspominałem to wszystko jest kwestia partii.

 

 

Do WD posłałem już z 500 dysków jak nie więcej i nigdy dłużej niż 3 tyg na nowy nie czekałem, a od tego roku jest już bardzo szybko bo zbieranie dysków przejął teleplan (wcześniej się słało do ups scs i po oznaczeniu dysku jako dostarczony wysyłka nowego szła zzagranicy.

 

 

A tak czy inaczej to jest kwestia partii, nawet najdroższe serwerowe HGST potrafiły odmówić posłuszeństwa na start platformy.


  • 0

#23 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 08:48

Dostałem jedna FYPSy, czyli serie GE od RE4. Panowie, dysk wyjęty z folii wygląda tak... : 

 

Czy takie coś powinno być na nowych dyskach?

 

http://gofile.me/2Sw5t/mudPwgGVx

 

Dyski SMARty przechodzą bez problemów, 0 cykli itd. Dodatkowo, data ... 2010r. 


Edytowany przez murgal, 12 lipiec 2016 - 08:51.

  • 0

#24 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 12 lipiec 2016 - 08:49

Obrazek się nie dodał :)


  • 0

#25 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 08:52

Zaaktaulizowane ;)

 

 

EDIT 

 

Komentarze unieważnione nie napawają optymizmem, są zarzuty że firma czyści smarty, w sumie co by się pokrywało z padaniem tak dysków seagate...

 

 

http://allegro.pl/sh...pe=fb_recvd_neg


Edytowany przez murgal, 12 lipiec 2016 - 09:49.

  • 0

#26 JakubC

JakubC

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 151 postów
  • Firma:Prywata INC
  • Imię:Jakub
  • Nazwisko:Chmiel

Napisany 12 lipiec 2016 - 11:30

Dostałem jedna FYPSy, czyli serie GE od RE4. Panowie, dysk wyjęty z folii wygląda tak... : 

 

Czy takie coś powinno być na nowych dyskach?

 

http://gofile.me/2Sw5t/mudPwgGVx

 

Dyski SMARty przechodzą bez problemów, 0 cykli itd. Dodatkowo, data ... 2010r. 

Syf kiła i mogiła, odsyłaj.

 

1.

 

Numer seryjny Numer modelu Opis Data ważności Status (Stan) WCAVY4589060 WD2002FYPS WD RE4-GP 07/29/2015 Koniec ograniczonej gwarancji

 

2. Wiek dysku (jest bardzo stary), nie możliwe, że nikt go nie używał 

3. GP - omijaj to z daleka, są mniej wydajne i bardziej awaryjne (doświadczenie z DC) 

4. Jest porysowany..

 

 

To jest staroć, złom ;)

 

https://www.morele.n...004fbyz-779893/


  • 0

#27 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 11:36

O tyle ile dyski dostaje gówniane to obsługa klienta jest wmiare OK. Własnie ogarniają temat, jeśli nic nie zorganizują zwrot $$$.

 

Macie pewnego dostawcę dysków?  Takiego który dostarczy mi ORYGINALNE nowe dyski RE4 nie z serii GP ? 

 

 

Czy np. te dyski będą ok ?

 

https://www.morele.n...0b26887-655684/

 

 

 


Edytowany przez murgal, 12 lipiec 2016 - 11:40.

  • 0

#28 JakubC

JakubC

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 151 postów
  • Firma:Prywata INC
  • Imię:Jakub
  • Nazwisko:Chmiel

Napisany 12 lipiec 2016 - 12:07

O tyle ile dyski dostaje gówniane to obsługa klienta jest wmiare OK. Własnie ogarniają temat, jeśli nic nie zorganizują zwrot $$$.

 

Macie pewnego dostawcę dysków?  Takiego który dostarczy mi ORYGINALNE nowe dyski RE4 nie z serii GP ? 

 

 

Czy np. te dyski będą ok ?

 

https://www.morele.n...0b26887-655684/

 

 

 

Tu nie ma co ogarniać, oni są świadomi tego co sprzedają. 

 

Wkleiłem link pod spodem w poprzednim poście. , widzisz go?

 

HGST - gwarancja poza Polską, to problem jeżeli liczysz na szybką obsługę.

 

Po drugie ten co dałeś to sas. 

 

Z pewnych dostawców: action, it care, abc data, morele też.


Edytowany przez JakubC, 12 lipiec 2016 - 12:10.

  • 0

#29 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 12:23

Mój kontroler obsługuje SAS także in plus. Po prostu bazuje na dobrych opiniach o dyskach HGST, chce je zamontować i zapomnieć na przynamniej 2 lata... 

 

 

EDIT;

 

Sprawa zakończona tak, że w piątek mam dostać komplet dysków HGST HUS724020ALS640 prosto od dostawcy. Zdam relacje.

 

Chyba dobry wybór? 


Edytowany przez murgal, 12 lipiec 2016 - 13:17.

  • 0

#30 JakubC

JakubC

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 151 postów
  • Firma:Prywata INC
  • Imię:Jakub
  • Nazwisko:Chmiel

Napisany 12 lipiec 2016 - 13:45

Mój kontroler obsługuje SAS także in plus. Po prostu bazuje na dobrych opiniach o dyskach HGST, chce je zamontować i zapomnieć na przynamniej 2 lata... 

 

 

EDIT;

 

Sprawa zakończona tak, że w piątek mam dostać komplet dysków HGST HUS724020ALS640 prosto od dostawcy. Zdam relacje.

 

Chyba dobry wybór? 

 

no są spoko, od razu jak dostaniesz sprawdź gwarancję (nr seryjne) 


  • 0

#31 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 12 lipiec 2016 - 13:58

Jak sprawdzić aby być pewnym ? 


  • 0

#32 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 12 lipiec 2016 - 14:06

https://www.hgst.com...index_serial.do


  • 0

#33 Gość_mariaczi_*

Gość_mariaczi_*
  • Goście

Napisany 12 lipiec 2016 - 14:07

Na ich stronie pewnie: https://www.hgst.com...index_serial.do :)

edycja: patrys, ubiegłeś mnie w sekundach? :)

Edytowany przez mariaczi, 12 lipiec 2016 - 14:07.

  • 0

#34 mcbarlo

mcbarlo

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 516 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Firma:IntegraDesign
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Barczyk

Napisany 12 lipiec 2016 - 21:16

Oddaj ten złom i bierz kasę póki możesz. Przerabiałem apressa w zeszłym roku z podobnym skutkiem. Kupiłem 8 szt. "nowych" Hitachi Ultrastar w niewiarygodnie dobrej cenie. Tak jak u Ciebie w smarcie czysto. Po 2-3 dniach zaczęły się jaja i część dysków nawet short testu nie przechodziło.

 

Potem wymiana na nowe, bo "pewnie w transporcie uszkodzili". Przyszło kolejne 8 szt. i ta sama historia. Potem reklamacja i kolejne 8 szt. z podobym skutkiem. Wtedy się już wkur... i zwrócili kasę. PR mają faktycznie dobry - kolorowe książeczki, smyczki, karty gwarancyjne itp. Prawda jest jednak w unieważnionych komentarzach na Allegro. ;)

 

Aha, co ciekawe niektóre w smarcie zgłaszały się jako Deskstar, a nie Ultrastar.


Edytowany przez mcbarlo, 12 lipiec 2016 - 21:17.

  • 1

#35 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 12 lipiec 2016 - 21:19

Oddaj ten złom i bierz kasę póki możesz. Przerabiałem apressa w zeszłym roku z podobnym skutkiem. Kupiłem 8 szt. "nowych" Hitachi Ultrastar w niewiarygodnie dobrej cenie. Tak jak u Ciebie w smarcie czysto. Po 2-3 dniach zaczęły się jaja i część dysków nawet short testu nie przechodziło.

 

Potem wymiana na nowe, bo "pewnie w transporcie uszkodzili". Przyszło kolejne 8 szt. i ta sama historia. Potem reklamacja i kolejne 8 szt. z podobym skutkiem. Wtedy się już wkur... i zwrócili kasę. PR mają faktycznie dobry - kolorowe książeczki, smyczki, karty gwarancyjne itp. Prawda jest jednak w unieważnionych komentarzach na Allegro. ;)

 

Aha, co ciekawe niektóre w smarcie zgłaszały się jako Deskstar, a nie Ultrastar.

 

....czyli strzelają sobie w kolano  :D , auć....


  • 0

#36 behemoth

behemoth

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1236 postów
  • Skąd:Łódź
  • Firma:swhosting.pl
  • Imię:Jakub

Napisany 12 lipiec 2016 - 22:07

Ciekawe kiedy Bartek dostanie pismo z prośbą o wyczyszczenie wątku :D
  • 1

#37 SiXwishlist

SiXwishlist

    Freedom Forever

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2366 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:SiXwishlist

Napisany 12 lipiec 2016 - 22:10

Ciekawe kiedy Bartek dostanie pismo z prośbą o wyczyszczenie wątku :D

:D


  • 0

#38 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 13 lipiec 2016 - 06:40

To są jakieś ku*** żarty. Niby mam gwarantowane że dyski przyjadą prosto od dystrybutora, ale po tym co czytam pora zawijać się stamtąd. 

 

Zrezygnowałem z zakupu. Zamawiam dyski w Komputroniku Biznes. 

 

 

Dzięki panowie. 


Edytowany przez murgal, 13 lipiec 2016 - 07:43.

  • 0

#39 murgal

murgal

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 330 postów

Napisany 16 lipiec 2016 - 10:38

Panowie, ma ktos kontakt do pewnego dostawcy HgST ? Apress to jakis żart a nie firma :) obiecuje załatwić dyski (nowe) potem info ze dostawa w piątek, potem w poniedziałek a w sobote dostaje maila ze dysków nie bedzie.
  • 0

#40 mcbarlo

mcbarlo

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 516 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Firma:IntegraDesign
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:Barczyk

Napisany 16 lipiec 2016 - 10:41

Każdy sklep komputerowy? Tylko na pewno nie w cenie z apressa. :)


  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników