Skocz do zawartości
dni77493@euaqa.com

Dedykowany serwer pocztowy

Polecane posty

Witam,

 

obecnie moi klienci korzystają z moich hostingów współdzielonych (www, bazy danych, poczta) typu nazwa.pl.

 

Mam klientów, którzy wysyłają e-maile do zagranicznych partnerów. Serwery pocztowe tych partnerów odrzucają wiadomości moich klientów, ponieważ PTR współdzielonego serwera pocztowego nie wskazuje na domenę danego klienta.

 

Będę wdzięczny za wskazówki najlepszej strategii w takim przypadku:

  • Czy (i ew. gdzie) polecacie zakup dedykowanych serwerów pocztowych z panelem administracyjnym do zarządzania kontami pocztowymi? Wymagany poprawny rekord PTR oraz DKIM, DMARC. Jakie to są koszty?
  • Być może lepiej kupić VPS dla każdego klienta i postawić własny serwer pocztowy?
  • Być może inne rozwiązanie (np. konto Resellerskie i w nim możliwość postawienia serwerów pocztowych z możliwością skonfigurowania PTR)?

Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że serwery zagranicznych partnerów wymagają ReverseDNS ustawionego dokładnie na domeny Twoich klientów?
Mógłbyś wkleić tutaj treść zwrotki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

z problemem spotykam się coraz częściej, klientom zaczyna to przeszkadzać w codziennej pracy.

 

Treść zwrotki to:

<*****@***.de>:
Sorry, I wasn't able to establish an SMTP connection. (#4.4.1) I'm not going
to try again; this message has been in the queue too long.

Ponadto kontaktowałem się z administratorem jednego z zagranicznych serwerów. Oto odpowiedź:

 

Dear Sirs,
thank you for your query.
Your email bounced because no domain name is assigned to your server's IP in the DNS (domain name service).
In order to be able to deliver emails to our system, please ensure your server has a valid domain name and reverse lookup (rDNS).
Furthermore choose a name that doesn't correspond to the default entry of your provider, like "123-123-123-123-static.provider.tld".
We suggest a record such as: "mail.yourdomain.tld".
If you got any questions regarding the configuration of your DNS entry, please contact the provider of your server.
Many thanks

 

 

Edytowano przez dni77493@euaqa.com (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwrotka nie oznacza odrzucenia ze względu na brak PTR, tylko brak komunikacji z SMTP. Niech dostawca hostingu sprawdzi, czy może pingować MX'y odbiorców.

Jeśli chodzi o odpowiedź wsparcia, to nie wymagają RevDNS z domeną, z której przychodzą maile (stąd moje zdziwienie post wyżej ;) ). To również powinieneś przekazać do dostawcy hostingu - niech skonfigurują poprawny RevDNS dla swoich serwerów pocztowych.
Wiadomości powinny być odrzucane u większości odbiorców, bo to raczej taka podstawa antyspamowej polityki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×