Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

[ECO ATMAN] Nie działa

[ECO ATMAN] Nie działa Prawdopodobnie DDoS

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

[ECO ATMAN] Nie działa

#61 pako

pako

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisany 03 luty 2016 - 15:11

Zgadzam się w kwestii konieczności publikacji oficjalnego komunikatu. Zakładam że Atman Eco przekaże klientom "post mortem" opisujące przyczyny techniczne problemu i planowane do podjęcia kroki, które pozwolą zminimalizować ryzyko podobnych długotrwałych awarii. Bez takiej informacji część klientów może rozważać zmianę usługodawcy.


Edytowany przez pako, 03 luty 2016 - 15:38.


#62 megi

megi

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 271 postów
  • Skąd:Kraków
  • Firma:MegiTeam
  • Imię:Magda
  • Nazwisko:Zarych

Napisany 03 luty 2016 - 15:27

Aha, już widzę te masowe migracje z dedyków po jednej awarii :P Jeżeli do tej pory nic się nie działo - a nie działo, z mojego punktu widzenia Atman jest generalnie bezproblemowy - to zdecydowana większość klientów zaraz wybaczy.



#63 pako

pako

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisany 03 luty 2016 - 15:45

Bardziej chodziło mi nie o sam fakt że zdarzyły się problemy, ale o potrzebę przekazania bardziej dokładnych informacji na temat podjętych kroków zaradczych. Najgorsza jest niepewność, czy podobne problemy z infrastrukturą mogą się wkrótce powtórzyć. Atman Eco to w mojej ocenie górna półka jeśli chodzi o wynajem serwerów dedykowanych, stąd też wysokie oczekiwania co do jakości usługi i polityki informacyjnej.



#64 megi

megi

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 271 postów
  • Skąd:Kraków
  • Firma:MegiTeam
  • Imię:Magda
  • Nazwisko:Zarych

Napisany 03 luty 2016 - 15:54

Zgadzam się co do tego informowania. Jakiś oficjalny kanał komunikacji na bieżąco aktualizowany plus oszacowanie czasu naprawy i będę szczęśliwa. Na wątek na forum trafiłam po fakcie już ;/



#65 ATMAN Eco

ATMAN Eco

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 0 postów
  • Firma:ATM S.A.

Napisany 03 luty 2016 - 17:13

@etoppl
Dziękujemy za pytanie, ale zamiast odpowiadać na forum, woleliśmy zakasać rękawy i jak najszybciej przywrócić prawidłowe działanie usług. 
W tej chwili wszystko działa OK, pora więc na krótkie wyjaśnienie. 
Dziś, kilka minut po północy, odnotowaliśmy problemy z działaniem core’owych switchy, a dokładniej mówiąc rozsypała się synchronizacja między nimi. Skutek to utrata pakietów, która wyniosła 10-70%. Switche zostały wymienione na nowe, jednak nie rozwiązało to problemu. Od tego momentu prowadziliśmy prace równolegle przez dwa zespoły administratorów: jeden starał się przywrócić działanie obecnej infrastruktury, drugi rozpoczął konfigurację niezależnego core’a sieci. Mimo współpracy z producentem switchy nie udało się rozwiązać problemu w ich komunikacji, dlatego niezwłocznie po zakończeniu prac nad nową infrastrukturą rozpoczęliśmy przełączenie kolejnych segmentów sieci na nową infrastrukturę core'ową. Od ok. godz. 12 sytuacja jest unormowana i usługi działają poprawnie, co potwierdza zarówno monitoring, jak i komunikaty od Klientów.
Raz jeszcze przepraszamy za niedogodności.


#66 vilgefortz

vilgefortz

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 242 postów
  • Skąd:Trojmiasto

Napisany 03 luty 2016 - 17:38

Czy będzie jakiś oficjalny komunikat ze strony Atmana ? Podajacy szczegóły problemu aby klienci mogli sobie wyrobić opinie ?

 

Jak na razie od rana dostajemy tony telefonów od klientów atmana z prośbami o oferte na kolokacje i dedyki ...

 

Konrad Olszewski

 

http://DataHouse.Pl -Kolokacja, Serwery Dedykowane, Łączność światłowodowa, Uptime 16 lat

 

Kurcze, jakie to "polactwo"  - sąsiadowi chata płonie to plądrujemy mu stodołę ...
@Konrad Olszewski :  rozumiem, że gdyby Etopowi się taki problem przydarzył nie miał byś  nic przeciwko aby konkurencja takie "rady" wrzucała do wątku ?\

 

Po prostu żenada ....



#67 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 03 luty 2016 - 19:09

i jeszcze ten "seo" link "http://DataHouse.Pl -Kolokacja, Serwery Dedykowane, Łączność światłowodowa, Uptime 16 lat".

Słabo to wygląda.

 

Sam Eco atman faktycznie od tej ~12:40 działa do teraz stabilnie.



#68 Gość_Pokuć_*

Gość_Pokuć_*
  • Goście

Napisany 03 luty 2016 - 20:15

@patrys czekaj, czekaj... czy to nie jest jakby powtórka z rozrywki? Była kilka lat temu podobna akcja że jedna firma miała problemu to w temacie ogłosiła się inna z ogłoszeniem że chętnie przyjmie tych klientów z pierwszej firmy. Które to były firmy?



#69 Suspect121

Suspect121

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 199 postów
  • Imię:Mateusz

Napisany 03 luty 2016 - 20:32

@Pokuć, slaskdatacenter.pl i upadłe już livenet.pl, mieli trochę sporów i chodziło w szczególności o adresację IP. Udziałowiec odłączył się i założył własną firmę a na niego była adresacja.


Edytowany przez Suspect121, 03 luty 2016 - 20:33.


#70 etoppl

etoppl

    Nowy użytkownik

  • Nowy
  • 0 postów
  • Firma:etop/datahouse.pl

Napisany 03 luty 2016 - 20:50

i jeszcze ten "seo" link "http://DataHouse.Pl -Kolokacja, Serwery Dedykowane, Łączność światłowodowa, Uptime 16 lat".

Słabo to wygląda.

 

Sam Eco atman faktycznie od tej ~12:40 działa do teraz stabilnie.

Przepraszam, ale zupełnie niepotrzebne wylewanie żółci. Być może wynikające z obecnego nastroju politycznego.

 

Wiec może wyjaśnie:

 

Wiekszość operatorów telekomunikacyjnych w taki czy inny sposób współpracuje. My jesteśmy dla atmana zarowno dostawca usług jak i biorcą .... nasze wlokna sa u nich, ich u nas itp.

 

Dzis rano wielu klientow, ktorzy possiadaja uslugi polaczone (np serwery zarowno w atman jak i w datahouse stracili polaczenie pomiedzy nimi. 

 

Od rana , a czesc nawet w nocy bombardowala nas pytaniami dlaczego nie maja lacznosci z Atmanem.

 

Musielismy przeprowadzic diagnostyke wszystkich polaczen i konfiguracji, wykonalismy proby przeslania ruchu innymi punktami wymiany itp.... bo nie bylo informacji co sie dzieje w atmanie.

 

Pierwotnie klienci podejrzewali iz ze wzgledu na rozleglosc awarii wystapil problem z zasilaniem podobny do awarii w Beyond pare lat temu. A i tak wszyscy zadawali pytanie "czy cos wiemy na temat awarii w atmanie"

 

Jest dobrym zwyczajem przekazywanie informacji technicznych o tym co sie stalo i jakie sa przewidywania co do czasu naprawy. Takiej informacju tym razem zabraklo. Rozumiemy ze rozleglosc problemu wymagala zaangazowania wszelkich rak na pokladzie zwlaszcza iz jest sezon urlopowy.

 

Po prostu informacja o tym co sie dzieje spowodowalaby spokojniejsze podejscie klientow.... z ktorych niektorzy po prostu nas obwiniali o brak komunikacji z ich maszynami w atmanie....

 

Reasumujac wpisy panow moznaby potraktowac jako "trollowanie na korzysc atmana" - ale mysle ze to po prostu dobra, choc niepotrzebna proba zgaszenia "zlej konkurencji" ... bo sie odezwala. ,,, niepotrzebnie bo intencje byy zgola inne , a na marginesie to do robienia czarnego PR uzywa sie anonimowych trolli - my tego nie stosujemy... wiec nasze wypowiedzi sa podpisane i zaieraja informacje o tym czym sie zajmujemy analogicznie do sygnatur mailowych.

 

 

Zycze spokojnej nocy i aby nie powtarzaly sie podobne problemy jakiejkolwiek konkurencji, bo w tym polaczonym switlowodami swiecie skutki dotykaja nas wszystkich.

 

 

Konrad Olszewski


Edytowany przez Miłosz, 03 luty 2016 - 23:30.


#71 Miłosz

Miłosz

    Weteran WHT

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4025 postów
  • Skąd:Tuchola
  • Firma:Sys-Com / M-Networks Sp. z o.o.
  • Imię:Miłosz
  • Nazwisko:Oller

Napisany 03 luty 2016 - 23:34

Nie rozumiem, to w ATMANie  nie ma żadnego sensownego monitorowania sieci ?. Ja rozumiem że można się tak tłumaczyć kiedy używa się najprostszych niezarządzanych przełączników ale wydawało mi się że serwerownia na tym poziomie nie powinna takich używać.

  Awaria trwa nadal, 11 godzin to trochę sporo.

Poleć im swoje usługi i swoje monitoringi. A nóż sie lepsze okażą.

 

 

Znowu leży?

wykop mi nie chodzi a trasa się urywa na ecoserver.thinx.pl

ło jej, internety sie skończyli.. poleć im usługi u siebie.

 

 

Moi klienci jakoś zrozumieli, że jest poważniejsza awaria w Atmanie i trzeba poczekać na rozwiązanie problemu. Na pad, który sie zdarzył od x czasu nasmarowaliście 3 strony.



#72 JakubC

JakubC

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 151 postów
  • Firma:Prywata INC
  • Imię:Jakub
  • Nazwisko:Chmiel

Napisany 04 luty 2016 - 09:21

Panie moderatorze,

nikt nie poleca żadnych usług. Dzieląc się trasą oczekuję odpowiedzi od osób z branży czy problem jest u mnie czy ogólnie. Może jest to zaskoczeniem ale nie tylko korzystam z serwerów w jednej lokalizacji. Tym bardziej, że problem wyglądał na rozwiązany a pojawił się znowu. Widząc osobisty "wjazd" na obecnego pracodawcę postanowiłem usunąć z profilu informację.

 

 

3 strony postów - jest to całkiem normalne skoro forum z definicji jest miejscem do dyskusji.

 

Kolega z monitoringiem - skoro widza problem to monitoring jest. Rozwiązanie problemu potrafi trwać długo. Szczególnie jak to jest duża skala.

 

Kilka razy edytowałem tego posta w sumie - do usunięcia.

 

 


Edytowany przez JakubC, 04 luty 2016 - 09:47.


#73 krk

krk

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 416 postów
  • Skąd:Pisz
  • Firma:MGOPS
  • Imię:Patryk

Napisany 04 luty 2016 - 09:47

 

Na pad, który sie zdarzył od x czasu nasmarowaliście 3 strony.

 

po to chyba forum jest  :rolleyes:


Edytowany przez krk, 04 luty 2016 - 09:48.


#74 lantan Grzegorz Czerwiński

lantan Grzegorz Czerwiński

    Nowy użytkownik

  • Firma Bronze
  • 12 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Firma:lantan
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Czerwiński

Napisany 04 luty 2016 - 10:21

Poleć im swoje usługi i swoje monitoringi. A nóż sie lepsze okażą.

 

 

ło jej, internety sie skończyli.. poleć im usługi u siebie.

 

 

Moi klienci jakoś zrozumieli, że jest poważniejsza awaria w Atmanie i trzeba poczekać na rozwiązanie problemu. Na pad, który sie zdarzył od x czasu nasmarowaliście 3 strony.

 

Przy takim moralnym wsparciu żaden monitoring nie jest im potrzebny ;-)

Ilość stron jest wprost proporcjonalna do czasu trwania awarii , jeśli atman nie informuje klientów to próbują oni wymieniać informacje między sobą, myślałem że od tego jest ten dział na forum.

To że awaria stałą się taką sensacją to akurat świadczy na plus dla ATMANa , w wielu innych serwerowniach takie sytuacje są na tyle częste że nikt specjalnie się nimi nie przejmuje.

 

 

ps.

 

Gratuluję wyrozumiałych klientów, niektórzy moi są szybsi od każdego monitoringu i mają głośniejszy alarm ;-)

 

 

Kolega z monitoringiem - skoro widza problem to monitoring jest. Rozwiązanie problemu potrafi trwać długo. Szczególnie jak to jest duża skala.

 

Serwerownia akurat nie potrzebuje do tego monitoringu, wystarczy sprawny telefon.

Monitoring zresztą też może dostawać błędne zgłoszenia od sprzętu.

Oczywiście ATMAN na pewno ma jakiś monitoring, a tak naprawdę nie wiemy co tam się konkretnie stało.

Może faktycznie przesadziłem z tym postem o monitoringu, to forum publiczne a potraktowałem to trochę jak wewnętrzną wymianę informacji.

 

 


Edytowany przez lantan Grzegorz Czerwiński, 04 luty 2016 - 10:40.


#75 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 26 sierpień 2016 - 12:02

ECO od jakiś 15 min mega straty na sieci dla wszystkich hostów ;/

 

edit działa, ale jakieś prawie 30 min strat do różnych hostów.







0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników