Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ABRH-

Problem z SMTP (Plesk, Postfix)

Polecane posty

Witam

 

niedawno postanowiłem pobawić się vps-em od ovh. Z racji iż w administracji jestem bardzo początkującym (nadal) wybrałem opcje z panelem - tym razem Plesk 12 i Centos 6.

Na ten serwerek skierowałem domenę serwisyinternetowe.eu robiąc z niego jednocześnie serwer dns, drugi dns jest w ovh. Jako serwer pocztowy zgodnie ze standardową instalacją mam Postfixa i Couriera.

Mój klient to Outlook 2013 na Win8.

Poczta przychodząca poprzez pop3 działa mi bez problemu (jedyny zgrzyt to było ustawienie portu 995). SMTP wymaga autoryzacji. Postępując zgodnie z poradnikami ovh ustawiłem : "użyj tych samych ustawień co dla serwera poczty przychodzącej". Ostatnim krokiem jest ustawienie portów. Próbowałem wszelkie kombinacje 25; 465; 587 oraz różne warianty szyfrowania od brak poprzez ssl i tls czego odpowiedzią podczas testowania skrzynki było odrzucenie logowania, przekroczenie czasu lub odpowiedź w stylu : żadna z metod uwierzytelniana obsługiwanych przez tego klienta nie jest obsługiwana przez serwer.

 

Jeżeli ktoś będzie wiedział co zrobić ale mój opis jest zbyt lakoniczny proszę pisać co jeszcze uzupełnić.

Będę wdzięczny za pomoc.

 

ps robiłem test via ssh z serwera : telnet poprzez port 25 i 587 na zewnętrzny serwer smtp - i wygląda że działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- 25 port nie pozwala na autoryzacje

- 587 (STARTTLS)

- 465 (SSL/TLS)

 

Dozwolone masz jedynie takie medtody autoryzacji:

250-AUTH CRAM-MD5 DIGEST-MD5

Musisz pamiętać o tym w ustawieniach Outlooka albo dorzucić w opcjach PLAIN lub/i LOGIN

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- 25 port nie pozwala na autoryzacje

- 587 (STARTTLS)

- 465 (SSL/TLS)

 

Dozwolone masz jedynie takie medtody autoryzacji:

250-AUTH CRAM-MD5 DIGEST-MD5