Skocz do zawartości


 

- - - - -

[Opinie] NetDC.pl

[Opinie] NetDC.pl

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
212 odpowiedzi na ten temat

[Opinie] NetDC.pl

#41 Marcin_0048

Marcin_0048

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Imię:Marcin

Napisany 30 maj 2014 - 10:45

Maniutek, przeglądali wątek i zadzwonili z przeprosinami. Bardzo miło z ich strony, opisali problem, przeprosili, zapowiedzieli rekompensaty... ale gdyby mi się nie przesunął strat firmy to bym miał teraz niezłego zonka i teraz nie wiem czy brać dedyki u nich... cena ceną ale jak to się wysypie znowu to będę spalony na starcie... awaria może się zdarzyć ale nie tak często i na tak długo...

 

Jacekk, na co dzień obsługuje duży sklep internetowy i wiem jaki to problem gdy na chwilę coś przestanie działać... a też miałem go przenosić na mój vps w netdc.


Edytowany przez Marcin_0048, 30 maj 2014 - 10:47.

  • 0

#42 maniutek08

maniutek08

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 7 postów

Napisany 30 maj 2014 - 10:56

Obiecali Ci rekompensaty?? To dość ciekawe.. Ale powiedz działa Ci już ten VPS czy jeszcze leży?? I jak Ci opisali problem to podziel się nim pokrótce


  • 0

#43 jacekk

jacekk

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Firma:TITTLE.pl
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Kurzawa

Napisany 30 maj 2014 - 11:06

Nie obsługuję sklepu, piszę o dość dużej firmie produkcyjnej z dużymi obrotami i gorącymi skrzynkami mailowymi z innymi dużymi klientami. Strona www prezentuje towary. Ech, co tu pisać, to trzeba przeżyć, emocje gwarantowane jak w dobrym kinie. I żeby mi się ta przygoda skończyła tylko na zrozumieniu i kiwaniu  głową, że pewnie w przyszlości będzie już dobrze. Moim skromnym zdaniem (mam jakieś tam kilkunastoletnie doświadczenie w sieci) zanik serwera na więcej niż kilka minut to już jest awaria, na kilkanaście minut to już jest mały problem, ale na kilka godzin... w tej branży to rzadkość. Przecież .... backupy, przecież .... macierze, przecież ... UPSy....  itd.... Czyżby nie było technologii pozwalającej na ciągłe działanie serwerów ??????


  • 0

#44 Marcin_0048

Marcin_0048

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Imię:Marcin

Napisany 30 maj 2014 - 11:09

Nie wiem jak u Was ale u mnie już działa wszystko i poprawnie.

Poczekajmy na oficjalne zdanie firmy biznes-host czy netdc.pl.


Edytowany przez Marcin_0048, 30 maj 2014 - 11:50.

  • 0

#45 jacekk

jacekk

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Firma:TITTLE.pl
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Kurzawa

Napisany 30 maj 2014 - 11:54

U mnie też już działa.


  • 0

#46 maniutek08

maniutek08

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 7 postów

Napisany 30 maj 2014 - 11:55

Cieszę się że w końcu masz działający serwer ;)


  • 0

#47 jacekk

jacekk

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Firma:TITTLE.pl
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Kurzawa

Napisany 30 maj 2014 - 12:03

Wszyscy się cieszymy :-)


  • 0

#48 maniutek08

maniutek08

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 7 postów

Napisany 30 maj 2014 - 12:49

No ale w sumie wiadomo coo było główną przyczyną tak dużej niedostępności serwerów VPS??


  • 0

#49 RafoX

RafoX

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1433 postów
  • Skąd:Płock
  • Imię:Rafał

Napisany 30 maj 2014 - 13:19

Tu piątek, koniec tygodnia, duża firma lezy od rana odcięta od korespondencji ze światem, ludzie za biurkami siedzą bezczynnie, faktury nie wychodzą, nie przychodzą, zarządzanie dostawami lezy, praktycznie firma leży i Wy mi Koledzy piszecie że to może potrwać jeszcze kilka godzin? Jak szef firmy nie dostanie zawału, to będzie miał dość siły, żeby mnie podać do sądu albo udusić własnymi rekami za wyłożenie jego firmy. W praktyce wygląda to mniej więcej tak, że firma produkcyjna na takim hostingu  LEŻY, poza tym że maszyny chodzą nie można przesyłać żadnych informacji mailem, nie ma też odwiedzin strony, przeglądu towarów i zakupów. 

 

Co za czasy, że serwery się..... nosi, jak to się ma do poziomu zabezieczeń audytów bezpieczeństwa itd? Przecież to zakrawa na jakąś totalną amatorkę.... Niech mi ktoś napisze, że się mylę.

 

Ja napiszę że się mylisz ;)

Duża firma, ludzie za biurkami czekają, milionowe starty.... robisz zament i chaos bo jeśli wasza firma jest taka PRO to czemu nie macie własnej serwerowni i nie działacie na własną rękę żeby tego uniknąć?

 

Tak to teraz wielki lament i to jak to firma jest zła a tak naprawdę wszystko reguluje regulamin i ich SLA dostępności.

Wydałeś pieniądzę rozumiem ale nie oczekuj udów za budżetowy serwer awarie się zdarzają raz macierzy raz czegoś innego i to właśnie weryfikuje firmę jak podejdzie do tematu i co z tym zrobi.

Płać miliony wymagaj wiele a tym wypadku prosze nie odzywaj się nic bo awarie może mieć każa firma.

 

Żeby nie było jestem klientem netdc.pl i to od ponad roku zarówno vps jak i serwera www i nie mam naprawdę do nich nic.

Pierwsza awaria a wy robicie tyle zamentu ... ;)


  • 0

#50 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 30 maj 2014 - 13:43

No ale w sumie wiadomo coo było główną przyczyną tak dużej niedostępności serwerów VPS??

 

Napisz do supportu. WHT nie ma szklanych kulek na sprzedaż już :)

 

 

 

Edit: Nie ma technologii na 100% dostępności jak to pisałeś w poprzednim poście. UPS? Co on ci da? Podtrzymanie na 3 minuty? Ratuje Cię to?

Drugie łącze - jak padną dwa ratuje Cię to?

Backup - ratuje Cię przy braku dostępności do łącza?

 

Obecnie nawet chmury mają downtime-y, duże serwerownie jak atman czy etop też mają czasem problemy.


Edytowany przez Kamikadze, 30 maj 2014 - 13:46.

  • 0

#51 jacekk

jacekk

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Firma:TITTLE.pl
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Kurzawa

Napisany 30 maj 2014 - 13:47

Pomyliłeś fakty. Duża firma to nie moja tylko Klienta. Działalność produkcyjna i obsługa klientów wymaga utrzymnia ciągłości korespondencji i dostepu do skrzynek. Częśc osób obsługuje skrzynki przez www. Brak serwera przez kilka godzin oznacza brak komunikacji, co przy piątku powoduje spore utrudnienia. W praktyce wygląda to gorzej niż myślisz. 

Opisałem jak wygląda sytuacja i wcale nie podnoszę takiego lamentu, chociaż jestem zaskoczony niemało, bo to dość nowy hosting dla mnie i w poprzednich jak dhosting.pl czy inten.pl takie rzeczy się nie zdarzyły na przestrzeni kilku lat (również o hekko.pl wiem że jest podobnie). Oczyiwscie JEDNA awaria to niby nic, chociaż pytałem o rozwiązania technologiczne - czy nie da się utrzymać ciągłości pracy serwera? Na to pytanie nie próbujesz mi odpowiedzieć. Warto byłobyby skupić się na tym.

 

I na koniec - ja nic nie piszę o regulaminach, wydanych pieniądzach itd a z tym płać miliony to trochę śmieszny tekst. Ale gdyby tak zniżyć się do tego poziomu - gdzie i jak zapłacić te "miliony" (załóżmy, że wiesz gdzie można dobrze wydać cudze pieniądze), żeby serwer nie zniknął na 4 godziny tylko conajwyżej na kilka minut?

 

PS. Kamikadze (WHT Pro) dobrze pisze.


Edytowany przez jacekk, 30 maj 2014 - 13:49.

  • 0

#52 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 30 maj 2014 - 14:42

Ja wiem, że teraz jest moda na chmury, 101% uptime itd, no ale trzeba rozdzielać marketing od rzeczywistości. W tym roku nawet gmail leżał ponad godzinę, banki (ostatnio Deutsche Bank bodajże, wcześniej ING, Inteligo itd) łapały przewy w dostępie do intefejsu webowego czy bankomatów dłuższe niż 12h, więc może warto wziać poprawkę na to, że każdemu może się zdarzyć, a awaria często nie leży bezpośrednio tylko po stronie dostawcy..

 

Czy w firmie, której dostarczasz usługę nigdy nie padł internet, prąd, nie zabrakło wody, nie zepsuł się samochód, albo nie wiem.. chociaż czajnik elektryczny? ;-).


  • 0

#53 jacekk

jacekk

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Firma:TITTLE.pl
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Kurzawa

Napisany 30 maj 2014 - 15:20

Tak jest, rzeczywistość jest właśnie taka, ta firma miała dzisiaj  jeszcze awarię telefonów, więc mieli dwie "w gratisie". Warto tylko rozdzielić marketing od rzeczywistości i napisać w ofercie, że  "jest możliwość wystapienia kilku- do kilkunastogodzinnych przerw w świadczeniu usług z przyczyn losowych". Chyba żadna firma hostingowa nie pisze tego w swojej ofercie utwierdzając wszystkich w przekonaniu, że pracują w systemie 60/24/365 a przerwy w ciągu roku mogą sięgać do kilku minut. Teraz wszyscy będą chcieli mnie przekonać że taka jest rzeczywistość. Ok, ja to wiem, tylko dlaczego o tym się nie mówi głośno? A może znanie jakieś oferty firm, które piszą o możliwościach dłuższych zaników jak o czymś normalnym? Na przykład coś takiego:

 

"Drodzy Klienci, nie zdziwcie się, jak usługi staną się niedostepne na dłuższy okres, to są normalne sprawy, rozdzielcie teorię od praktyki! Czy Wam nie zdarzyło się, że ...padł internet, przestały działać banki, brakło Wam prądu lub też popsuł się czajnik? Drogi Kliencie - prosimy o więcej zrozumienia i zachowanie świętego spokoju. Taką mamy rzeczywistość".

 

Ja jestem bardzo, ale to bardzo spokojny.....  a nawet trochę rozbawiony tą naszą rzeczywistością, w której wszystko ma prawo nie działać. Polska filmoteka pełna jest takich tłumaczeń :-) 

 

Tylko po co te bajki o macierzach, kopiach, RAIDach czy internecie, który nie może przestać działać. Ja wiem, że może, Wy pewnie też, jak nie lepiej. pozdrawiam. 

 

Mój stosunek do firmy NetDC nie zmienił się i opinia o niej pozostaje niezmiennie dobra. 


  • 0

#54 Hekko.pl

Hekko.pl

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1730 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Firma:H88 S.A.

Napisany 30 maj 2014 - 15:53

Chyba żadna firma hostingowa nie pisze tego w swojej ofercie utwierdzając wszystkich w przekonaniu, że pracują w systemie 60/24/365 a przerwy w ciągu roku mogą sięgać do kilku minut. Teraz wszyscy będą chcieli mnie przekonać że taka jest rzeczywistość. Ok, ja to wiem, tylko dlaczego o tym się nie mówi głośno? A może znanie jakieś oferty firm, które piszą o możliwościach dłuższych zaników jak o czymś normalnym? Na przykład coś takiego:

 

"Drodzy Klienci, nie zdziwcie się, jak usługi staną się niedostepne na dłuższy okres, to są normalne sprawy, rozdzielcie teorię od praktyki! Czy Wam nie zdarzyło się, że ...padł internet, przestały działać banki, brakło Wam prądu lub też popsuł się czajnik? Drogi Kliencie - prosimy o więcej zrozumienia i zachowanie świętego spokoju. Taką mamy rzeczywistość".

 

 

Trochę innymi słowami, ale każda firma ma w ofercie "SLA". Np wymieniona przez Ciebie 99,9%. Policz, ile to jest w skali roku, czy miesiąca ten pozostały 0,1%. 


Edytowany przez Hekko.pl, 30 maj 2014 - 15:54.

  • 0

#55 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 30 maj 2014 - 16:04

Tak jest, rzeczywistość jest właśnie taka, ta firma miała dzisiaj  jeszcze awarię telefonów, więc mieli dwie "w gratisie". Warto tylko rozdzielić marketing od rzeczywistości i napisać w ofercie, że  "jest możliwość wystapienia kilku- do kilkunastogodzinnych przerw w świadczeniu usług z przyczyn losowych". Chyba żadna firma hostingowa nie pisze tego w swojej ofercie utwierdzając wszystkich w przekonaniu, że pracują w systemie 60/24/365 a przerwy w ciągu roku mogą sięgać do kilku minut. Teraz wszyscy będą chcieli mnie przekonać że taka jest rzeczywistość. Ok, ja to wiem, tylko dlaczego o tym się nie mówi głośno? A może znanie jakieś oferty firm, które piszą o możliwościach dłuższych zaników jak o czymś normalnym? Na przykład coś takiego:

 

"Drodzy Klienci, nie zdziwcie się, jak usługi staną się niedostepne na dłuższy okres, to są normalne sprawy, rozdzielcie teorię od praktyki! Czy Wam nie zdarzyło się, że ...padł internet, przestały działać banki, brakło Wam prądu lub też popsuł się czajnik? Drogi Kliencie - prosimy o więcej zrozumienia i zachowanie świętego spokoju. Taką mamy rzeczywistość".

 

Ja jestem bardzo, ale to bardzo spokojny.....  a nawet trochę rozbawiony tą naszą rzeczywistością, w której wszystko ma prawo nie działać. Polska filmoteka pełna jest takich tłumaczeń :-) 

 

Tylko po co te bajki o macierzach, kopiach, RAIDach czy internecie, który nie może przestać działać. Ja wiem, że może, Wy pewnie też, jak nie lepiej. pozdrawiam. 

 

Mój stosunek do firmy NetDC nie zmienił się i opinia o niej pozostaje niezmiennie dobra. 

 

No dobra ale co mają kopie, raidy przy awarii zasilania przykładowo? Jedyne to że twoje dane są bezpieczne. Nie chcę Cię obrazić, ale chyba nie wiesz co mają kopie do różnego rodzaju awarii. Nie ma 100% ochrony przed każdym rodzajem awarii. Żadna firma nie uchroni Cię od awarii łącza. Od uszkodzenia danych czy nawet ich kopii.


  • 0

#56 jacekk

jacekk

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 14 postów
  • Firma:TITTLE.pl
  • Imię:Jacek
  • Nazwisko:Kurzawa

Napisany 30 maj 2014 - 16:04

Rok ma 8760 godzin. Każda godzina to 1/8760 czyli 0,114% 

4 godziny to już 0,456% , pozostało ... 99,544 % czasu i jeszcze 10 miesięcy przed nami do pełnego roku.

 

To już nie ma 99,9% SLA.

 

 

 

Nie ma 100% ochrony przed każdym rodzajem awarii. Żadna firma nie uchroni Cię od awarii łącza. Od uszkodzenia danych czy nawet ich kopii.

 

Właśnie o to chodzi, żeby o tym mówić i pamiętać, że tak jest.

 


Edytowany przez jacekk, 30 maj 2014 - 16:06.

  • 0

#57 tgx

tgx

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 925 postów
  • Firma:Biznes-Host.pl

Napisany 30 maj 2014 - 16:07

Jakiś błąd masz w obliczeniach

 

Tu jest tabela z wartościami

 

http://en.wikipedia....gh_availability

 

99,9 rocznie to ponad 8h w skali roku


  • 0

#58 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 30 maj 2014 - 16:34


 

Właśnie o to chodzi, żeby o tym mówić i pamiętać, że tak jest.

 

 

 

Ciekawe jak wpłynie to na wizerunek firmy jak wszędzie będzie pisać: "UWAGA NA AWARIE! ONE SIĘ ZAWSZE MOGĄ ZDARZYĆ!". No proszę Cię. Jak ktoś jest trochę obeznany z technologią to wie że wszystko co elektroniczne prędzej czy później się psuje lub jest z tym problem. W regulaminie jest info o SLA i co się dzieje gdy firma nie dotrzyma tej wartości.


  • 0

#59 Misiek08

Misiek08

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1157 postów

Napisany 30 maj 2014 - 16:40

@tgx - obliczenia ma dobre, bo wg. Ciebie 0.1% to ok. 8h, a wg niego ~0.5% to ~4h, a powinno być 0.05%, czyli wszystko się nie zgadza. Chodzi tutaj o to, że poleciało już 0.0465% i mamy ok. połowy roku, więc prawdopodobnie te 99,9% już nie jest realne.


Edytowany przez Misiek08, 30 maj 2014 - 16:55.

  • 0

#60 tgx

tgx

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 925 postów
  • Firma:Biznes-Host.pl

Napisany 30 maj 2014 - 16:52

@tgx - obliczenia ma dobre, bo wg. Ciebie 0.1% to ok. 8h, a wg niego ~0.5% to ~4h, czyli wszystko się zgadza. Chodzi tutaj o to, że poleciało już 0.465% i mamy ok. połowy roku, więc prawdopodobnie te 99,9% już nie jest realne.

 

Nie wydaje mi się powinno być ~0,05 nie 0,5

 

Gdyby 4h to 0,5% to rok by miał 800 godzin


  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników