Skocz do zawartości
mmmm21

Orange Polska IPv6 - Odwzorowanie w BSA

Polecane posty

Gość

Zwyczajnie mnie to nie interesuje, nie ma żadnego focha, więc sobie nie dopisuj, a przynajmniej nie spinam się tak jak Ty niepotrzebnie ;-) Zresztą nie grywam więc też średnio by mi to było potrzebne. Ale spoko, miej się za wszystkowiedzącego który sobie będzie stawiał po kątach ludzi ;-)

 

O VPNach też się mówiło dawniej, że to trudne, że się nie da, że trzeba płacić, aż pojawiło się hamachi. To przykład oczywiście, ale spodziewam się, że kreatywność pójdzie dalej i wymyślą coś zbliżonego nie opartego o VPN, co rozwiąże kompatybilność wstecz na poziomie komputera użytkownika końcowego.

 

A Ty spinaj się dalej jak bawole jaja, skoro lubisz :)

 

PS. Tak poza konkursem nie wiem co niemożliwego jest w utworzeniu wirtualnej "karty sieciowej" (tun/tap) i aplikacji, która przypisywałaby wirtualny IP ipv4 do realnego adresu ipv6. Jak może jaśnie Pan o nieograniczonej wiedzy objaśnić to będę wdzięczny. Tak, może się nie znam, ale wydaje mi się to możliwe i względnie wygodne dla graczy, gdyby faktycznie było możliwe.

 

PS2. Temat w sumie nie o tym, ja chciałem tylko wtrącić, że zapewne takie uproszczenie powstanie. Tymczasem można wrócić do pierwotnego tematu.

Edytowano przez theqkash (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Że zacytuje sam siebie...

 

 

W sposób ręczny oczywiście, że się da. Można zestawić między dwoma końcówkami tunel (dla GRE protokół nie robi żadnej różnicy), można ustawić sobie jakiś ALG/Proxy który będzie nasłuchiwał na adresie loopback-v4 i poprzez sieć v6 pchał requesty do sąsiada który zdekapsuluje je odpowiednio

Owe rozwiązanie z kartą sieciową tun/tap jak ją nazwałeś to... najczystszej postaci tunel. Rozwiązanie stare jak świat ;)

Problem tylko z nią taki, że zapewni ci jedynie łącze punkt-punkt. Ze zrobieniem dostępu punkt-wielopunkt jest trochę więcej zabawy. Bo tak właściwie to wymagany jest koncentrator agregujący wszystko i rozsyłający odpowiednio dalej... no i tworzy się nam najczystszej postaci VPN a'la hamachi. Ale zabawa w koncentrator spowoduje właśnie... dodatkowe opóźnienia. A jak sam napisałeś, to te dodatkowe 10ms to tak kosmiczne opóźnienie, że szkoda gadać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Oboje wiemy, że tun/tap było jakimiś nieokreślonymi czarami dla przeciętnego gracza przed powstaniemi Hamachi.

 

Myślę natomiast, że rozwiązanie o którym mówię rozwiązałoby problem neostradowców przynajmniej jeśli chodzi o serwery CS, bo tam nie ma zdaje się mowy o wielopunkcie (ale nie jestem pewien, tak jak pisałem nie grywam).

 

Tak czy inaczej dzięki za wyjaśnienie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to w końcu coś się ruszy w temacie ipv6. Mam nadzieję, że za tym pójdzie reszta dużych operatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×