Skocz do zawartości
macieksaw

Firma zajmująca się cloud oraz kolokacją,serwerami ded. itp

Polecane posty

Witam,

jestem zainteresowany rozpoczęciem/ zainwestowaniem w firmę, która przede wszystkim świadczyłaby usługi typu cloud dla firm. Nie ukrywam, że zainteresowałem się tematem po tym jak zapoznałem się z ofertą takich firm jak Beyond i Oktawave. Na wstępie zaznaczę też, że nie jestem informatykiem ani osobą, która ma podobne wykształcenie. Mam oraz mogę pozyskać kapitał na tego typu działalność - środki własne, kredyt, fundusze UE. Mam już pewien plan jak to powinno wyglądać, ale oczywiście nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, dlatego też zwracam się do was. Serwerownia/ data center znajdowałoby się we Wrocławiu. Aktualnie poszukuje odpowiedniej lokalizacji. W poszukiwaniach pomaga mi ta mapa sieci światłowodowych: http://www.polskaszerokopasmowa.pl/mapy/infrastruktura-telekomunikacyjna-na-terenie-rp-2012.html Domyślam się, że miejsca w których można podłączyć się do sieci to węzły dostępowe oraz szkieletowe(?). Wiem również, że powinno się mieć dostęp do sieci od przynajmniej 2 różnych dostawców. Na samą serwerownię wydam 1,5 mln zł. I tutaj są moje największe zagwostki. Jak duże może być data center za takie pieniądze, czy to nie za mało, ile osób musiałoby administrować taki obiekt, jak dużo mocy elektrycznej mogłoby wymagać, czy byłaby możliwość świadczenia usługi kolokacji? To tyle jeśli chodzi o hardware. Jest jeszcze chyba najważniejsze oprogramowanie oraz know-how. Na początek planuje zakpić oprogramowanie, które zarządzałoby siecią oraz automatyzowałoby proces zakupu. Potrzebuje jeszcze oprogramowania cloud, które mógłbym wykorzystywać komercyjnie( ERP, CRM?). Na obie te rzeczy powinienem wydać ok. 600k zł(?). Są jeszcze pracownicy do obsługi usług; programiści itp. Domyślam się, że będą to raczej dobrze płatni specjaliści. Jest jeszcze coś ważnego w tym biznesie - marketing. Na początek 200k zł za nazwę, logo, identyfikację wizualną, zdefiniowanie