Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam.


Już z parę miesięcy, może nawet więcej wykupuję od nich serwer Ventrilo. Działa on całkiem dobrze, nie wywala i nie ma z nim problemów oprócz tego, że nie widzą go strony typu gametracker.com, czy game-monitor.com, a Support chyba nie umie tego rozwiązać. Także jest całkiem pozytywnie, chociaż nie tanio (w porównaniu do konkurencji).



...A dziś postanowiłem wykupić serwer Minecraft. Wystarczyłby najsłabszy pakiet, czyli taki dla 5 graczy. Wszystko świetnie jest taki, akurat promocja. I tu zaczyna się czarna strona pixelteamu, bowiem taki serwer nie jest w stanie udźwignąć 5 graczy, by się czasem nie wysypać. W sumie nie jest to jakoś bardzo często, różnie. Myślałem, że jest to problem techniczny. A tu support mi tłumaczy, że te serwery nie mają ograniczeń ilości graczy. Mogę ustawić sobie ilość slotów jaką chcę, ale muszę liczyć się z możliwością przeciążenia serwera. Faktycznie jak byk na stronie głównej jest napisana ilość RAMu takiego serwera. Ale skąd zwykły gracz ma wiedzieć na ile ludzi taki RAM starcza? Oczywiście czyta zalecenie, że dla 5 graczy. W rzeczywistości 5 to jest maksymalny sufit możliwości takiego serwera, przez co wyrzuca. By grać bezproblemowo z serwerem mogą być połączone max 3 osoby, z moich obserwacji. Wcześniej wielokrotnie kupowałem serwery Minecraftowe dla kolegów, też dla małej liczby osób. Nigdy nie przekroczyłem standardów obciążenia, a tu wystarczy 3-4 graczy i jest te 100%, przy 125% serwer się wyłącza. Dodatkowo z każdym crashem otrzymuję o tym e-mail. Zaspamowali mi skrzynkę.



Podsumowując:



Oferta Ventrilo 2.1.4 - nie do końca funkcjonalna, ale stabilna.



Oferta Minecraft 264 RAM - Niestabilna, podobno zalecana dla 5 graczy, w rzeczywistości działa


dla max 3-4. Chociaż mieliśmy crashe nawet, gdy na serwerze były 2 osoby. Po prostu nie polecam.



Support - W przypadku Ventrilo ok, parę razy mi pomogli. W przypadku Minecraft niedojrzała rozmowa na zasadzie "drogi kliencie sam żeś sobie winien, że nie jesteś jasnowidzem i nie przewidziałeś, że ten serwer jest do niczego, mogłeś przecież wykupić lepsza ofertę".



Pozdrawiam


Edytowano przez baaq (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do końca na jakiej zasadzie działa gametracker z ventrilo, ale wiem jak działa gametracker z TS3. Jedyne czego taki gametracker potrzebuje to połączenia z konkretnym serwerem po voice porcie (9987) i query porcie (10011). Efekt jest taki, że jeśli gametracker nie działa z danym serwerem to albo serwer-matka blokuje konkretne requesty do "query portu" (częsta praktyka) albo serwery są tak skonfigurowane, że access sam w sobie byłby niebezpieczny (jeszcze częstsza praktyka).

 

Co do Minecrafta to javy i ilości zużywanego ramu nie da się przewidzieć, masz masę pluginów i innych zależności, przez co nie jesteś w stanie określić "na ile starczy" taki serwer. To powinno się na bieżąco sprawdzać, a nie robić jakieś przeliczniki w stylu 1 osoba = 50 mb, bo to niedorzeczne.

Edytowano przez Archi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie instalowałem żadnych modyfikacji. Ogólnie to moim zdaniem hosting powinien dać więcej RAMu tym słabszym serwerom albo w ogóle wycofać je z oferty, bo jaki to ma sens.

Co do VT to pewnie tak jak piszesz - serwery są zabezpieczone i w sumie może i dobrze.

Edytowano przez baaq (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mFilmy.com

Co do serwera Ventrilo... standardowe rozpakowanie plików serwerowych na serwerze i jej odpalenie sprawi, że właśnie nie będzie serwer widziany m.in przez GameTracker, aby to działało (co na pewno wiele ludzi o tym wie) trzeba zmienić dwie linijki z pliku konfiguracyjnego. Firma powinna to z automatu zmieniać (bądź automat), lecz jeżeli masz dostęp do całego pliku konfiguracyjnego, powiedz - to napisze Ci co wystarczy zmienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Ci o "ventrilo_srv.ini", to tak dają możliwość pełnej edycji.

 

Edit: Dzięki za pomoc na PW, niestety nie udało nam się tego zrobić - serwer ma chyba firewall czy coś podobnego. Pisałem już o tym kiedyś do supportu to stwierdzili, że gametracker nie obsługuje VT 2.1.4 (oczywista nieprawda). Teraz szczerze mówiąc nie chce mi się z nimi o to męczyć.

Edytowano przez baaq (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za double posta, ale muszę o tym napisać:

 

Serwer "Dirt" pixelteam.net zalecany przez nich dla 5 graczy potrafi sypać się się przy 1 graczu, na czystym silniku. Support potwierdza, że to nie są błędny techniczne :). Warto też dodać, że ich serwery są w Francji, o czym nie ma ani słowa w ofercie, a to jak wiadomo wpływa niekorzystnie na PING.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zależności na czyj ping, we Francji mają dobry, dlatego jak robi się serweru .eu jest okej. Głównie hostingi mają we Francji Minecrafty, bo tanio. Pixel Team jest bądź co bądź drogi i ja się spodziewałem większej jakości, osobiście mogę polecić SoRed

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×