Skocz do zawartości
lord101

Dziwny problem z miejscem na dysku

Polecane posty

Dziś sobie wstaje i patrzę, a tu skrypt na serwerze leży, patrze co się dzieje a tu mysql off, próbuje włączyć a tu is too large, myślę pewnie jakaś quota na folder, ale szukam dalej. Stan dysku w normie bo 31/50GB czyli 61% wpisuje polecenie:

df --portability /var/lib/mysql

nagle pole Used jest takie samo jak zajętości miejsca na dysku a capacity 100%, dla testu kasuje pliki 1GB jest zajęte i capacity spada na 97%, a gdzie się podziało resztę dysku te 40%(20GB).

 

Przez to padł mi skrypt i nie chce ruszyć, znów będzie kilka godzin roboty.

 

Czy ktoś z was miał taki problem?

VPS jest z oferty webh pakiet full

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Overselling.

Sprzedali więcej powierzchni niż mieli i zonk.

Otóż to, niektórzy zapominają, że 48x 10 GB to nie to samo co 100 GB :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Niekoniecznie... U mnie było to samo ostatnio i był problem tylko na moim VPSie. Na OpenVZ.

 

Z tego co wiem wymagany był upgrade czegoś na matce. Ale pisz do supportu bo zapewne ogarną to jak mają dobrych adminów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Owszem, mógłby to być błąd, ale jeśli operuje na plikach i widzi zmianę dostępnego miejsca w obszarze swojego VPS to wychodzi, że brakło miejsca na "matce" i mimo teoretycznego posiadania wolnego miejsca na HDD nie może go użyć, gdyż parametr dostępnego miejsca jest tylko i wyłącznie zaczytywany z ustawień VPS a nie z fizycznej wartości.

Dostępny HDD może być ustawiony na 500TB, ale jak "matka" nie ma to nie da.

 

Poza tym czytając ofertę VPS na stronie dostawcy zapis: "VPS na maszynę - 2" przy cenie 120zł brutto daje wiele do myślenia. Z tego wynika, że Xeon E5520 z 8GB RAM, bez limitu transferu kosztuje 240zł.

Zaczynamy dochodzić do granic absurdu.

 

No tak, ale np. w moim przypadku matka miała dużo miejsca - nie wiem jak u autora tematu. Ale jestem ciekaw czy firma to ogarnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza tym czytając ofertę VPS na stronie dostawcy zapis: "VPS na maszynę - 2" przy cenie 120zł brutto daje wiele do myślenia. Z tego wynika, że Xeon E5520 z 8GB RAM, bez limitu transferu kosztuje 240zł.

Zaczynamy dochodzić do granic absurdu.

 

dokładniej to procesor i5 2400

Bardzo wątpliwe jest to, aby na serwerze były tylko 2 VPS.

 

Do suportu nawet nie mam co pisać bo czekam już ponad tydzień na odpowiedź na inne maile. Po zmianie na SSD był ogromny problem podczas zapisu na dysku jednej aplikacji, po zgłoszeniu trochę się poprawiło, ale nadal są te problemy a kontakt się urwał. Nie będę przecież dzwonił i mówił mam problem z dyskiem bo jest za duży overselling. Jednak takie coś jak dysk to powinni przewidywać ze może się przepchać, a nie oferować nie wiadomo ile. Takie coś może zrobić poważne szkody w systemie a klient nawet o tym nic by nie wiedział. Dobrze ze serwer dało się przywrócić na nogi w 15 min. Ale lepszym rozwiązaniem jest obniżyć przydział dyskowy niż dawać kila razy za dużo.

 

Co by było jak by mi wywalił błąd quoty przy 10GB albo 5GB? To trochę nie poważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i znów to samo 33/50 GB i cały dysk zajęty, pomału zaczyna mnie to wkurzać!

 

Czy w takim razie coś mi się należy, jakaś rekompensata, czy takie rzeczy nie wchodzą w grę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ja juz bym dawno zmienil uslugodawce i rzadal zwrotu kasu

 

Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

nie telefon tylko szukaj nowego usługodawcy ;)

 

Telefon wykonaj jak już przeniesiesz wszystko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

nie telefon tylko szukaj nowego usługodawcy ;)

Nie no, bez przesady. Najpierw to trzeba zgłosić i wyjaśnić, a potem można podejmować odpowiednie kroki.

 

Inaczej to potem są takie sytuacje, że "ktoś gdzieś kogoś" obsmarowuje, a firma zdziwiona bo nikt jej problemu nie zgłosił i nie miała nawet szans zareagować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Nie no, bez przesady. Najpierw to trzeba zgłosić i wyjaśnić, a potem można podejmować odpowiednie kroki.

 

Inaczej to potem są takie sytuacje, że "ktoś gdzieś kogoś" obsmarowuje, a firma zdziwiona bo nikt jej problemu nie zgłosił i nie miała nawet szans zareagować.

 

Oczywiście że tak. Może to być jakaś pierdółka bo sam miałem podobną sytuację ale tylko mój VPS miał taki problem - kontakt kilka godzin i po problemie ;)

 

Ale jeżeli support działa tak jak to użytkownik opisał w poście #7 to myślisz męczyłbyś się dalej z tą firmą? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czego, ale zawszę po telefonie jest, dobrze proszę wysłać to i to sprawdzimy i oddzwonimy. Z obecnym problemem nie widzę jeszcze jakieś poprawy z pojemnością dysku, ani telefonu zwrotnego, a na poprzednią sprawę nadal czekam na odpowiedź na 3 maile i kontakt telefoniczny, skromnie 2 tygodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na to: http://www.thegeekst...mmand-examples/

 

Potem tutaj: http://stackoverflow...-ipcrm-in-linux

 

I po usunięciu pamięci sprawdz czy to nie tu leży problem.

 

Pozdrawiam

 

 

A to to było powodem problemów z apache u Was? ;)

 

To jednak nie ma związku z pamięcią dyskową zwracana przez df/du itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

A to to było powodem problemów z apache u Was? ;)

 

To jednak nie ma związku z pamięcią dyskową zwracana przez df/du itp

 

Nie było.... nie wiem w sumie czy jest sens komentować Pana wypowiedzi bo to już jest śmieszne :) To nie temat o nas tylko o VPS więc proszę się trzymać tematu, a jeżeli nie radzi Pan sobie z tym to nie które sprawy lepiej przemilczeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Ale jeżeli support działa tak jak to użytkownik opisał w poście #7 to myślisz męczyłbyś się dalej z tą firmą? ;)

Nie męczyłbym się ale logika i przyzwoitość nakazuje mi najpierw wyjaśnić sytuację, a potem podjąć odpowiednie kroki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz parametry dyskowe się zgadzają.

 

W odpowiedzi dostałem.

Problem wystąpił przez błąd w konfiguracji kontenera. Usługa została odnowiona o 5 dni w ramach rekompensaty.

 

Można powiedzieć ze firma przyznała się do swojego błędu i dała rekompensatę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×