Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

VPS w Polsce do 300 PLN brutto/rok

VPS w Polsce do 300 PLN brutto/rok

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

VPS w Polsce do 300 PLN brutto/rok

#1 przemoc

przemoc

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Przemysław
  • Nazwisko:Pawełczyk

Napisany 29 sierpień 2012 - 16:16

Witam forumowiczów WHT!

Ostatnimi czasy nie śledziłem rynku VPS-ów i chciałbym prosić o Waszą pomoc.

Za maksymalnie 300 PLN brutto/rok (może być taniej, oczywiście) płacone jednorazowo chciałbym znaleźć VPS trzymany w Polsce o następujących parametrach:

CPU: 1,5 GHz gwar.
Dysk: 20480 MB przestrzeni, gwar. 50 MB/s per VPS
RAM: 1024 MB gwar. / 1536 MB max
(nadwyżka burstowa wykorzystująca niewykorzystaną pamięć innych VPS-ów na serwerze-matce jeżeli to możliwe lub w najgorszym wypadku trzymana w swapie na szybkich dyskach SSD/RAID z przepustowością przynajmniej 200MB/s per VPS)

Adres IPv4: 1 (mile widziane 2)
Łącze: 100Mbit/s (mile widziane dobre transfery poza Europą, tj. z/do USA jak i Azji)
Transfer: 256000 MB/m-c

Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu)
Backup: nie rzadziej niż co 15 dni z dostępnością co najmniej ostatniego miesiąca i nie mniej niż 2 ostatnich snapshotów

OS: Debian Wheezy 32-bit

Uwaga: Wszędzie powyżej MB jako 1024^2 B (nie żadne 1000^2 B)

Inne istotne kwestie:
- Możliwy dostęp SSH poprzez serwer matkę (na wypadek błędu w konfiguracji sieciowej, etc.)
- Gwarancja zachowania ceny w kolejnych latach.
- Polepszanie parametrów VPS-a jeżeli takowe zabiegi zachodzą także w standardowych konfiguracjach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Odpowiedzialne limitowanie zasobów.

Mam dość gdy inne VPS-y tak ubijają serwer-matkę, że:
- logowanie po SSH trwa 10s lub
- na wynik komendy `ls` w danym katalogu czekam 10s lub
- wysłanie 3MB pliku do obiorcy [z łączem 25Mbit/s] trwa 10s
- itd.

- Jak najrzadsze restartowanie serwera matki i tym samym VPS-ów (mile widziane: rzadziej niż raz na miesiąc).
- Mailowe informowanie przynajmniej z kilkugodzinnym wyprzedzeniem o każdym planowanym restarcie maszyny z podaniem przyczyny.
- Mailowe informowanie o każdej wykrytej awarii i planowanym czasie niedostępności.
- Mailowe informowanie bezpośrednio po przywróceniu działania usługi po każdej nieplanowanej niedostępności.

Oczekiwałbym także:
- Rekompensata z powodu niespełnienia uptime'u, w której długotrwałe przerwy są bardziej kosztowne.

Przykład:

Każdy rozpoczęty kwadrans niedostępności ponad ustalone 4h w skali miesiąca przekładałby się na 2 dni przedłużenia ważności usługi, a jeżeli niektóre takie kwadransy następowałyby po sobie, to rekompensowany za nie okres byłby mnozony przez (0,5 + ln N) [gdzie N to liczba kolejnych rozpoczętych kwadransów] i zaokrąglany w górę.

Przykłady dla lubiących twarde liczby:
- 16 krótkich przerw (< 15 min) ponad dozwolone 4h: 32 dni
- 8 półgodzinnych (15-30 min) przerw ponad dozwolone 4h: 39 dni
- 4 godzinne (45-60 min) przerwy ponad dozwolone 4h: 61 dni
- 2 dwugodzinne (105-120 min) przerwy ponad dozwolone 4h: 83 dni
- 1 czterogodzinna (225-240 min) przerwa ponad dozwolone 4h: 105 dni

Bez tego typu rekompensat usługodawcy najczęściej mają "gwarantowany" uptime w głębokim poważaniu.

- Mailowe informowanie o sumarycznym wykorzystaniu VPS-a na koniec miesiąca: średnie użycie CPU, średnie i maksymalne użycie RAM-u, średni i maksymalny load (1 min, 5 min, 15 min), minimalna, maksymalna i obecna (na koniec miesiąca) zajętość dysku, średni transfer w czasie transmisji, wykorzystany transfer, okresy niedostępności, sumaryczny czas niedostępności i przysługujące z niego rekompensaty, jeżeli był odpowiednio wysoki.

Da radę coś takiego znaleźć? Jest w stanie ktoś zaoferować taką szytą na miarę ofertę?

Z góry dziękuję za wszelkie oferty.

W przypadku ofert firm proszę o nieodsyłanie do stron firmowych, w których praktycznie zawsze brakuje detali takich jak podałem powyżej. Interesują mnie jedynie rzetelne oferty. Drobne odstępstwa od oczekiwań są dopuszczalne (także na minus), ale proszę o ich wyraźne podanie.

Jeżeli nie chciało Ci się przeczytać całej wiadomości, nie odpisuj!
  • 0

#2 d.v

d.v

    Blargh!

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2090 postów
  • Skąd:Zach-pom.
  • Firma:GolGraf
  • Imię:Łukasz

Napisany 29 sierpień 2012 - 16:34

Chciało mi się przeczytać całość. Uważam, że jesteś mi winien kilkadziesiąt sekund, żądam ich zwrotu, bo piszesz totalne bzdury. Jak przynajmniej podwoisz budżet, to oczekuj poważnych oferta, w cenie, którą podałeś dostaniesz "budżetowe" rozwiązanie, które z gwarancjami opisanymi przez Ciebie niewiele będzie mieć wspólnego. Za 25 zika brutto miesięcznie nikt nie będzie się z Tobą tak cackał.
  • 0

#3 tgx

tgx

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 925 postów
  • Firma:Biznes-Host.pl

Napisany 29 sierpień 2012 - 16:36

Wymagania pasujące bardziej do 300PLN/mies niż rok ;)
  • 0

#4 Gość_bolek10_*

Gość_bolek10_*
  • Goście

Napisany 29 sierpień 2012 - 16:40

Humor na wieczór poprawiony :)
Kup sobie dedyka, postaw tam vps'a i cuduj do woli.
  • 0

#5 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 29 sierpień 2012 - 16:51

- Gwarancja zachowania ceny w kolejnych latach.

Tego nawet w erze nie mają ;)
Dobre ;)
  • 0

#6 Kszysiu

Kszysiu

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1423 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Firma:Tiktalik.com
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Wojciechowski

Napisany 29 sierpień 2012 - 21:53

Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu)może wyjadę z ofertą firmy trochę nieadekwatną do tego co wymagasz ale:
http://biznes-host.pl/?s=plany_vps2
W pakiecie drugim

Za maksymalnie 300 PLN brutto/rok

mieści się w cenie

CPU: 1,5 GHz gwar.
Dysk: 20480 MB przestrzeni, gwar. 50 MB/s per VPS
RAM: 1024 MB gwar. / 1536 MB max
......
Adres IPv4: 1 (mile widziane 2)
Łącze: 100Mbit/s (mile widziane dobre transfery poza Europą, tj. z/do USA jak i Azji)
Transfer: 256000 MB/m-c

kwestia dogadania się żeby było 100mb z limitem zamiast 10mb bez limitu ale tu też się mieści.
nie rozumiem gwarancji 50MB/s - wymagasz żeby ci dysk z taką prędkością dane przerzucał?

Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu)

niby mają 99.9% gwarantowany - osobiście ci powiem że mój vps przekroczył uptime 150dni - w tym czasie był niedostępny kilka minut (ddos).

- Możliwy dostęp SSH poprzez serwer matkę (na wypadek błędu w konfiguracji sieciowej, etc.)

jeśli dobrze myślę to jest coś takiego w panelu.

- Gwarancja zachowania ceny w kolejnych latach.

tego to ci chyba nikt nie zagwarantuje;p

- Polepszanie parametrów VPS-a jeżeli takowe zabiegi zachodzą także w standardowych konfiguracjach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

chodzi ci o przechodzenie na wyższe pakiety? Chyba to jest wszędzie możliwe:P

- Odpowiedzialne limitowanie zasobów.

To tak jak byś napisał że chcesz serwer od dobrej firmy:P

Mam dość gdy inne VPS-y tak ubijają serwer-matkę, że:
- logowanie po SSH trwa 10s lub
- na wynik komendy `ls` w danym katalogu czekam 10s lub
- wysłanie 3MB pliku do obiorcy [z łączem 25Mbit/s] trwa 10s
- itd.

Z takim czymś w moim vps się nie spotkałem więc chyba u nich to nie występuje;p

- Jak najrzadsze restartowanie serwera matki i tym samym VPS-ów (mile widziane: rzadziej niż raz na miesiąc).

Jak pisałem - ja dobiłem uptime 150 dni

- Mailowe informowanie przynajmniej z kilkugodzinnym wyprzedzeniem o każdym planowanym restarcie maszyny z podaniem przyczyny.
- Mailowe informowanie o każdej wykrytej awarii i planowanym czasie niedostępności.
- Mailowe informowanie bezpośrednio po przywróceniu działania usługi po każdej nieplanowanej niedostępności.

- Rekompensata z powodu niespełnienia uptime'u, w której długotrwałe przerwy są bardziej kosztowne.

no jak z tym to nie wiem...

- Mailowe informowanie o sumarycznym wykorzystaniu VPS-a na koniec miesiąca: średnie użycie CPU, średnie i maksymalne użycie RAM-u, średni i maksymalny load (1 min, 5 min, 15 min), minimalna, maksymalna i obecna (na koniec miesiąca) zajętość dysku, średni transfer w czasie transmisji, wykorzystany transfer, okresy niedostępności, sumaryczny czas niedostępności i przysługujące z niego rekompensaty, jeżeli był odpowiednio wysoki.

te wszystkie opcje (oprócz uptime) masz w panelu do którego możesz sobie zaglądać o każdej porze dnia i nocy. do uptime zazwyczaj się używa zewnętrznych aplikacji.

pozdrawiam
Kszysiu
  • 0

#7 MikeJones

MikeJones

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 208 postów

Napisany 29 sierpień 2012 - 22:34

Czy to jest prowokacja?
  • -4

#8 Gość_finlandia_*

Gość_finlandia_*
  • Goście

Napisany 29 sierpień 2012 - 22:39

Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu)może wyjadę z ofertą firmy trochę nieadekwatną do tego co wymagasz ale:
http://biznes-host.pl/?s=plany_vps2
W pakiecie drugim

mieści się w cenie

kwestia dogadania się żeby było 100mb z limitem zamiast 10mb bez limitu ale tu też się mieści.
nie rozumiem gwarancji 50MB/s - wymagasz żeby ci dysk z taką prędkością dane przerzucał?

niby mają 99.9% gwarantowany - osobiście ci powiem że mój vps przekroczył uptime 150dni - w tym czasie był niedostępny kilka minut (ddos).

jeśli dobrze myślę to jest coś takiego w panelu.

tego to ci chyba nikt nie zagwarantuje;p

chodzi ci o przechodzenie na wyższe pakiety? Chyba to jest wszędzie możliwe:P

To tak jak byś napisał że chcesz serwer od dobrej firmy:P

Z takim czymś w moim vps się nie spotkałem więc chyba u nich to nie występuje;p

Jak pisałem - ja dobiłem uptime 150 dni

no jak z tym to nie wiem...


te wszystkie opcje (oprócz uptime) masz w panelu do którego możesz sobie zaglądać o każdej porze dnia i nocy. do uptime zazwyczaj się używa zewnętrznych aplikacji.

pozdrawiam
Kszysiu


Krzysiu, czemu pakujesz biznes-hosta w takie gów*o?
  • 0

#9 Kszysiu

Kszysiu

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1423 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Firma:Tiktalik.com
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Wojciechowski

Napisany 29 sierpień 2012 - 23:27

finlandia
w sensie?
  • 0

#10 nesti

nesti

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 296 postów
  • Skąd:Manchester

Napisany 29 sierpień 2012 - 23:54

Śmieszne wymagania, dla mnie 25zł miesięcznie to praktycznie rozwiązania budżetowe na pewno nie ta kategoria cenowa. Kup sobie kimsufi za niecałe 80zł miesięcznie będziesz miał większą gwarancję zasobów itd.
  • 0

#11 pedro84

pedro84

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1486 postów
  • Imię:Andrzej

Napisany 29 sierpień 2012 - 23:54

finlandia
w sensie?

Podejrzewam, że w takiego "klienta".
  • 0

#12 przemoc

przemoc

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Przemysław
  • Nazwisko:Pawełczyk

Napisany 30 sierpień 2012 - 00:41

@d.v

Ja tylko zapytałem, a Ty mi wyjeżdżasz z bzdurami. Zwolnij trochę... Nie ma głupich pytań, ale bez wątpienia są głupie odpowiedzi.

Wiesz czemu dałem tę uwagę o czytaniu całości? Bo prawie od zawsze na WHT.pl pojawiały się oferty dodane pośpiesznie, bo ktoś przeczytał nagłówek, może jeszcze wyrywkowo parę słów i myślał, że to wystarczy.

Nie wątpię, że przy podwojeniu a tym bardziej potrojeniu budżetu znalazłbym w pełni satysfakcjonującą ofertę. Ale tak się składa, że szukam do 300 PLN, będąc świadomym, że z paru wymagań raczej będę musiał zrezygnować. Oczekiwałem jakiejś elastyczności usługodawców z ofertami, tak jak to było za dawnych lat tutaj.

Jakie cackanie? Jedyna rzecz trudniejsza w realizacji to gwarancja przepływności IO na pewnym poziomie i na to faktycznie liczyć nie mogę w tym segmencie cenowym. Jeżeli odnosisz się do maili ze statystykami, to wszystkie tego typu dane są i tak trzymane na rzecz generowania wykresów w panelach, więc zrobienie skryptu, który by ostatni miesiąc przeleciał, podsumował i wysłał raport użytkownikowi nie jest niczym szczególnie trudnym. Jak usługodawca udostępnia stosowne API, można to zrobić samemu, a jak nie, to zawsze można postawić sara. Jeżeli natomiast chodzi o maile z awariami czy planowanymi restartami, to od tego typu spraw usługodawca i tak powinien mieć swój wewnętrzny system ticketowy/rejestracji zdarzeń, który wymagałby tylko podpięcia mailowania wszystkich posiadaczy VPS-ów z serwera matki, który był dotknięty danym problemem. Skoro jest gwarantowany uptime, to powinien być też wewnętrznie śledzony, czyż nie?

@tgx, bolek10, MikeJones, nesti

Nie ma to jak posty na temat, szczególnie użytkowników, którzy nie spędzili na forum nawet jednego roku...

@nrm

Zdziwiłbyś się, że w niejednym miejscu dostaniesz zapewnienie o stałości cen przynajmniej w najbliższych kilku latach i nie jest to czcze gadanie. Vide wspomniany chociażby biznes-host.pl.

@Krzysiu

Dzięki za wskazanie oferty jak i opis własnych doświadczeń. Skontaktuję się z nimi w sprawie możliwości modyfikacji tego pakietu.

@finlandia

Opamiętaj się człowieku.

@Krzysiu, pedro84

Myślałem, że mądrzejsi użytkownicy potrafią zignorować zaczepne i pozbawione jakiejkolwiek kultury posty...

---

Tak ogólniej już na koniec. Życie uczy, żeby brać oferty z zapasem (często nawet sporym). Tym bardziej, że z doświadczeń wynika, że to nie ja, a inni "klienci" zarzynają serwery matki, czyniąc np. pracę po SSH zwyczajnie niemożliwą. Inny przykład: zapis parokilobajtowego pliku konfiguracyjnego powodujący przycięcie się VPS-a na parę sekund - nie jest to coś, co ułatwia pracę. Stąd próba poszukiwania oferty, w której tego typu patologie nie będą występowały akurat-wtedy-gdy-potrzebuję-skorzystać-z-VPSa.

Jeszcze co do jakości większości dotychczasowych wypowiedzi. Cóż, nie takim WHT.pl pamiętałem, ale chyba wszystko zmienia się na gorsze.
  • 0

#13 beliq

beliq

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2121 postów

Napisany 30 sierpień 2012 - 01:12

Oczekiwałem jakiejś elastyczności usługodawców z ofertami, tak jak to było za dawnych lat tutaj.

Serio? Byli tu tacy, którzy dawali rabaty 10000% na usługę z uśmiechem na twarzy?
No i od kiedy sprzedaż znacznie poniżej kosztów jest definicją elastyczności? :D
  • 48

#14 Gość_Adam Szendzielorz_*

Gość_Adam Szendzielorz_*
  • Goście

Napisany 30 sierpień 2012 - 14:19

[...]
Tak ogólniej już na koniec. Życie uczy, żeby brać oferty z zapasem (często nawet sporym). Tym bardziej, że z doświadczeń wynika, że to nie ja, a inni "klienci" zarzynają serwery matki, czyniąc np. pracę po SSH zwyczajnie niemożliwą. Inny przykład: zapis parokilobajtowego pliku konfiguracyjnego powodujący przycięcie się VPS-a na parę sekund - nie jest to coś, co ułatwia pracę. Stąd próba poszukiwania oferty, w której tego typu patologie nie będą występowały akurat-wtedy-gdy-potrzebuję-skorzystać-z-VPSa.


Jesteś jak typowy klient Amber Gold :) Wiesz że w tej cenie, usługi o dobrej jakości nie otrzymasz, a mimo wszystko liczysz na oferty z sensem.

Dlaczego na poprzednich VPSach przycinało połączenia? Bo z racji taniości oferty hostingodawca musiał zapewne oszczędzać - głównie na dyskach, a także pakując jak najwięcej klientów na jedną maszynę. W budżecie który proponujesz będzie dokładnie to samo.

Jeżeli chcesz dobrego i taniego VPSa - musisz kupić dwa - jeden będzie tani, drugi może dobry ;)
  • 6

#15 pedro84

pedro84

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1486 postów
  • Imię:Andrzej

Napisany 30 sierpień 2012 - 15:17

Jeszcze co do jakości większości dotychczasowych wypowiedzi. Cóż, nie takim WHT.pl pamiętałem, ale chyba wszystko zmienia się na gorsze.

Najbardziej to podejście "klientów". Płacę więcej za niektóre konta współdzielone, a takich kosmicznych wymagań jak Ty, firmom nie stawiam.
  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników