Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

e24cloud.com - Beyond

e24cloud.com - Beyond

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
189 odpowiedzi na ten temat

e24cloud.com - Beyond

#81 elcct

elcct

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1180 postów
  • Skąd:UK

Napisany 05 czerwiec 2012 - 13:43

ale tutaj na pewno w gre wchodzily renomowane firmy.


Chyba nie, jeśli przerwa w zasilaniu położyła dwie macierze...

#82 scyld

scyld

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 0 postów

Napisany 05 czerwiec 2012 - 14:25

Ale fakt faktem, zastanawia mnie czemu zwykly blackout polozyl taka mase dyskow.

To być może efekt braku regularnej walidacji macierzy. Po prostu nie wiedzieli w jakim stanie są dyski,
póki nie przyszło je w całości odczytać/zapisać przy odbudowie macierzy.

#83 theONE

theONE

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:Dataspace.pl

Napisany 05 czerwiec 2012 - 14:26

"Ale fakt faktem, zastanawia mnie czemu zwykly blackout polozyl taka mase dyskow."

60% - nieźle...

Z doświadczenia z padami hipotezy:
- baterie kontrolerów nie istniały (stare niewymienione) i poszły dane o partycjach + dane z pamięci
- temperatura w DC skoczyła bardzo bo najpierw siadło zasilanie do Klimy a potem zasilanie do sprzętu (globalna awaria UPSów jako źródło problemów)
- stare/kiepskie dyski które nie wytrzymały odłączenia prądu
- na skutek awarii pomieszczenie zostało nadmiernie wychłodzone (klimatyzacja działa błędnie na pełnych obrotach, został uwolniony czynnik gaszący który spowodował spadek temperatury)

#84 is_wm

is_wm

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 943 postów

Napisany 05 czerwiec 2012 - 14:34

Po co się wypowiadacie, skoro się nie znacie? Tylko jedna osoba na tym forum ma pojęcie w temacie. Dodany obrazek
Firma jest wspaniała i kropka.

Edytowany przez is_wm, 05 czerwiec 2012 - 14:35.


#85 Maq

Maq

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 300 postów
  • Skąd:Oborniki Śląskie
  • Imię:Paweł

Napisany 05 czerwiec 2012 - 14:48

Osoby które robiły backupy z panelu, odzyskali dane, bo były na innych serwerach.

Na FB już pojawiły się głosy że nie wszystkie backupy są dobre, prawdopodobnie z winy samego systemu do tworzenia ich.

Ogólnie naobiecywali niewiadomo czego, a teraz życie zweryfikowało ich marketingowy bełkot.

http://technologie.g...pl_uda_sie.html

#86 juvenito

juvenito

    WHT.pl

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1498 postów
  • Skąd:Manchester
  • Imię:Marcin

Napisany 05 czerwiec 2012 - 14:57

Moja chmurka się reinstaluje od 13:34 :)

#87 krk

krk

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 416 postów
  • Skąd:Pisz
  • Firma:MGOPS
  • Imię:Patryk

Napisany 05 czerwiec 2012 - 15:07

Moja chmurka się reinstaluje od 13:34 Dodany obrazek



i się zreinstalować nie może Dodany obrazek

mam dokładnie to samo....

#88 conra

conra

    Regularny użytkownik

  • Użytkownicy
  • 97 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:brak
  • Imię:Konrad
  • Nazwisko:L.

Napisany 05 czerwiec 2012 - 16:02

U mnie wszystko dobrze śmiga od jakoś od 12.

#89 Portek

Portek

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Imię:Michał

Napisany 05 czerwiec 2012 - 18:42

U mnie również "działa", uptime ponad 7h, aczkolwiek VPS przymula, zakładam jednak że to fakt iż dalej niektóre usługi są instalowane.

#90 FireHost.pl&e-Cast.pl

FireHost.pl&e-Cast.pl

    Stały użytkownik

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPip
  • 143 postów
  • Skąd:Polska
  • Firma:Grupa FireHost.pl
  • Imię:Aleksander
  • Nazwisko:Wypiorczyk

Napisany 05 czerwiec 2012 - 19:03

Wy macie szczęście. Jednak pewne jest, że wiele osób utraci swoje cenne dane. Podejrzewam, że dla serwerowni będzie to potężny cios, ale myślę że po takiej awarii wyciągną wnioski i teraz zrobią to lepiej. Pytanie tylko czy uda im się odzyskać zaufanie wśród klientów.

#91 Miłosz

Miłosz

    Weteran WHT

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4030 postów
  • Skąd:Tuchola
  • Firma:Sys-Com / M-Networks Sp. z o.o.
  • Imię:Miłosz
  • Nazwisko:Oller

Napisany 05 czerwiec 2012 - 19:13

- na skutek awarii pomieszczenie zostało nadmiernie wychłodzone (klimatyzacja działa błędnie na pełnych obrotach, został uwolniony czynnik gaszący który spowodował spadek temperatury)

Z autopsji.. problemy z dyskami zaczynają się poniżej 10st. A bardziej szczegółowo to <5-7st

#92 lazy

lazy

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 123 postów
  • Skąd:Gdańsk

Napisany 05 czerwiec 2012 - 20:54

Dodany obrazek

Moze jest w tym wiecej prawdy niz mogłoby się wydawac Dodany obrazek

http://xkcd.com/908/

--
Lazy

#93 elcct

elcct

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1180 postów
  • Skąd:UK

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:10

W ogóle chyba w tym Beyond się z im z połączeniami coś popsuło, bo od wczoraj nie mogę się połączyć z kwejk.pl (nie to żebym cierpiał przez to :) ).


Tracing route to kwejk.pl [46.245.199.28]
over a maximum of 30 hops:

1 148 ms 135 ms 16 ms 10.68.224.1
2 32 ms 66 ms 18 ms camd-geam-1b-ge116.network.virginmedia.net [81.97.255.93]
3 67 ms 125 ms 75 ms hari-core-1b-tenge71.network.virginmedia.net [62.30.250.45]
4 16 ms 47 ms 34 ms hari-core-2b-ae2-0.network.virginmedia.net [195.182.178.169]
5 76 ms 138 ms 60 ms popl-bb-1b-ae8-0.network.virginmedia.net [81.96.16.205]
6 9 ms 11 ms * popl-bb-1a-ae0-0.network.virginmedia.net [213.105.174.229]
7 20 ms 17 ms 38 ms 195.50.91.69
8 82 ms 24 ms 123 ms ae-52-52.csw2.London1.Level3.net [4.69.139.120]
9 19 ms 43 ms 45 ms ae-57-222.ebr2.London1.Level3.net [4.69.153.133]
10 26 ms 54 ms 61 ms ae-46-46.ebr2.Amsterdam1.Level3.net [4.69.143.73]
11 30 ms 24 ms 47 ms ae-1-100.ebr1.Amsterdam1.Level3.net [4.69.141.169]
12 57 ms 37 ms 91 ms ae-46-46.ebr2.Dusseldorf1.Level3.net [4.69.143.202]
13 93 ms 114 ms 104 ms 4.69.200.174
14 216 ms 232 ms 231 ms ae-21-3204.car1.Berlin1.Level3.net [4.69.161.6]
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 * * * Request timed out.
22 * * * Request timed out.
23 * * * Request timed out.
24 * * * Request timed out.
25 * * * Request timed out.
26 * * * Request timed out.
27 * * * Request timed out.
28 * * BEYOND.PL-S.car1.Berlin1.Level3.net [212.162.10.10] reports: Destination net unreachable.

Edytowany przez elcct, 05 czerwiec 2012 - 21:11.


#94 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:15

Problem z Cloud był bardzo złożony, zostaje współczuć ekipom technicznym pracującym przy tym non stop.
@up ten routing jest celowy.

#95 elcct

elcct

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1180 postów
  • Skąd:UK

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:25

@up ten routing jest celowy.


Przez plix idzie. A dlaczego celowy?

#96 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:33

Przez plix idzie. A dlaczego celowy?

Tak, to nie wina serwerowni, a filtrowanie ruchu do w/w portalu.
http://www.spiderswe...l-problemy.html

#97 kafi

kafi

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3412 postów

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:36

Problem z Cloud był bardzo złożony, zostaje współczuć ekipom technicznym pracującym przy tym non stop.
@up ten routing jest celowy.

Patryś, ale porządnych kwalifikacji służb podejmujących interwencję to tu raczej się nie neguje i im nic nie zarzuca. Widać, że stała się awaria zasilania, szybko sprawę załatwili i monitorowali usługi klientów.

Chodzi tylko o PRowy bełkot, który całości towarzyszy. O wielkie ściemy zarówno Beyondu jako takiego (bo jak u licha w klasie Tier4 wyłożyć cały obiekt - serwery, transmisje danych, styki telekomunikacyjne), jak i e24cloud, które omamiało ludzi superbezpieczną chmurą, która to w sumie w rzeczywistości równa się VPSom oferowanym przez nawet i obecne na tym forum firmy.

#98 elcct

elcct

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1180 postów
  • Skąd:UK

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:46

Tak, to nie wina serwerowni, a filtrowanie ruchu do w/w portalu.
http://www.spiderswe...l-problemy.html


Atak z Kuby? To raczej nie możliwe, bo tam prawie infrastruktury jeszcze nie mają (Teraz w testach dopiero jest kabel światłowodowy z Wenezuelą)

#99 devilMedia.pl

devilMedia.pl

    Często na forum

  • Firma Bronze
  • 73 postów
  • Firma:devilMedia.pl S.C.
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Łuczak

Napisany 05 czerwiec 2012 - 21:47

Dziwi mnie tylko jedno. Macierze same się ciągle kontrolują oraz automatycznie raportują swój stan. Nie wiem co Beyond ma, ale nawet taka utrata zasilania nie powinna aż tak ubić dysków. Ok, to co było w cache i UPSy nie przetrzymały pewnie się nie zapisało, ale żeby aż tak. Jak dyski są w stanie nawet nie wykazującym jeszcze uszkodzenia, ale SMART już raportuje błędy to storage procesory to wyłapują i potrafią przemigrować taki dysk na hotspare. Dużo rozmawiałem z ludźmi z EMC i opowiadali mi różne historie i lepsze i gorsze, ale że aż tak im się to rozjechało to raczej wina braku kontroli, albo innego uszkodzenia o którym pewnie nie chcą mówić.

(zasłyszane) Już raz Beyond miał wpadkę z dyskami, kiedyś testowali systemy p.poż. i tez "ubili" masę dysków (to były Allegro? - nie pamiętam już).

Edytowany przez devilMedia.pl, 05 czerwiec 2012 - 21:53.


#100 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 05 czerwiec 2012 - 23:10

@kafi, wiem ludziom chyba nic nikt nie może zarzucić, zrobili wszystko co mogli.
Cloud, cloudem, było trochę pr, jednak to było to zrobione dobrze...
Wszyscy uczą się na błędach i żeby taki pech się nie zdarzył Dodany obrazek
@elcct, powiedzmy, że był między innymi stamtąd, aczkolwiek nikt publicznie nie poda Ci źródeł ataku.



0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników