Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

e24cloud.com - Beyond

e24cloud.com - Beyond

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
189 odpowiedzi na ten temat

e24cloud.com - Beyond

#1 juvenito

juvenito

    WHT.pl

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1498 postów
  • Skąd:Manchester
  • Imię:Marcin

Napisany 04 czerwiec 2012 - 08:21

Leży wiele dużych stron. Poważna awaria.

C:\Users\Juvenito>tracert e24cloud.com
Nie można rozpoznać nazwy systemu docelowego e24cloud.com.

C:\Users\Juvenito>tracert e-prawnik.pl
Śledzenie trasy do e-prawnik.pl [92.43.118.210]
z maksymalną liczbą 30 przeskoków:
  1	 4 ms	 3 ms	 2 ms  192.168.0.254
  2	10 ms	 7 ms	 3 ms  10.0.0.1
  3	29 ms	26 ms	27 ms  poz-ru2.idsl.tpnet.pl [213.25.2.39]
  4	28 ms	25 ms	25 ms  poz-r2.tpnet.pl [213.25.5.193]
  5	26 ms	26 ms	29 ms  poz-ar1.tpnet.pl [195.117.0.106]
  6	29 ms	28 ms	25 ms  80.50.131.170
  7	35 ms	26 ms	24 ms  ip-91-102-112-138.beyond.pl [91.102.112.138]
  8	 *		*		*	 Upłynął limit czasu żądania.
  9	 *


#2 zoozool

zoozool

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 239 postów
  • Skąd:Poznań

Napisany 04 czerwiec 2012 - 08:22

https://www.facebook...367660559953863

https://www.facebook...436847863006882

już z godzinę mają problemy ;)

Edytowany przez zoozool, 04 czerwiec 2012 - 08:22.


#3 juvenito

juvenito

    WHT.pl

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1498 postów
  • Skąd:Manchester
  • Imię:Marcin

Napisany 04 czerwiec 2012 - 08:25

Wcześniej :) Ja zauważyłem braki dostępów do niektórych serwisów około 8 godziny :)

#4 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 04 czerwiec 2012 - 08:35

Tak czekałem ile godzin minie zanim WHT sie obudzi ;)

http://antyweb.pl/gi...y-nie-dzialaja/
http://www.spiderswe...e-dzialaja.html

chmura, chmura i po chmurze ;)

#5 Gość__*

Gość__*
  • Goście

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:04

Z wielkiej chmury mały deszcz? ;; )P

#6 Kulfi

Kulfi

    Nowy użytkownik

  • WHT Pro
  • 17 postów
  • Skąd:Mielno
  • Firma:http://hostinghouse.pl
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Tykwiński

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:22

a ja zawsze myslalem, ze chmura ma to do siebie ze nie moze pasc.... cala ...

#7 zgred

zgred

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 142 postów
  • Skąd:[DC]
  • Firma:Outnet.pl
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Gontarek

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:29

a ja zawsze myslalem, ze chmura ma to do siebie ze nie moze pasc.... cala ...


Mnie też się wydawało że nie trafię bliźniaków ;)

Pytanie jak były rozdzielone serwery bo może ktoś zapomniał powiedzieć, że ten sam kabelek 230V zasila całą chmurkę :D

#8 www.mzone.uk

www.mzone.uk

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6193 postów
  • Skąd:Great Britain
  • Firma:MZone Group

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:34

a ja zawsze myslalem, ze chmura ma to do siebie ze nie moze pasc.... cala ...


Poczytaj sobie ten artykuł:

http://money.cnn.com...utage/index.htm

#9 Artur Pajkert

Artur Pajkert

    Stały użytkownik

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPip
  • 329 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Firma:H88 S.A.
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Pajkert

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:35

Jednak awaria Beyond to awaria znacznego "kawałka" polskiego internetu, sprawa poważna.

@Kulfi, z chmurami to przecież nie takie proste, każdy rozumie chmurę inaczej. Chmury na dobrym sprzęcie i oprogramowaniu są naprawdę odporne, ale nie na każdą możliwy typ usterki. W Polsce nikt nie oferuje dziś chmury rozproszonej na kilka centrów danych, a przed tego rodzaju awarią tylko to mogłoby chronić. Pocieszę Cię, że z doświadczenia naszej ogicomowej chmury (Beyond robi chmurę na sprzęcie niegorszym od naszego, więc redundancję muszą mieć podobną) - 95% awarii Klienci nigdy nie odczuwają, bo są to awarie dysków, zasilaczy, wentylatorów, albo pojedynczego toru zasilania (zawsze są dwa niezależne tory podpięte do redundantnych zasilaczy) lub jednego dostępu operatorskiego. Żadna z wymienionych, najczęściej występujących usterek, nie powoduje przerwy w działaniu usług, bo wszystkie są redundantne. W Beyond musiało się popsuć coś naprawdę kluczowego, skoro nie było zasilania na żadnym z torów, choć czasami wystarczy zwykły pech. Sami popatrzcie: Wystarczy, że na jednym torze są planowane prace, a na drugim dochodzi do awarii w tym samym momencie i już - serwery są pozbawione zasilania. Nie potrzeba katastrofy, aby tak się stało, wystarczy odrobina pecha.
Ciekawe, jaka jest przyczyna w tym wypadku.

Dziwi mnie tylko nieco, że tak wielki operator nie ma doskonalszej polityki informacyjnej - na pewno dopracują to sobie po tym incydencie. Aktualnie publikują już na FB jakąkolwiek informację, późno, ale jednak tak. W Ogicom na przykład wrzutka na stronę, zapowiedź na infolinii, informacja na facebooka - to wszystko pojawiło się bardzo szybko, mimo, że akurat Ogicom miał tylko kilkanaście minut niedostępności sieci w związku z tą awarią w Beyond (operatorzy, którzy obsługują Ogicom mają tam swoje ważne węzły).

Beyond.pl to dobrze zorganizowane i nowoczesne data center, a jednak się przytrafił im się taki wypadek. Zdarza się każdemu, trzymajmy kciuki, aby już dalej było stabilnie.

#10 theONE

theONE

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:Dataspace.pl

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:40

Ja czekam na podanie przyczyn i zakresu awarii.

#11 juvenito

juvenito

    WHT.pl

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1498 postów
  • Skąd:Manchester
  • Imię:Marcin

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:44

Nie licz na szczegółowe dane Dodany obrazek

Ale się zdziwiłem Dodany obrazek

W dniu 4 czerwca w godzinach porannych, podczas rutynowych testów sprawności systemów zasilających, wystąpiła kilkuminutowa przerwa w zasilaniu jednej z sekcji zasilających serwerowni Beyond.pl. Datacenter Beyond.pl jako obiekt spełniający wymogi dostępności klasy Tier-4 jest poddawany regularnym przeglądom i próbom instalacji - niektóre z nich testowane są nawet co godzinę, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Niestety awaria dotknęła cześć klientów naszej firmy, co spowodowało problemy w dostępie do ich serwisów. Znamy już przyczynę usterki, przywróciliśmy w pełni sprawność systemów , a w chwili obecnej pracujemy z administratorami systemów naszych klientów, aby potwierdzić poprawność działania wszystkich usług.

Dodatkowych informacji udziela

Michal Romanowski
PR Manager
m.romanowski@beyond.pl
Tel 607 350 166


https://www.facebook...436879303003738


Edytowany przez patrys, 04 czerwiec 2012 - 10:36.
Poprawione oświadczenie.


#12 Gość_patrys_*

Gość_patrys_*
  • Goście

Napisany 04 czerwiec 2012 - 09:58

Po co coś bardziej szczegółowego ?
Poszedł prąd, to poszedł prąd, nasze maszyny też zostały odłączone.
Aktualnie wracają ;)

#13 theONE

theONE

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:Dataspace.pl

Napisany 04 czerwiec 2012 - 10:10

T4: Fault-tolerant site infrastructure with electrical power storage and distribution facilities with expected availability of 99.995%

#14 Jarosław Szmańda

Jarosław Szmańda

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 postów
  • Skąd:Malbork
  • Firma:datpol.pl
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Szmańda

Napisany 04 czerwiec 2012 - 10:33

T4: Fault-tolerant site infrastructure with electrical power storage and distribution facilities with expected availability of 99.995%

Hehehe, to dobre...

#15 Michał Romanowski

Michał Romanowski

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 0 postów

Napisany 04 czerwiec 2012 - 12:30

Cześć,
Faktycznie mieliśmy problem z zasilaniem. Właśnie przygotowujemy materiał o całej sytuacji. Powinien być gotowy około 15.00. Robimy wszystko aby szczegółowo wyjaśnić przyczyny awarii. Staram się na bieżąco informować o postępach prac na naszym profilu FB: https://www.facebook...yonddatacenter.
Jeśli macie pytania jestem do dyspozycji.

#16 xDSL

xDSL

    Regularny użytkownik

  • Użytkownicy
  • 100 postów
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Imię:Łukasz

Napisany 04 czerwiec 2012 - 14:06

A ja się ciesze ze wykop i kwejk down zaliczyły kilka godzin odpoczynku od wk.. demotów i szalonych wykopalisk.

Swoją drogą dopiero by były jęki jak by tpsa padła na kilka godzin

Edytowany przez xDSL, 04 czerwiec 2012 - 14:09.


#17 Marek607

Marek607

    Weteran WHT

  • WHT+
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1879 postów
  • Firma:TaniDedyk.pl
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:Drzewiecki

Napisany 04 czerwiec 2012 - 14:46

A ja się ciesze ze wykop i kwejk down zaliczyły kilka godzin odpoczynku od wk.. demotów i szalonych wykopalisk.

Swoją drogą dopiero by były jęki jak by tpsa padła na kilka godzin


Raczej byłaby cisza bo by nie mieli jak pisać :P
Głosno by było po naprawie :)

#18 surma

surma

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 31 postów
  • Imię:Michał

Napisany 04 czerwiec 2012 - 15:09

Ale zaraz, chwila. Oni wszystkie serwery z e24cloud trzymali w jednej macierzy? Chyba nie taka jest definicja cloud computingu

Edytowany przez surma, 04 czerwiec 2012 - 15:14.


#19 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 04 czerwiec 2012 - 15:12

Drodzy Użytkownicy, w związku z poranną awarią zasilania, uszkodzona została macierz dyskowa i w tej chwili całość jest w drodze do Ontrack-a, gdzie zostaną odzyskane wszystkie dane. Nie żałujemy na to środków i będziemy Was informować na bieżąco o postępach. Prosimy o wyrozumiałość i trzymanie kciuków.


I macierz i mirror jadą samochodami do Ontracka, tak żeby mieć pewność odzyskania danych. Z mirrorem też niestety są problemy.


Dodany obrazek

#20 theONE

theONE

    Weteran WHT

  • Firma Bronze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:Dataspace.pl

Napisany 04 czerwiec 2012 - 15:17

Dodany obrazek



0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników