Skocz do zawartości
baltazar_gabka

Zwrotki maili z niektórych serwerów pocztowych

Polecane posty

Witam.

Jakiś czas temu skonfigurowałem sobie pocztę na serwerze VPS. Niby wszystko działa prawidłowo, ale wysyłając do niektórych maile otrzymuję zwrotki jak poniżej:

 

 


<******@poczta.fm>: host mx.interia.pl[217.74.65.64] said: 504 5.5.2 <**********>:
   Helo command rejected: need fully-qualified hostname (in reply to RCPT TO
   command)

Diagnostic-Code: smtp; 504 5.5.2 <**********>: Helo command rejected: need    fully-qualified hostname

 

Problem leży w nazwie hosta? Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobny problem. Ktoś mi doradził że to kwestia revdns i miał rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też nazwę swojego hosta i czy jest poprawny FQDN: hostname -f

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jeszcze raz komunikat błędu:

Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Nazwę fqdn hosta musisz mieć w formie host.domena.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo wskazane było by, żeby to hostname kierowało na adres IP serwera

( polecenia ping nazwa.hosta.pl / nslookup nazwa.hosta.pl powinny zwracać poprawne odpowiedzi informujące o adresie IP )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Czy hostname jest jakoś powiązane z DNS/Domenami?

 

W czym problem:

- w panelu administracyjnym mam hostname w postaci 123456.domena.pl. Pingi z tego adresu nie odpowiadają bo ja tej domeny nie podpiąłem w BIND. Tak więc to nie może być hostname.

 

Czy każda inna domena podpięta na serwerze może być hostname'em (czy coś źle rozumuję :))?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Jeżeli dokonywałeś zmian we wpisach hostname to normalne że nie działa. Tam pewnie miałeś ustawione te 123456.domena.pl :)

 

 

Weź sobie ustaw tak jak wyżej jakiś host twojej domeny np. s1 i dodaj do rev s1 i będzie git (oczywiście i pełną nazwę domeny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Zaraz po zainstalowaniu serwera był hostname w postaci 12345.domena.pl, mogłem go pingować i odpowiadał. Zacząłem konfigurować DNS i usunąłem tą domenę. Czyli:

 

1. W BIND dodać subdomenę np. hostname.domena.pl

2. Dodać hostname.domena.pl do pliku /etc/hostname

Co znaczy rev s1 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie.

To musi dokonać twój usługodawca (precyzyjniej ujmując podmiot, do którego przypisana jest klasa adresowa).

 

 

A jeśli nawet, to definiuje się go jako wpis w strefie odwrotnej - dla adresu IP 1.2.3.4 będzie to

4.3.2.1.in-addr.arpa.     PTR     ala.ma.kota.pl

Edytowano przez kafi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat

Zdarza się, że wraca mi poczta z błędem

Np:

<elroy@myshell.pl>: host myshell.pl[79.133.200.36] said: 450 4.7.1 Client host rejected: cannot find your hostname, [80.82.21.93] (in reply to RCPT TO command)

 

http://www.intodns.com/piwo.org tutaj nie mam żadnych błędów. O co może chodzić ? Serwer na Postfixie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 [milosz@oxygen ~]$ host -t mx myshell.pl
myshell.pl has no MX record 

Może dlatego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miłoszu, to jest chyba komunikat-odpowiedź od serwera zdalnego. Więc jego konfiguracja nie ma nic do rzeczy.

Odnośnie meritum:

C:\Users\Konrad>nslookup piwo.org
Nieautorytatywna odpowiedź:
Nazwa:   piwo.org
Address:  80.82.21.93


C:\Users\Konrad>nslookup 80.82.21.93
Nazwa:   80.82.21.93.ionic.pl
Address:  80.82.21.93


C:\Users\Konrad>nslookup 80.82.21.93.ionic.pl
*** UnKnown nie może odnaleźć 80.82.21.93.ionic.pl: Non-existent domain

C:\Users\Konrad>

Jak widać, revdns dla podanego adresu IP to 80.82.21.93.ionic.pl; ale ten host nie istnieje w bazie DNS, więc serwer docelowy odbija tymczasowo wiadomość - a nuż to problem z resolverem DNS i następnym razem odpowiedź się pojawi.

Natomiast jeśli host 80.82.21.93.ionic.pl kierował by na inny adres IP, to wtedy odrzucenie było by z kodem 5xx.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, problem leży po stronie mojej konfiguracji, bo miałem już takie przypadki.

Jaki jest sposób na rozwiązanie tematu ?

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie takiego reverse dns, który w odwrotnym zapytaniu zwróci ten sam adres IP.

Czyli po swojej stronie tworzysz rekord

serwer.piwo.org.     A     80.82.21.93

( ta kropka na końcu nazwy domenowej jest ważna )

Następnie piszesz do ionic, co by jako revDNS ustawili serwer.piwo.org.

Jak się całość odświeży u wszystkich, to będzie działać.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Następnie piszesz do ionic, co by jako revDNS ustawili serwer.piwo.org.

Jak się całość odświeży u wszystkich, to będzie działać.

 

To niestety tak nie dam rady. Ionic nie świadczy usługi zmiany revDNS w Vpsach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To napisz, aby to poprawili

(czyt. utworzyli u siebie rekord A dla hosta 80.82.21.93.ionic.pl)

 

Support w Ionic zajął się tym ekspresowo i wszystko już ok

Dzięki wszystkim za pomoc. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×