Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

[DC] Etop.pl / datahouse.pl

[DC] Etop.pl / datahouse.pl

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

[DC] Etop.pl / datahouse.pl

#1 nvu

nvu

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 809 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisany 09 marzec 2010 - 15:36

Leży już dobre 15-20 minut. Ponoć technicy działają .. Dodany obrazek

#2 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 marzec 2010 - 15:41

To chyba coś u Ciebie, bo nie widzę żadnych problemów (kilka maszyn, różne podsieci).

#3 nvu

nvu

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 809 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisany 09 marzec 2010 - 15:44

Ich strona działa, ale maszyny nie :)
Już wiem padł switch, przez co ponad 200 maszyn leży. Niektóre działają.
Zaraz ma ponoć wstać.

#4 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 marzec 2010 - 15:48

200 maszyn to mały ułamek tego co tam stoi :). No ale miejmy nadzieję, że się szybko uporają.

#5 nvu

nvu

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 809 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisany 09 marzec 2010 - 16:18

Może i mały ale leżą 2 moje maszyny i 3 inne które znam też :)

Up


Uszkodzenie routera brzegowego

Aktualny stan zdarzenia: Zamknięte
Czas wystąpienia: 2010-03-09 godzina 15.25
Przewidywany czas zakończenia: 2010-03-09 godzina 16.00
Typ zdarzenia: Nieplanowane

W dniu 2010-03-09 o godzinie 15.25 nastąpiło uszkodzenie modułu zarządzającego jednego z routerów dostępowych. W wyniku diagnozy podjęto decyzję o restarcie urządzenia w celu przywrócenia uslug. Pomimo redundantnego połaczenia światłowodowego wyżej wymienionego urządzenia, uszkodzenie w module konfiguracyjnym uniemożliwiło automatyczne przełączenie usług. Przepraszamy za niedogodności.

#6 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 09 marzec 2010 - 21:26

faktycznie, coś było na rzeczy. długo był faktyczny downtime?

#7 mroczna

mroczna

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Firma:CSL, Action Internet, Etop
  • Imię:Kamil
  • Nazwisko:Olszewski

Napisany 09 marzec 2010 - 22:30

Ich strona działa, ale maszyny nie Dodany obrazek
Już wiem padł switch, przez co ponad 200 maszyn leży. Niektóre działają.
Zaraz ma ponoć wstać.



Witam

Gwoli uściślenia informuję iż w wyniku błędu w oprogramowaniu modułu PCB routera , który skutkował odłączeniem modułu PCB (sterujacego) od modułów FPC (utrzymujących moduły interface`ów fizycznych - PIC) przez około 45 minut występowała niedostępność około 15 usług (około 20 maszyn). Ponieważ nie było to uszkodzenie fizyczne nie nastąpiło automatyczne przełączenie na urządzenia zapasowe. Najwięcej czasu w przypadku tego uszkodzenia potrzebne było na zdiagnozowanie niestandardowego i nie zawartego w dokumentacji błędu oprogramowania. W wyniku wykrycia problemu w najbliższym czasie dokonana zostanie wymiana oprogramowania, oraz modułów w urządzeniu, którego dotyczyło uszkodzenie.

Aktualizacja zostanie dokonana w późnych godzinach nocnych, aby nie spowodować dodatkowych uciążliwości dla klientów.

Musze potwierdzić iż było to niezwykle skomplikowane uszkodzenie, bo nie spowodowane problemem fizycznym i zostało usunięte w niezwykle krótkim czasie, około 40 minut. Niektórzy klienci zostali dotknięci skutkami uszkodzenia jedynie przez 7 minut potrzebnych na restart urządzeń.

Chciałem też zdementować informację o uszkodzeniu "switcha"
Obecnie nasze urządzenia przełączające są połączone dwoma lub trzema redundatnymi połączeniami w sieci wewnętrznej, a centrum jest połączone 4 drogami światłowodowymi poprowadzonymi dwiema drogami geograficznymi. (Czyli po ludzku - 4 oddzielne kable światłowodowe idące 2 różnymi ulicami z automatyczną redundancją i load-balancingiem zarówno w warstwie 1 jak i 2 jak i 3).

Niemniej serdecznie przepraszamy wszystkich klientów, których dotknęło to uszkodzenie. Każde urządzenie techniczne może ulec uszkodzeniu, nawet to renomowanej firmy (jak w tym przypadku).


Pozdrawiam użytkowników WebHostingTalk.PL

Konrad Olszewski
ETOP sp . z o.o
DataHouse.PL

#8 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 13 maj 2011 - 17:21

Internal session BGP flap / Flap wewnetrzych seji BGP.

 Aktualny stan zdarzenia: Zamknięte
 Czas wystąpienia: 2011-05-13 14:40
 Przewidywany czas zakończenia: 2011-05-13 14:45
 Typ zdarzenia: Nieplanowane

On May the 13 we`ve noticed flap of internal BGP sessions to one of our service routers. It caused short-time unavailability of some Internet destinations. Route reinstallation took about 10 minutes till all routes were available again. We are sorry for inconvenience. /// 13 Maja 2011 okolo godz 14.40 nastapil flap wewnetrznych sesji BGP jednego z routerów dostepowych . spowodowalo to krotkotrwala niedostepnosc niektorych tras internetowych. Przepraszamy za niedogodnosc.


downtime był jakieś 10 minut.

#9 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 16 maj 2011 - 11:06

Dzisiaj znowu coś się dzieje, po 11:14 dwa razy były pady sieci :/ Na razie komunikatu brak.

Załączone pliki



#10 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 16 maj 2011 - 12:57

Major core router management network malfunction / Poważne uszkodzenie sieci zarządzającej routermi szkieletowymi.

Aktualny stan zdarzenia: Zamknięte
Czas wystąpienia: 2011-05-16 11.14
Przewidywany czas zakończenia: 2011-05-16 11.40
Typ zdarzenia: Nieplanowane

On May the 16 2011 at 11.14 am our routing system has suffer from severe malfunction of our router management system causing unattended restarts of our core routers. As all of our routers has been affected the routing to the internet was unavailable for about 30 minutes. Our network engineers has diagnosed the problem and eliminated it as soon as it was possible. We `ve taken apropriate countermeasures to prevent such a situations in the future. We are very sorry for inconvenience. /// 16 maja 2011 o godzinie 11.14 nastapilo uszkodzenie sieci zrzadzajacej system routerow szkieletowych, co spowodowalo niekontrolowane restarty wszystkich routerow szkieletowych. Poniewaz wszystkie routery szkieletowe byly kontrolowane przez ten system , nastapila okolo 30 minutowa przerwa w dostepie do zasobow internetu. Nasi inzynierowie zdiagnozowali problem tak szybko jak to bylo mozliwe i wyeliminowali go . Dodatkowo podjeto natychmiast dzialania majace na celu uniemozliwnie powtorzenia sie takiej sytuacji w przyszlosci. Bardzo przepraszamy za niedogodnosci. Dodatkowych informacji udziela dział handlowy i techniczny.



#11 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 23 maj 2011 - 19:16

Service BGP router upgrade/maintenance. // Prace modernizacyjne routera uslugowego BGP.

Aktualny stan zdarzenia: Otwarte
Czas wystąpienia: 2011-05-24/25 01:00
Przewidywany czas zakończenia: 2011-05-24/25 01:10
Typ zdarzenia: Planowane

During night hours on May 24/25 2011 we will perform maintenance and upgrade works on one of our service BGP router. Router restart is required so customer will suffer short unavailability of Internet resources. We are sorry for inconvenience. // // W nocy z 24/25 maja 2011 o godzinie 1:00 zostanie przeprowadzony upgrade routera serwisowego BGP. W zwiazku z koniecznoscia restartu urzadzenia nastapi kilkuminutowa przerwa w dostepie do zasobow internetu. Przepraszamy za niedogodnosci. Prace sa podyktowane zwiekszeniem wydajnosci urzadzen routujjacych.



#12 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 25 sierpień 2011 - 08:14

Uszkodzenie połączenia TP - ETOP/ Direct peering link to TPSA (national provider) malfunction

Aktualny stan zdarzenia: Zamknięte
Czas wystąpienia: 2011-08-24 23.00 - 2011-08-25 2:10
Przewidywany czas zakończenia: 2011-08-25 01.30
Typ zdarzenia: Nieplanowane

W dniu 24 sierpnia 2011 około godziny 23.00 wystąpiło uszkodzenie połączenia do TPSA. Ruch na tym kierunku odbywa się poprzez łącza międzynarodowe. Trwają prace nad usunięciem uszkodzenia. Przepraszamy za chwilowe niedogodności, które może to powodować. / On 24 of August at 11.00 pm we`ve detected major malfunction of one of the links connecting our network with polish national provider network (TPSA). We are working on resolving the issue as soon as possible. Traffic toward this direction is maintained over Tier 1 networks. We are very sorry for inconvenience. Usterka została usunięta około godziny 2:10 / Issue has been resolved at 2:10 am



#13 Gość_Kamikadze_*

Gość_Kamikadze_*
  • Goście

Napisany 25 sierpień 2011 - 10:20

A dokładnie szedł:

Warszawa > Francja > USA > Warszawa

:)

#14 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 27 październik 2011 - 19:09

Jest awaria w części eTopu, coś z jakimś routerem - taka przed chwilą informację dostałem na infolinii eTopu. Podobno ostro pracują. Niestety mieliśmy pecha i część naszych zasobów też leży ;( Jutro ma być oficjalny komunikat.

#15 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 27 październik 2011 - 19:39

Leży niestety już od jakieś 18.15.

#16 Spajder

Spajder

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 132 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Imię:Marcin

Napisany 27 październik 2011 - 20:13

Już śmiga z tego co widzę.

#17 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 27 październik 2011 - 20:31

Tak, lata. Największa jak do tej pory awaria (największy downtime). Czekamy jutro na oficjalny komunikat co się stało.

#18 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 27 październik 2011 - 21:13

Service Router Malfunction / Awaria Routera Serwisowego

  • Aktualny stan zdarzenia: Zamknięte
  • Czas wystąpienia: 27.10.2011 18:20 - 20.46
  • Przewidywany czas zakończenia: 27.10.2011 20.46
  • Typ zdarzenia: Nieplanowane

W dniu 27.10.2011 o godzinie 18.20 uległ uszkodzeniu router usługowy (klasy Juniper) na którym zaterminowane były usługi pewnej ilości klientów. Podjęto decyzje o przeniesieniu usług klientów na inny router usługowy tej samej klasy. Poszczególni klienci byli przenoszeni na inne urządzenia routujące co niestety wymagało czasu. Jest to zdarzenie, które nie miało do tej pory miejsca w DataHouse.Pl. Serdecznie przepraszamy za niedogodności. Wyjaśnienia oraz kwestie handlowe obsługuje dział hanlowy, który zaprasza do kontaktu.



#19 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 13 listopad 2011 - 18:36

No i znów wszystko (poza ich stroną firmową, która stoi za innym routerem) umarło, chyba w ten sam sposób co poprzednio... Nawet godzina się zgadza ;-).

#20 Gość_nrm_*

Gość_nrm_*
  • Goście

Napisany 13 listopad 2011 - 18:45

Zaczyna mnie to doprowadzać do szału. Jeszcze w tym roku nie mieliśmy własnej awarii, za to Etopowych już można liczyć na palcach drugiej ręki.





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników