Skocz do zawartości

Web Hosting Talk

  • arubacloud.pl

    Partner technologiczny

    Aruba Cloud jest marką usług cloud na rynku europejskim. Została stworzona w celu dostarczenia firmom kompleksowych rozwiązań Cloud niezależnie od ich planów i projektów.

 

Zdjęcie

Koszty prowadzenia hostingu

Koszty prowadzenia hostingu

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

Koszty prowadzenia hostingu

#41 guci0

guci0

    Regularny użytkownik

  • Użytkownicy
  • 82 postów

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:32

Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa?


A kto wystawi faktury ?
A kto je wysle ?
A kto wystawi duplikaty ?
A kto wystawi faktury / noty korygujace ?

Ksiegowa nie tylko robi miesieczne rozliczenia :)
pozdr.


napisalem sobie programik webowy ktory robi wszystko, a wysylam normlanie poczta ;o) drukuje fakture i tyle, noty korygujacej jeszcze nie wystawialem :)))) a z ksiegowa czesto rozmawiam i sugeruje pewne rozwiazania ;o)
  • 0

#42 Adam Szendzielorz

Adam Szendzielorz

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1031 postów
  • Skąd:Polska

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:34

Adam: www.ifirma.pl - polecam :).


Ja akurat sam napisalem system do tego wszystkiego (pro formy, vat, noty/faktury korygujace) - obslugiwac moze pierwsza lepsza osoba z ulicy bo wystarczy tylko raz dziennie kliknac w "drukuj" i sie ciurkiem wszystko co trzeba wydrukuje ;-) A ksiegowosc prowadzi mi jedno z lepszych biur rachunkowych w mojej okolicy - wszystko z pracownikami, zusami, rozliczeniami rocznymi.

Pozatym ifirma:
"wystawiasz faktury i wprowadzasz informacje o kosztach" - tzn. ze kazda wystawiona fakture, tudziez fakture kosztowa musisz recznie tam wklepac ? No wlasnie po to sie zatrudnia ksiegowa czy zleca to firmie zew... :)
pozdr.
  • 0

#43 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2088 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:38

Adam: Tak, tak - tyle, ze tutaj znajdujesz najpierw ksiegowa, ktora jest "zintegrowana" z iFirma i masz gratis duze komedium wiedzy + cala historie ksiegowa + faktury w PDFach. Przydatne.
  • 0
"Pozdrowionka i ocenka".
www.neteasy.pl - teraz hosting www 50% taniej

#44 radh_

radh_

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 64 postów

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:38

Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa?


Faktury same sie nie wystawia i nie wysla, telefon sam sie nie odbierze, maile z ofertami itp same sie nie odpisza... - raczej mialem na mysli taka unwiersalna Pania sekretarke z wiedza o produkcie.

Poza tym ktos musi pilnowac do kiedy konto jest wazne i kto zaplacil a przeciez nie bedzie tego robil ktos od pomocy techniczej bo to nie jego rola...

Zewnetrzna ksiegowa to odzielna sprawa ale jej nie ma sensu wliczac do zespolu hostingowego bo to tak samo jakby wliczac na poczet firmy kierowce autobusu, ktorym ktos dojezdza do pracy.
  • 0

#45 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2088 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:40

Poza tym ktos musi pilnowac do kiedy konto jest wazne i kto zaplacil a przeciez nie bedzie tego robil ktos od pomocy techniczej bo to nie jego rola...


No tutaj to juz rola systemu billingowego. Nie wyobrazam sobie szczerze mowiac wysylania do tysiaca osob, ktore w danym miesiacu musza zaplacic informacji recznie.
  • 0
"Pozdrowionka i ocenka".
www.neteasy.pl - teraz hosting www 50% taniej

#46 Adam Szendzielorz

Adam Szendzielorz

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1031 postów
  • Skąd:Polska

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:41

Poza tym ktos musi pilnowac do kiedy konto jest wazne i kto zaplacil a przeciez nie bedzie tego robil ktos od pomocy techniczej bo to nie jego rola...


Nie wyobrazam sobie recznego pilnowania komu sie kiedy konto konczy.. :) Od tego sa systemy billingowe (ja oczywiscie, jak zwykle mam swoj napisany;)) Informuje o platnosciach, wystawia pro formy, wlasciwie jedyne czego nie robi to nie parzy kawy :)

Zewnetrzna ksiegowa to odzielna sprawa ale jej nie ma sensu wliczac do zespolu hostingowego bo to tak samo jakby wliczac na pcozet firmy kierowce autobusu, ktorym ktos dojezdza do pracy.


Dlaczego? Ta ksiegowa wie wiecej o firmie niz zwykly pracownik :)
pozdr.

Wysłany 2005-09-09, 13:43:

Adam: Tak, tak - tyle, ze tutaj znajdujesz najpierw ksiegowa, ktora jest "zintegrowana" z iFirma i masz gratis duze komedium wiedzy + cala historie ksiegowa + faktury w PDFach. Przydatne.


Dalej nie widze zalet - ja z kolei mam pod reka zespol ~50 pracownikow z roznych dzialow z ktorych *kazdy* moze mi udzielic odpowiedzi na dowolne pytanie, a pracuja tam sami fachowcy :)

Historie + faktury w pdfach mam w swoim systemie :)

Pozatym czasem zdarzaja sie nietypowe sytuacje w ktorych brak zywej ksiegowej to duza wada, ktora moze kosztowac wiecej niz oszczednosci na jej "kupienie" :)
pozdr.
  • 0

#47 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2088 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:45

Adam: ja jestem z kolei typem czlowieka ograniczajacym formalnosci do minimum. Moze dlatego iFirma.. :).
  • 0
"Pozdrowionka i ocenka".
www.neteasy.pl - teraz hosting www 50% taniej

#48 Adam Szendzielorz

Adam Szendzielorz

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1031 postów
  • Skąd:Polska

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:47

Adam: ja jestem z kolei typem czlowieka ograniczajacym formalnosci do minimum. Moze dlatego iFirma.. :).


No nie wiem czy wklepywanie 500 faktur kosztowych miesiecznie to ograniczanie formalnosci! Ja poprostu zanosze wszystkie papiery i odbieram gotowe formularze przelewow :)
pozdr.
  • 0

#49 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2088 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:53

Ja sciagam pdfy.. :)
  • 0
"Pozdrowionka i ocenka".
www.neteasy.pl - teraz hosting www 50% taniej

#50 radh_

radh_

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 64 postów

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:53

[quote=patryk][quote=adamszendzielorz]
Dlaczego? Ta ksiegowa wie wiecej o firmie niz zwykly pracownik :)
[/quote]

Taka ksiegowa zna firme tylko od strony cyferek i nie jest wstanie pomoc klientowi danego hostingu.
Raczej mowiac o 3-4 osobach mialem na mysli osoby, ktore fizycznie sa dostepne dla klientow danego hostingu. Nie ma znaczenia kto jeszcze zewnetrznie obsluguje ow hosting, bo rownie dobrze idac tym tropem, ktory wlasnie wyznaczyles mozna zaliczyc obsluge serwerowni, z ktorej hosting korzysta... Przeciez oni tez duzo wiedza o tej firmie - ilosc serwerow, pozerany transfer itp.
  • 0

#51 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 09 wrzesień 2005 - 14:36

No dobra podsumowując:

W miarę tani hosting:
- support pod telefonem od 9-17
- mailowo/ticketowy od 8-20, z wyjątkiem niedzieli i soboty (chyba, że właściciel sam będzie odpisywał)
- dobra paczka faq'ów
- dobry panel

I teraz propozycje - pojemność/transfer/cena oraz dostępność serwera

Średni cenowo hosting (ja to widzę tak):
- support pod telefonem od 8-20
- tickety od 8 do 22, włączając sobotę i np niedzielę od 9 do 14
- faq'i
- panel
- całkiem możliwe numer 0801 czy coś z opłatą za jeden impuls

Propozycje - pojemność/trasnfer/cena oraz dostępność serwera

Of course jak ktoś nie chce popływać w obłokach, to niech nie pisze. Propozycje mają być czysto teoretyczne - to czego oczekuje użytkownik. Oczywiście bierzemy pod uwagę koszty, które zostały powyżej przedyskutowane :)
  • 0

#52 radh_

radh_

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 64 postów

Napisany 09 wrzesień 2005 - 15:45

No dobra podsumowując:
W miarę tani hosting:
I teraz propozycje - pojemność/transfer/cena oraz dostępność serwera


Za okolo 3-6 PLN/mies mozna dostac juz 100mb/3gb/~100% - wiele jest takich ofert w internecie.
  • 0

#53 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 09 wrzesień 2005 - 20:06

Za okolo 3-6 PLN/mies mozna dostac juz 100mb/3gb/~100% - wiele jest takich ofert w internecie.


~100%? przy 99.999% rocznie usługa może być niedostępna przez 4.3 minuty miesięcznie. To wymaga sporych nakładów finansowo/sprzętowych i podpisania umowy SLA z dostawcą usługi, co (przy takiej dostępności) podwaja, a nawet potraja jej wartość (w Polsce).
Chyba że ~100% to coś bliżej ~95% :)
  • 0

#54 Adam Szendzielorz

Adam Szendzielorz

    Weteran WHT

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1031 postów
  • Skąd:Polska

Napisany 11 wrzesień 2005 - 20:46

Ja sciagam pdfy.. :)


Nie bardzo rozumiem - przeciez skas te dane musza sie u nich wczesniej znalezc prawda ? :) Dostajesz rachunki za telefon, biuro etc -> jakos te dane (nr faktury, data wystawienia, adres wystawcy i tak dalej) musisz do ifirmy przekazac ? Przeciez sie same nie teleportuja? :)
pozdr.
  • 0

#55 solo

solo

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 74 postów
  • Firma:iCOMP.pl
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Padula

Napisany 05 styczeń 2006 - 21:47

W wielu pro datacenter mamy:

- klasyczny support via email
(kilka z naszych dedykow w [niskiej!] cenie ma support email 24/7; co ciekawe sprawdzone i dziala, odpowiedzi to 5-15 minut)
- ewentualna infolinia
- platnych adminow (gdy cos zepsujemy, cos sie dzieje z systemem itp). w tym przypadku np. na wspomnianym DC jest 59$ za 15 minut. To skutecznie filtruje desperatow z problemami, ktore docelowo i tak sami rozwiaza, googlujac :X.

I takie cos np. mi bardzo odpowiada. Dobra cena (79$ za 3ghz,1GB ram, 160gb dysk, 1GB transfer, 1gb/100mbit lan). Szybki support - zawsze odpowiadaja 5-15 minut, 9 rano, 22 wieczorem. W kryzysowej sytuacji platnych adminow. DARMOWE instalacje (takze na nowo!) systemu. I tak to powinno wygladac.

W takiej firmie 2-3 osoby odpowiadaja na mejle, admini (lol starczy 1-2 na wiele maszyn, wzsystko zunifikowane) robia co do nich nalezy, jezeli jest wzmozony ruch na platny support - za taka cene jaka maja, biora kolejnych adminow. Instalacja 10 redhatow w porzadnej serwerowni, to (zakladajac ze maszyny stoja w szafach) kilka klikniec z wyborem obrazu plyty. Wszystko zalezy od tego, jaka logistyke pracy i model biznesu ktos stworzy. Mozna wydawac 20k lub 5k tworzac DOKLADNIE ta sama jakosc. Oczywiscie w granicach rozsadku.
  • 0

#56 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 17 luty 2006 - 14:37

(...)DARMOWE instalacje (takze na nowo!) systemu. I tak to powinno wygladac. (...)


Pytanie podstawowe - system, który ja chcę mieć zainstalowany, czy jakaś domyślna instalkę czegoś w stylu Debian, RedHat, SuSE? Bo tak się składa, że jeżeli już bym miał stawiać to na swojej, przerobionej od podstaw dystrybucji NetBSD...
  • 0
Pozdrawiam,
cyberluk

#57 emeszinfo

emeszinfo

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 5 postów

Napisany 08 kwiecień 2012 - 14:20

A ktoś mogłby pochwalić się prosta kalkulacją kosztów poczatkowych.
Maszyna xx xxx zł
Komputer x xxx zł
itd?
  • -4

#58 webh.pl

webh.pl

    Weteran WHT

  • Nowy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1161 postów
  • Firma:FHU WEBTE
  • Imię:Kamil

Napisany 08 kwiecień 2012 - 15:01

Koszty początkowe zależą od wielu czynników i podanie wszystkiego tutaj na tacy jest raczej nie na miejscu. Zakładając firmę samemu robi sie takie wyliczenia bo przecież to nie my będziemy prowadzić taka działalność. Panowie nie przesadzajmy !
  • 8

#59 GBSHouse

GBSHouse

    Czasami na forum

  • Firma Bronze
  • 34 postów
  • Skąd:Dublin, Ireland
  • Firma:GBSHouse.com
  • Imię:Piotr
  • Nazwisko:Ginalski

Napisany 01 październik 2012 - 21:38

Panowie (i Panie) - może trochę z innej strony ... Primo - podejście do businessu powinno zależeć od tego czy jesteś "technicznych" czy nie. Jeśli jesteś "techniczny" i jesteś dobry w tym co robisz masz szansę, jeśli nie jesteś "techniczny" i nie dysponujesz dużą kwotą daj sobie spokój. Secundo - przemyśl jakie usługi chcesz świadczyć - zwykły hosting, VPS'y a może jakaś nisza jak streaming czy serwery gier. Tertio - załóż, że przez pierwszy rok może półtora będziesz musiał dokładać do interesu (niestety) - oblicz jaką kwotę masz do dyspozycji (sorry ale w realiach PL nie odważyłbym się na założenie działalności) i zacznij pytać (WHT.PL, WHT.COM, LET/LEB), zbierz oferty. Generalnie o BGP w tej chwili można pomarzyć (w kontekście puli PI - RIPE ma ostatnie /8 i nie ma szans na alokację), no chyba, że masz gdzieś tam wolną /24 albo i /23 :), pozostaje ci PA od dostawcy. Support, faktury itp to sprawa drugorzędna (jak masz dobrej jakości usługę i dobrą dokumentację online wystarczy support via email). Dobierz sprzęt pod usługę, budżet i grupę docelową klientów (to też musisz przemyśleć, w zależności od typu usługi więcej pieniędzy możesz "zgarnąć" od zagranicznych klientów).
Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której zapominają młodzi dostawcy - bardzo często na różnych forach pojawiają się "ataki" czy inne próby podważenia jakości świadczonych usług - nie daj się ponieść, bądź rzeczowy, podpieraj się dowodami - po prostu bądź profesjonalny - społeczność Internetu patrzy i ocenia
  • 9
GBSHouse The freedom of code | Rage4 DNS Service

#60 greendesign

greendesign

    Czasami na forum

  • Użytkownicy
  • 42 postów

Napisany 22 październik 2012 - 13:34

co więcej - czasem nawet jak klient nie ma racji w przypadku jakiegoś problemu to lepiej mu ją przyznać żeby go udobruchać i dać coś na przeprosiny. Jeden niezadowolony klient potrafi zrobić na forum więcej szkody niż kilkunastu zadowolonych pożytku.
  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników