Skocz do zawartości


 

Zdjęcie

Koszty prowadzenia hostingu

Koszty prowadzenia hostingu

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

Koszty prowadzenia hostingu

#21 ertcap

ertcap

    Weteran WHT

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 716 postów

Napisany 07 wrzesień 2005 - 11:48

Ja nadal bede trwal w swojej spiskowej teorii dziejow, ze wlascicielom TPSA bardzo na reke jest ruch przez OT, poniewaz jest to piekny i legalny przyklad wyprowadzania zyskow z firmy (z czego francuzi sa znani).

<ot>A reklama to faktycznie lekkie przegiecie :|</ot>

pzdr.
  • 0

#22 Gość_Fobi_*

Gość_Fobi_*
  • Goście

Napisany 07 wrzesień 2005 - 12:51

Moje 3 grosze do dyskusji.

Wszystko mozna zrobic jeszcze taniej, ile tam bylo 4 administratorow? Na jeden, dwa czy nawet trzy serwery nie widze potrzeby zatrudniania az 4 administratorow. Jesli nie konfiguruje tego amator, stosuje wlasne skrypty, ktore mu pomagaja, a nie przeszkadzaja to spokojnie da rade.

Dodatkowo drugi administrator na zasadzie awarii pod telefonem i tyle.

Rozmowa zaczela sie od "taniego hostingu" i tutaj support nie musi stac na tak wysokim poziomie jak uslugi z wyzszej polki. Wystarczy via email czy ticket system plus telefon jesli jest taka potrzeba. Na takie maile czy tickety spokojnie moze odpowiadac administrator, a jesli ktos ma glowe to jest w stanie zbudowac spolecznosc, ktora bedzie pomagac sobie wzajemnie.

Ceny lacz spadaja, sprzetu niechetnie ale serwery dedykowane w Polsce maja sie coraz lepiej i w tym przypadku nie przejmujemy sie o awarie sprzetu i koszty z tym zwiazane.

Pozdrawiam,
Bartek
  • 0

#23 radh_

radh_

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 64 postów

Napisany 07 wrzesień 2005 - 13:18

Moje 3 grosze do dyskusji.

Wszystko mozna zrobic jeszcze taniej, ile tam bylo 4 administratorow? Na jeden, dwa czy nawet trzy serwery nie widze potrzeby zatrudniania az 4 administratorow. Jesli nie konfiguruje tego amator, stosuje wlasne skrypty, ktore mu pomagaja, a nie przeszkadzaja to spokojnie da rade.

Dodatkowo drugi administrator na zasadzie awarii pod telefonem i tyle.

Rozmowa zaczela sie od "taniego hostingu" i tutaj support nie musi stac na tak wysokim poziomie jak uslugi z wyzszej polki. Wystarczy via email czy ticket system plus telefon jesli jest taka potrzeba. Na takie maile czy tickety spokojnie moze odpowiadac administrator, a jesli ktos ma glowe to jest w stanie zbudowac spolecznosc, ktora bedzie pomagac sobie wzajemnie.
Pozdrawiam,
Bartek


I to jest dokladnie to!
Na dobra sprawe wystarczy jeden "sprytny" admin (sprytny taki co umie sobie napisac kilka skryptow wspomagajacych i kontrolujacych jego prace) + jedna lub dwie osoby (w zaleznosci czy udzielanie odpowiedzi ma byc tylko 8 czy 14-16h/dobe i ilosci klientow - nie musi to byc zaawansowany wiedza administrator) do kontaktu technicznego oraz dodatkowo osoba od sprzedazy (faktury, pierwszy kontakt z klientem itp).
A zeby jeszcze obnizyc koszty mozna korzystac z serwerow w Europie Zachodniej gdzie ceny sa duzo nizsze a jakosc w zasadzie taka sama - pingi moga byc minimalnie gorsze.
Taki maly 3-4-osoby zespol moze juz na prawde duzo zdzialac...
  • 0

#24 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 07 wrzesień 2005 - 15:22

Wszystko mozna zrobic jeszcze taniej, ile tam bylo 4 administratorow? Na jeden, dwa czy nawet trzy serwery nie widze potrzeby zatrudniania az 4 administratorow.


Ot co! O tym tez zapomnialem :)
Dopoki administrator ma pod opieka *swoje* serwery IMHO sam da rade "poprowadzic" nawet kilkadziesiat takich maszyn (w koncu konfiguracja na tych maszynach nie rozni sie z reguly niczym!:) Oczywiscie drugi admin jest tez niezbedny (ten pierwszy moze sie przeciez rozchorowac, isc na urlop, moze tez rzucic wypowiedzeniem i wyjechac zagranice a wtedy szukanie na szybko drugiego to chory pomysl :)

Mozna przeciez samemu napisac roznego typu narzedzia do grupowej aktualizacji oprogramowania.

Schody zaczynaja sie jezeli firma ma w ofercie serwery dedykowane, czy administracje serwerow. Wtedy ten admin fizycznie moze sie nie wyrabiac (typu "zainstaluj na tych 10 maszynach dzisiaj red-haty" albo nagle mu dzwoni 3 klientow ze cos trzeba poprawic :) Ale temat jest chyba o tanim hostingu wylacznie wirtualnym, wiec to sie tu nie lapie :)
pozdr.
  • 0

#25 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 08 wrzesień 2005 - 14:08

Co do administratorów - temat był podpięty pod tani hosting, ale nie oznacza, że nie miał mieć klasy. Żeby zapewnić support 24h/dobę potrzeba 4 ludzi (tak wymagają przepisy). Inaczej nie jest się w stanie obsadzić godzin tak, aby nie łamać prawa. W tym kontekście było 4 adminów. Zdaję sobie sprawę, że jeden da sobie radę, ale wtedy brak supportu 24h/dobę... Chyba, że będzie spółka i właściciel będzie non-stop siedział przy telefonie :)

A co do cen łącz... 2 godziny temu dostałem ofertę z Firma1 - 888 zł netto za Mbit + 587 netto za 3U miejca. Wczoraj dostałem z Firma2 - 900 zł netto za 1Mbit. Gdzie te 230 zł za MBit?!?

Edit: Firma1 i 2 to są podstawione nazwy :) Prze chwilę były prawdziwe, ale uznałem, że może lepiej będzie bez...
  • 0

#26 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 08 wrzesień 2005 - 20:11

Zdaję sobie sprawę, że jeden da sobie radę, ale wtedy brak supportu 24h/dobę...


Nawet home.pl nie ma 24/h.
Pozatym jezeli administrator jest jednym z wlascicieli (i znowu analogia do home.pl i stivena - oczywiscie to juz nie te czasy pewnie aale.. ;-) to jest nawet sam w stanie czuwac przez jakies 15h / dobe nad serwerem :)

Technologie mamy taka, a nie inna - dokladny monitoring wszystkich serwerow / uslug etc z informowaniem o ew. problemach admina smsem to zaden problem. Do tego jakas nokia 9300 i nawet wypoczywajac na jachcie na mazurach mozesz odpisywac na tickety, czy robic cos po ssh na serwerze ;-)

Nawet infolinie nie ma problemu po normalnych godzinach pracy przekierowac do jednej czy kilku osob na komorki (co wiecej - za darmo ;-) Generalnie - support 24/h jest totalnie zbedny, a dbajacy o interes wlasciciel (najlepiej kilku) moga zdzialac cuda (zreszta chyba w kazdej branzy wlasciciel nie pracuje 8h - nawet jak spi to mysli o swoim interesie (biznesie! bez podtekstow ;-)

A co do cen łącz... 2 godziny temu dostałem ofertę z Firma1 - 888 zł netto za Mbit + 587 netto za 3U miejca. Wczoraj dostałem z Firma2 - 900 zł netto za 1Mbit. Gdzie te 230 zł za MBit?!?


230pln / 1Mbit to dostep operatorski - dla tych co biora tego w ilosciach po kilkadziesiat / set Mbit. *Strasznie* slabo sie postarales albo nie masz zdolnosci negocjacyjnych :))
pozdr.
  • 0

#27 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 08 wrzesień 2005 - 20:34

Nawet home.pl nie ma 24/h.
Pozatym jezeli administrator jest jednym z wlascicieli (i znowu analogia do home.pl i stivena - oczywiscie to juz nie te czasy pewnie aale.. ;-) to jest nawet sam w stanie czuwac przez jakies 15h / dobe nad serwerem :)

Czytając forum odniosłem wrażenie, że taka usługa jest potrzebna i dlatego założyłem 24h/dobę monitoring/support. Samemu można czuwać, ale do ilu userów? 300? Niech wszyscy napiszą po jednym mailu z problemem :)

Technologie mamy taka, a nie inna - dokladny monitoring wszystkich serwerow / uslug etc z informowaniem o ew. problemach admina smsem to zaden problem. Do tego jakas nokia 9300 i nawet wypoczywajac na jachcie na mazurach mozesz odpisywac na tickety, czy robic cos po ssh na serwerze ;-)

Oczywiście. Tak się składa, że kiedyś robiłem support/helpedsk/administrację i to nie jest najlepsze rozwiązanie. Zawsze którąś cześć się zawali. "Jak coś jest uniwersalne, to jest do niczego" - warto się tego trzymać. Odpoczywając na jachcie nie chciałoby mi się odpisywać na tickety - uwierz mi...

Nawet infolinie nie ma problemu po normalnych godzinach pracy przekierowac do jednej czy kilku osob na komorki (co wiecej - za darmo ;-) Generalnie - support 24/h jest totalnie zbedny, a dbajacy o interes wlasciciel (najlepiej kilku) moga zdzialac cuda (zreszta chyba w kazdej branzy wlasciciel nie pracuje 8h - nawet jak spi to mysli o swoim interesie (biznesie! bez podtekstow ;-)

Tak jak napisałem wcześniej - odniosłem wrażenie po czytaniu forum, że jest konieczny - testy typu wysyłam maila o 3 nad ranem i dostaję odpowiedź po 5 minutach, później komentarz - tak to jest to :)
Znam takie, w których pracuje :) Zresztą sam teraz w takiej pracuję.

230pln / 1Mbit to dostep operatorski - dla tych co biora tego w ilosciach po kilkadziesiat / set Mbit. *Strasznie* slabo sie postarales albo nie masz zdolnosci negocjacyjnych :))
pozdr.

No właśnie, a tutaj w większości wypadków będzie kolokacja - w końcu stawiając nawet porządny serwer udział kosztów kilku łącz + BGP będzie ogromny, więc odpada. Chyba, że ktoś ma jeszcze sprzedaż łącz
Negocjować nie negocjowałem przynajmniej w firmie 2 :) W firmie1 jak ruszyłem temat, to stwierdzili, że mogą mi co najwyżej dorzucić za free "zdalny palec" do restartów. Jakby mi zależało na takiej kolokacji, to bym pewnie coś uszczypnął, albo wysłał żone, która zajmuje się tym na codzień :) Nie zmienia to faktu, że przy paśmie do 10Mbit nie sądze, żeby udało się urwać więcej niż 15-18%...
  • 0

#28 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 08 wrzesień 2005 - 20:53

Nie zmienia to faktu, że przy paśmie do 10Mbit nie sądze, żeby udało się urwać więcej niż 15-18%...


To co powiesz np na 540 pln / 1Mbit, kolokacja - za kazdy 1U 100 pln. Cena od pierwszego mbita. Przy 10Mbit cena spada ponizej 500 pln.
ATMAN. Jakosci i profesjonalizmu chyba nie da sie podwazyc ? ;-)
Podobnie w GTS. Powyzej 30mbit moze udaloby sie zejsc do 320? 350?.
pozdr.
  • 0

#29 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:09

To co powiesz np na 540 pln / 1Mbit, kolokacja - za kazdy 1U 100 pln. Cena od pierwszego mbita. Przy 10Mbit cena spada ponizej 500 pln.
ATMAN. Jakosci i profesjonalizmu chyba nie da sie podwazyc ? ;-)
Podobnie w GTS. Powyzej 30mbit moze udaloby sie zejsc do 320? 350?.
pozdr.

A jesteś ograniczony do tego pasma? Bo ja dostaje port 10/100Mbit i mogę mieć piki do 100% pasma. Dopiero jeżeli przez ponad 3 godziny dziennie, przez 5 kolejnych dni przekrocze wykupione pasmo o więcej niż 1Mbit, to zaczynają się rozmowy o podniesienie pasma :) Inna sprawa, że za 1U masz całkiem przyzwoitą cenę.
Jutro napiszę do ATMANa i GTSa i zobaczymy co mi zaproponują :)
Co do profesjonalizmu - zgodzę się, ale są sieci nowocześniejsze od ATMANa i GTS :)
  • 0

#30 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:13

A jesteś ograniczony do tego pasma?


Naturalnie. Tu sie kupuje na Mbity, nie na limity transferu :)

Bo ja dostaje port 10/100Mbit i mogę mieć piki do 100% pasma.


Nie chce mi sie wnikac gdzie takie warunki znalazles ale mam wrazenie ze to jakas podrzedna firma ktora Ci chce wcisnac cos brzydkiego :) Ja tam wole zaplacic za 10Mbit i miec 10Mbit i kropka. Zadnych kombinacji, ktore potem ciezko zinterpretowac, czy udowodnic.
  • 0

#31 radh_

radh_

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 64 postów

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:25

Czytając forum odniosłem wrażenie, że taka usługa jest potrzebna i dlatego założyłem 24h/dobę monitoring/support. Samemu można czuwać, ale do ilu userów? 300? Niech wszyscy napiszą po jednym mailu z problemem :)...


24h na dobe? Tylko po to by uzytkownikowi odpisac o 3 nad ranem bo mu sie cos wlasnie przypomnialo? Bez przesady...
Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16. Gdyby ten czas wydluzyc o kolejne 6-8 co w praktyce oznaczaloby zatrudnienie kolejnego czlowieka to w zasadzie mozna by powiedziec, ze support jest 24h/dobe. Pytania miedzy polnoca a 8rano nie zdarzaja sie az tak czesto, chodz nie mozna powiedziec ze ich w ogole nie ma... Generalnie liczba pytan gwaltownie maleje jesli pomoc techniczna jest wspierana po przez jakies prezentacje lub dobrze napisanego helpa.
  • 0

#32 Qra

Qra

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • 8 postów

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:49

Bez przesady...
Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16.


Jeden człowiek? wyobraź sobie, że jedna osoba dzwoni... i gada z 2-3 minuty... bo chce o coś zapytać... a kolejne czekają na połączenie.... to ten 10 klient prędzej zrezygnuje nim się dodzwoni do firmy.... kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie...

Pozdrawiam
  • 0

#33 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:51

kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie...


Dobry admin jest jak jego system - wielozadaniowy 8)
pozdr.
  • 0

#34 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:52

Naturalnie. Tu sie kupuje na Mbity, nie na limity transferu :)

Też nie mam limitu danych - limitem jest przepustowość portu.

Nie chce mi sie wnikac gdzie takie warunki znalazles ale mam wrazenie ze to jakas podrzedna firma ktora Ci chce wcisnac cos brzydkiego :) Ja tam wole zaplacic za 10Mbit i miec 10Mbit i kropka. Zadnych kombinacji, ktore potem ciezko zinterpretowac, czy udowodnic.

Podrzędna to ona nie jest - mają ładne DataCenter koło Piaseczna o powierzchni 5000m2 o ile dobrze pamiętam.
  • 0

#35 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 08 wrzesień 2005 - 21:58

Też nie mam limitu danych - limitem jest przepustowość portu.


Tak czy inaczej masz drogie lacze z dziwnymi ograniczeniami :)

Podrzędna to ona nie jest - mają ładne DataCenter koło Piaseczna o powierzchni 5000m2 o ile dobrze pamiętam.


Energis :)
pozdr.
  • 0

#36 cyberluk

cyberluk

    Stały użytkownik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Walkowski

Napisany 08 wrzesień 2005 - 22:00

Tak czy inaczej masz drogie lacze z dziwnymi ograniczeniami :)

Nie mam - tzn właściwie na swoje potrzeby mam - i to tak tanio, że hoh :)

Energis :)
pozdr.

Ehh ty to powiedziałeś ;P
  • 0

#37 radh_

radh_

    Często na forum

  • Użytkownicy
  • 64 postów

Napisany 08 wrzesień 2005 - 22:51

Bez przesady...
Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16.


Jeden człowiek? wyobraź sobie, że jedna osoba dzwoni... i gada z 2-3 minuty... bo chce o coś zapytać... a kolejne czekają na połączenie.... to ten 10 klient prędzej zrezygnuje nim się dodzwoni do firmy.... kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie...

Pozdrawiam


Wystarczy jeen czlowiek do odpowiadania + administrator. Przy czym osoba odpowiadajaca moze wspomagac prace admina bo nie ma az tyle pytan w panelu czy prze telefon by ta osoba byla zajeta przez cale 8h tylko praca z klientem... Acha powinna byc jeszcze druga osoba wylacznie od ksiegowosci i pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem. Czyli reasumujac wydaje mi sie, ze dobrze zorganizowany zespol w tanim hostingu to 3-4 osoby - admin (ktory, moze byc wlascicelem biznesu), + 1-2 osoby od pomocy technicznej + osoba od ksiegowosci.
  • 0

#38 guci0

guci0

    Regularny użytkownik

  • Użytkownicy
  • 82 postów

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:24

Bez przesady...
Przy liczbie kilku tysiecy aktywnych kont wystarczy jeden czlowiek, ktory pracuje miedzy 8 a 16.


Jeden człowiek? wyobraź sobie, że jedna osoba dzwoni... i gada z 2-3 minuty... bo chce o coś zapytać... a kolejne czekają na połączenie.... to ten 10 klient prędzej zrezygnuje nim się dodzwoni do firmy.... kolejna sprawa... nie wiem jak Wy... ale wydaje mi się że jeśli admin zaczyna coś robić czyt. programować i co jakiś czas ma się odrywać od tego, bo ktoś chce to i tamto, czy owamto, to zrobi wielkie G. Ani jednego ani drugiego nie będzie...

Pozdrawiam


+ osoba od ksiegowosci.


Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa?
  • 0

#39 Gość_adamszendzielorz_*

Gość_adamszendzielorz_*
  • Goście

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:26

Hehe z ta ksiegowa to mnie rozbawiles, ja place 150 PLN miesiecznie i ksiegowa obsluguje mnie zdalnie ;o) wiec po co zatrudniac ksiegowa?


A kto wystawi faktury ?
A kto je wysle ?
A kto wystawi duplikaty ?
A kto wystawi faktury / noty korygujace ?

Ksiegowa nie tylko robi miesieczne rozliczenia :)
pozdr.
  • 0

#40 patryk

patryk

    og. carpe diem.

  • WHT Pro
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Skąd:Wwa

Napisany 09 wrzesień 2005 - 13:27

Wszystko mozna rozegrac na dwa sposoby - zrobic molocha w "urzedniczym polskim stylu" albo wykorzystac outsourcing i oszczedzic na wielu rzeczach, jednoczesnie korzystajac z czyjegos doswiadczenia. Kto co lubi, Panowie (ja wole to drugie ;-)).

Adam: www.ifirma.pl - polecam :).
  • 0





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników