Skocz do zawartości
SerweryDedykowane.pl

Krótka przerwa techniczna (wybrani operatorzy).

Polecane posty

W związku z pojawieniem się drobnych strat na jednym z łącz do polskich operatorów poza TPNET ( poniżej 5% w godzinach szczytu) występujących pomimo ok. 60% wysycenia, firma ATM obsługująca to połączenie, dokona zmian w konfiguracji i w dniu dzisiejszym w godzinach 23.00-00.00 pojawi się 3-5 minutowa przerwa - ruch zostanie automatycznie przełączony na innego dostawcę i nie powinno być odczuwalnej przerwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, nasz operator trochę 'nabroił' i nastąpiła nieprzewidziana niedostępność ok. 80 maszyn, większość jednak przerwy nie odczuła. Najprawdopodobniej zmiany w konfiguracji pomogły - robimy od rana testy i straty są zerowe nawet przy ilość 15tyś wysłanych pakietów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Straty pakietów wciąż występują. Oto efekty po godzinnym mtrze na NASK. [KLIK]

 

Taka moja uwaga. Dlaczego takowa informacja jest napisana tylko i wyłącznie na tym forum?

W panelu klienta 0, na maila tez 0... tak się nie robi.

 

Nie każdy klient wie o istnieniu owego forum!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Straty pakietów wciąż występują. Oto efekty po godzinnym mtrze na NASK. [KLIK]

 

Taka moja uwaga. Dlaczego takowa informacja jest napisana tylko i wyłącznie na tym forum?

W panelu klienta 0, na maila tez 0... tak się nie robi.

 

Nie każdy klient wie o istnieniu owego forum!

Prosze testowac hosta ping.atman.pl - specjalny host w ATM/ACX do testow bez limitow icmp.

Jak juz kiedys informowalem - wszelkie powazne prace zawsze beda umieszczane w panelach klientow, natomiast drobne prace serwisowe, ktore nie sa zwiazane z planową przerwą są zupelnie dodatkowo tutaj umieszczane, dla zainteresowanych, natomiast faktycznie w przyszlosci nawet o zupelnie drobnych pracach serwisowych bedziemy powiadamiac w naszym systemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prosze testowac hosta ping.atman.pl - specjalny host w ATM/ACX do testow bez limitow icmp.

Dobre sobie... Proszę spojrzeć [KLIK]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie właściwie Pan interpretuje wyniki MTR.

 

Z tego MTR który Pan przesłał wynika:

Najważniejsze dla Pana i dla Nas: do hosta docelowego ping.atman.pl ma Pan 0% strat

Po drodze jest host (router) który bezpośrednio pingowany pokazuje straty icmp, ale co najważniejsze - te straty nie przekładają się na strate na kolejnych hopach.

Oznacza to po prostu, że router (jak większość w chwili obecnej) ma limity icmp i nie odpowiada na wszystkie pakiety icmp. Takie zabezpieczenie prezciwko dosom icmp ma obecnie większość routerów - z TP na czele.

 

Proszę pamiętać - jeśli router 'po drodze' pokazuje straty icmp, a host docelowy nie ma zadnych strat - to znaczy ze ten router ma takie policy na icmp, w tej chwili jest tak:

Host Loss% Last Avg Best Wrst StDev

1. unused-195238187-181.ac-x.pl 1.6% 4.9 5.9 4.8 35.1 3.5

2. r2.isp-r2.acx.atman.pl 0.0% 5.1 5.3 4.8 53.3 3.4

3. r3.isp-10G-r2.isp.atman.pl 0.0% 5.5 10.0 5.2 115.6 17.6

4. z-ping.atman.pl 0.0% 6.0 6.3 5.8 15.7 0.8

 

Ostatni hop - 0% strat, ani jeden pakiet się 'nie zgubił' po drodze, wszystkie pakiety dotarły do hosta docelowego

 

Gdyby było np. tak:

 

Host Loss% Last Avg Best Wrst StDev

1. unused-195238187-181.ac-x.pl 1.6% 4.9 5.9 4.8 35.1 3.5

2. r2.isp-r2.acx.atman.pl 0.0% 5.1 5.3 4.8 53.3 3.4

3. r3.isp-10G-r2.isp.atman.pl 1.0% 5.5 10.0 5.2 115.6 17.6

4. z-ping.atman.pl 1.0% 6.0 6.3 5.8 15.7 0.8

 

To by oznaczało, że od hosta nr.3 pojawiają sie straty które przekłądają sie na faktyczną stratę i 1% pakietów nie dotarł do hosta docelowego.

Dla przejrzystości proszę najlepiej zmienić tryb wyświetlania (komenda o) na LNABWVSD

to pokaże ile pakietów nie dotarło do hosta docelowego -

dopóki DROP na hoscie docelowym wynosi 0 - znaczy że wszystko jest ok.

Po poprawieniu parametrów portu na routerze w ATM nie zaobserwowaliśmy żadnych strat nawet na kilkunastogodzinnych mtrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi jedna osoba wczoraj zglaszala problemy i po sprawdzeniu wyszlo ze ma straty pakietow ale to moze byc wina jego lacza (jakas siec osiedlowa) wiec nie jest to jakies obiektywne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już na pewno nie u nas - ale - zawsze w takich wypadkach polecam:

1) zrobic traceroute + mtr

2) wyslac to do swojego operatora (do nas)

Wtedy od razu bedzie wiadomo co sie dzieje, gdzie lezy problem i po czyjej stronie.

Z naszej strony zapewniam, jeśli by tak się zdarzyło, że coś nie tak w naszej sieci - od razu po zgłoszeniu podejmiemy działania. Rozbudowywujemy infrastrukturę i sieć przez cały czas, bardzo intensywnie - mam nadzieję, że efekty są coraz bardziej widoczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale dziś w nocy znowu coś było...

 

First error was detected at 2008-03-11 02:13:16

Last error was detected at 2008-03-11 02:26:24

Downtime total 13 min(s) 7 sec(s).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
First error was detected at 2008-03-11 22:36:07

 

Last error was detected at 2008-03-11 22:49:53

 

Downtime total 13 min(s) 46 sec(s).

 

Coś dużo tych przerw ostatnio...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za utrudnienia - w jednym segmencie sieci pojawił się problem - w każdym razie już rozwiązany. W najbliższy weekend zmodyfikujemy trochę architekturę sieci, żeby wykluczyć tego typu zdarzenia w przyszłości - jak zdąży do nas dotrzeć sprzęt - oficjalnie poinformujemy o pracach i ich godzinach (standardowo będzie to po 2 w nocy, tym razem najprawdopodobniej 3-4 sobota/niedziela). W tej chwili oficjalne okienko serwisowe u nas to 2-4 rano i prace nie mające statusu awarii będą zawsze wykonywane w tych godzinach, a o ich ew. wystąpieniu będziemy informować z możliwym wyprzedzeniem. Postaramy się zminimalizować uciążliwość rozbudowy sieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×